logo-sm
ورود / ثبت نام

10دلیلی که باید از بانک سوال پلکان استفاده کنیم!

امروزه با گسترش ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی، شیوه ی آموزش و ارزشیابی دانش آموزان نیز در حال تغییر است. در واقع به کمک تکنولوژی انتقال دانش برای معلمان و مربیان و دریافت آن توسط دانش آموزان آسان تر شده است. برگزاری آزمون نیز به عنوان بخش مهمی از فرآیند آموزش از این پیشرفت مستثنی نیست. استفاده از تکنولوژی فرآیند طراحی، برگزاری و نظارت بر آزمون ها را تسهیل کرده است و امروزه با وجود ابزار های پیشرفته برگزاری آزمون به روش های سنتی دیگر توجیه پذیر نیست.پله یاد نیز با طراحی بانک سوال پلکان سعی کرده است در زمینه برگزاری آزمون آنلاین به کمک روش های جدید و ترکیب تجربه و تکنولوژی شیوه ی آموزش و ارزشیابی را بهبود ببخشد. در این مقاله 10دلیل مهم برای استفاده از بانک سوال پلکان را شرح می دهیم.

اگر شما دبیر هستید و میخواهید بدون دغدغه، به ساخت آزمون آنلاین بپردازید می توانید همین حالا از اشتراک رایگان آن استفاده نمایید.

چرا بانک سوال پلکان طراحی شد؟

این روز ها با توجه به غیر حضوری شدن مدارس، دغدغه های دبیران و خانواده ها برای آموزش صحیح دانش آموزان بیش از پیش  است. آموزش و ارزیابی دانش آموزان هر دو در بستر فضای مجازی صورت می گیرد و بدون ابزار مناسب اجرای این امور کار آسانی نیست.به خصوص برگزاری آزمون آنلاین بدون ابزار و با روش های قدیمی، کار دشواری است. چرا که طراحی سوال، تصحیح برگه ها، مراقبت از سلامت آزمون و تصحیح دقیق برگه ها، همگی امور وقت گیری هستند و عملاً تکرار زیاد آن ها در طول سال کار طاقت فرسایی خواهد بود. از طرفی هم نمونه سوالات موجود در اینترنت نیز بسیار محدود هستند و پاسخگوی نیاز دبیر در طی سال تحصیلی نیستند.

به همین دلیل نیاز به ابزاری که بتواند فرآیند های فوق را آسان تر کند و سرعت اجرا را بالا ببرد، احساس می شود.بانک سوال پلکان هم به همین منظور طراحی شده است تا فرآیند طراحی و  اجرای آزمون را تسهیل ببخشد.بانک سوال پلکان منبعی از سوالات متنوع است که به شما کمک می کند با انتخاب سوالات مورد نیازتان یک آزمون تستی یا تشریحی را آماده کنید، آزمون را برای دانش آموزانتان ارسال کنید و علاوه بر آن به آزمون آن ها نظارت کنید. این برنامه قابلیت تعریف و برگزاری آزمون های تستی و تشریحی را دارد و تصحیحی دقیق از آزمون خواهد داشت. بنابراین ابزاری جامع برای طراحی، اجرا و تصحیح امتحانات است. این برنامه می تواند هم توسط معلم و هم توسط اولیا استفاده شود.

بانک سوال پلکان

10 ویژگی شاخص بانک سوال پلکان

بانک سوال پلکان 10 ویژگی مهم دارد که پس از بررسی دقیق نیاز معلم و دانش آموز طراحی شده است و باعث می شود بتوانید آزمونی با بهترین بازدهی را طراحی کنید:

1-تنوع نمونه سوالات تستی و تشریحی در همه مقاطع تحصیلی

2-امکان طراحی آزمون در حالت های متفاوت تستی و تشریحی:  امکان تعریف آزمون تشریحی و تستی، بدون نیاز به نصب هیچ برنامه و یا اپلیکیشن اضافی در نظر گرفته شده است؛بنابراین می توانید از هر مبحثی به دلخواه سوالات را انتخاب کنید و یک آزمون تهیه کنید و برای دانش آموزانتان ارسال کنید.

3-امکان دعوت پیامکی دانش آموزان به تمرین و آزمون آنلاین

4-نمایش بهینه سوالات برای دانش آموزان : رابط کاربری بانک سوال پلکان به گونه ای طراحی شده است که دانش آموز و دبیر به راحتی با استفاده از موبایل و دسکتاپ بتوانند از امکانات برنامه استفاده کنند.

5-تصحیح دقیق سوالات : دانش آموزان می توانند پاسخ تشریحی سوالات را تایپ کنند و یا با استفاده از دوربین گوشی هوشمند از دستخط خود عکس بگیرند و ارسال کنند. در انتها تصحیح سوالات تستی به صورت کاملا اتوماتیک صورت می گیرد و امکان تصحیح سوالات تشریحی نیز برای دبیر فراهم شده است.

6-ارائه کارنامه کلاس محور و درس محور

7-امکان مدیریت چند کلاس به صورت همزمان

8-نشان دادن نقاط ضعف و قوت در قسمت های مختلف سوالات

9- استاندارد و شناسنامه دار بودن سوالات : بانک سوال پلکان شامل بانک سوالات آزمون های کانون است که همگی استاندارد و شناسنامه دار هستند و اطلاعات آماری مربوط به هر سوال کاملاً دقیق درج شده است.

10- ارائه پاسخنامه تصویری و تشریحی: پس از برگزاری آزمون می توانید پاسخ های تشریحی و تصویری را در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

786814 1

من دبیر هستم، چگونه می توانم از بانک سوال پلکان استفاده کنم؟

به طور خلاصه، جهت برگزاری آزمون آنلاین باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام در سایت پله یاد
  • تهیه بسته
  • ثبت مدرسه، کلاس و دانش آموزان
  • ساخت تمرین و آزمون
  • دعوت دانش اموزان به پاسخگویی تمرین
  • مشاهده عملکرد دانش آموزان

برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت راهنمای دبیران مراجعه کنید.

دانش آموزان هستم،چگونه می توانم از بانک سوال پلکان استفاده کنم؟

توجه کنید ابتدا باید دبیرتان شما را به برنامه اضافه کند و برای شما آزمون طراحی کند. البته اگر می خواهید خودتان آزمون برگزار کنید می توانید از پلکان یادگیری هم استفاده کنید. مراحل استفاده از بانک سوال پلکان به این صورت است:

  • ثبت نام
  • مشاهده تمرین(اگر کد دعوت دارید، روی ثبت با کد دعوت کلیک کنید تا آزمون را ببینید.)
  • پاسخگویی به آزمون
  • ثبت پاسخ ها

برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت راهنمای دانش آموزان مراجعه کنید.

برای کمک از پشتیبانی، می توانید با شماره ی 09918138532 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *