logo-sm
ورود / ثبت نام

آموزش ساخت آزمون آنلاین رایگان

با همه گیر شدن کرونا و وضعیت قرمز در اکثر شهرهای ایران، بیشتر امتحانات و سنجش ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. لذا معلمان باید نحوه طراحی و انجام آزمون آنلاین را یاد بگیرند و با این روند، دانش آموزان خود را سنجش کنند. برای همین منظور، پلکان یادگیری آموزش ساخت آزمون آنلاین رایگان را در سایت خود ارائه کرده است.هر دانش آموز در طول سال تحصیلی و با نشستن سر کلاس درس مطالب مختلفی آموزش می‌بیند که لازم است به شیوه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا روند آموزش به تثبیت رسیده و منجر به یادگیری آن مطالب گردد.

لذا معلمان با روش های مختلف و در طول سال، دانش آموزان خود را مورد محک قرار می‌دهند. با شرایط کرونا و لزوم قرنطینه، برگزاری آزمون ها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. لذا در همین راستا پلکان یادگیری امکان ساخت آزمون آنلاین رایگان را فراهم کرده است تا هم معلم و هم دانش آموزان فرآیند آزمون را بدون دغدغه طی کنند.

نحوه ساخت آزمون آنلاین رایگان

بیشتر مخاطب آموزش ساخت آزمون آنلاین در واقع معلمان و حتی والدین هستند که می‌توانند به دو صورت برای دانش آموز و یا فرزند خودشان اینکار را انجام دهند.

روش اول – استفاده از بانک سوالات کانون:

از آنجاییکه قلم چی تجربه زیادی در برگزاری آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی دارد، لذا شما می‌توانید از بانک سوالات آن بصورت جامع و با خیال راحت استفاده نمایید. 

در این روش برای استفاده فقط کافیست نوع آزمون خود اعم از تستی، تشریحی و یا تلفیقی از هر دو را انتخاب کرده و با مشخص کردن مباحث درسی و در نظر گرفتن مقطع تحصیلی دانش آموز، به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن، سوالات خود را طراحی نمایید.

نکته مثبت استفاده از این روش، به روز بودن سوالات و همچنین تنوع زیاد در انتخاب سوال است که به معلم کمک می‌کند سنجش دانش آموزان را با کیفیت بیشتری انجام دهد. در پایان پس از ساخت آزمون آنلاین رایگان می‌توانید آنرا ذخیره کرده و مطابق با کلاس درسی و یا تعداد دانش آموزی که تعیین کرده اید، در زمان مشخص آزمون را برگزار نمایید.

نحوه ساخت آزمون آنلاین رایگان

روش دوم – طراحی آزمون اختصاصی توسط معلم:

از آنجاییکه روش تدریس هر معلم با دیگری متفاوت است، طبعا روش سنجش متفاوتی را نیز طلب می‌کند. در همین راستا در سایت پلکان یادگیری می‌توانید با آزمون ساز رایگان و آنلاین به ساخت آزمون بپردازید و با توجه به روش خودتان انجام دهید. در این روش شما می‌توانید سوالات خود را تایپ کرده و انواع مختلفی از سوالات تستی و یا تشریحی را قرار دهید.

در ادامه نیز مطابق روش قبل فرآیند آزمون برای دانش آموزان بصورت تکی و یا در گروه های چند نفره قابل انجام است.

آموزش ویدئویی ساخت آزمون آنلاین

به طور کلی آنچه که به نوعی مزیت ساخت آزمون آنلاین رایگان به حساب می‌آید، طراحی در کمترین زمان ممکن و همچنین دقت بالا در نحوه آزمون غیرحضوری و همچنین تسریع فرآیند تصحیح آن است.

از طرفی نکته مهم برای مزایای طراحی سوال توسط معلمان و از طرفی جهت تشویق آنها، شرایط کسب درآمد از طریق طراحی سوال است که پلکان یادگیری برای معلمان پایه دوم تا دوازدهم در همه سرفصل های درسی قرار داده است و با اینکار معلمان علاوه بر جنبه مادی، از مزایای معنوی دیگر نیز بهره مند می‌شوند.

دوست عزیزم! لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله در بخش دیدگاه، به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالبی طبق خواسته شما منتشر کنیم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *