logo-sm
ورود / ثبت نام

برنامه ریزی برای جبران تابستان برای کنکور 1401

برنامه ریزی برای جبران تابستان برای کنکور 1401 - پلکان یادگیری

جبران تابستان برای کنکور 1401

اگر كنكوري هستيد و سه ماه تابستان را به هر دليلي از دست داديد بهتر است اين مطلب را بخوانيد و با رعايت نكاتي كه در پايين مي­ آيد در رقابت كنكور باقي بمانيد.کنکور پروسه عظیمی است که بسیاری از افراد به دلایل متعددی در آن شکست می­ خورند یا شاید بهتر است بگوییم نتیجه ­ی دلخواه را در آن کسب نمی ­کنند. اگر فکر می­ کنید تنها با خواندن زیاد کتاب­ های درسی است که می­ توان رتبه خوبی در کنکور 1401 کسب کرد سخت در اشتباه هستید. یکی از مهم­ ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه ­ی کنکور 1401 برنامه­ ریزی است.

برای تسلط در دروس خود می توانید به صورت رایگان در آزمون آنلاین درسی پلکان یادگیری شرکت نموده و با یک برنامه ریزی درست و اصولی به موفقیت برسید.

برنامه ­ریزی در هر کاری می­ تواند منجر به نتایج شگفت­ انگیزی شود و باید گفت این روش حتی کارتان را ساده­ تر می­ کند. بدان معنا که اگر شما برنامه درست و منظمی برای درس­ خواندن نداشته باشید اتفاقاً باید زمان بیشتری را بگذارید و این باعث دلسرد شدن شما شود چرا که در عین آن­که وقتتان بیشتر هدر می­ رود فرصت انجام تفریحات ساده و کوچک نیز از شما سلب می­ شود. بنابراین انرژی و انگیزه­ی لازم را برای رسیدن به هدف نخواهید داشت. اگر می­ خواهید کلید کسب رتبه­ ی خوب کنکور را بدانید در این مقاله با ما همراه باشید.

براي شروع از مهر ماه براي رقابت كنكور دو ديدگاه وجود دارد:

دیدگاه اول راجع به جبران تابستان که بسیار مخرب است

بسیاری از کنکوری­ ها 1401 دچار این اضطراب می ­شوند که سه­ ماه تابستان را از دست داده ­اند و فرصت جبران زمان هدر رفته را ندارند. بنابراین شروع به مقايسه خود با ساير رقبا مي كنند كه در تابستان از آن­ها پيشي گرفته اند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید دیگر نگران نباشید. همیشه راه حل­ هایی وجود دارد که می­ توان از آن برای جبران تابستان بهره گرفت. آن­چه شما نیاز دارید وجود یک سیستم یکپارچه و مدون است تا در این مسیر به شما کمک کند.

در واقع ممکن است برنامه ­ای که خودتان آن را می‌چینید چندان مناسب نباشد و به همین خاطر تصور کنید که دیگر کارتان تمام است. اما این دیدگاه اشتباه است. یک برنامه­ ی درست که روی آن فکر شده باشد و به شما کمک کند چه زمانی مطالعه کنید می­ تواند بسیار مفید باشد. همچنین وجود یک جزوه مناسب که اطلاعات جامع و کامل و در عین حال خلاصه شده ای را در اختیار شما قرار دهد بسیار در وقت شما صرفه­ جویی می­کند.

 این باعث می ­شود تنها موضوعات کاربردی را مطالعه ­کنید و دیگر مجبور به خواندن بخش­ هایی که تنها حافظه شما را پر می­ کند نباشید. شما می­ توانید از جزوه هوشمند نرم­ افزار پلکان نیز استفاده نمایید.

دیدگاه بعدی که برای کنکور ۱۴۰۱ مفیدتر است

حال بیایید تصور کنید برنامه­ ریزی مناسبی نیز انجام دادید اما به علت از دست دادن زمان، انگیزه شما نیز از بین رفته­ است. به طور کلی در طول درس خواندن برای کنکور 1401 گاهی پیش می­ آید که انرژی لازم را ندارید و احساس می ­کنید که دیگر نمی ­توانید به مطالعه ادامه دهید. اول از همه باید بدانید این موضوع کاملاً طبیعی است و تقریباً برای تمام کنکوری­ ها 1401 پیش می­ آید. بنابراین خودتان را نبازید و بعد از استراحتی کوتاه دوباره روی هدف متمرکز شوید.

یکی از مهم­ ترین فاکتورهایی که کنکور ۱۴۰۱ از شما طلب می ­کند یک مطالعه­ ی باکیفیت است. شاید کنکور 1401 در سال­ های اولیه برگزاری­ اش کمیت مطالعه را مورد توجه قرار می­ داد اما کنکور 1401 سال­ های اخیر کیفیت را هدف قرار داده است و این موضوع می­ تواند به شما کمک کند به جای ورق زدن کل کتاب­ های درسی تنها آنچه را که ضروری است مطالعه کنید. پلکان نیز در این مسیر به شما کمک می ­کند تا بازدهی بالاتری را در زمان کمتری داشته باشید و با استفاده از پلکان یادگیری، پیشرفت خود را بسنجید و بیشتر از قبل برای کنکور 1401 آماده باشید.

[adrotate banner=”4″]

با پلکان یادگیری چگونه درس بخوانیم؟

  • پلکان یادگیری یک برنامه راهبردی آزمون شده دارد که با بهترین روش ­ها برای ارتقای سطح دانش­ آموزان طراحی شده است و اين امكان را براي شما فراهم آورده تا از صفر شروع كنيد، خودتان را به ساير رقبا برسانيد و زمان از دست رفته را جبران كنید. پس حتما با اين آزمون ها همراه شويد.
  • در اين آزمون ها شما هر درسی را که مد نظرتان است انتخاب و روی آن کار می­ کنید. سپس سراغ سایر درس ها می­ روید. بدین ترتیب روز به روز طبق برنامه راهبردي خود عمل مي كنيد و مطالبي كه در آن نياز به تمرين بيشتر داريد را مرور مي كنيد.
  • تست هاي مهم و سوالاتي كه نكات مهم كنكوري دارند و درصد پاسخ گويي پاييني داشته اند توسط اساتيد مجرب كانون به عنوان سوالات چالشي پلكان در اختيار شما داوطلبان قرار می­گیرد.بنابراین با مرور و حل تست ها با دام­ های داخل سوالات آشنا می­ شوید كه اين مورد كمك شاياني به شما مي كند.
  • یکی از موارد مهم در کنکور 1401، تست زدن و بررسی جواب­ های آن است. اگر صرفاً تست بزنید انگار ۵۰ درصد مسیر را نادیده گرفته­ اید؛ زیرا بدون مشخص شدن ایرادات، تست­ ها نمی­‌توانند کمک چندانی به شما کنند. بنابراین تحلیل جواب تست را حتماً در برنامه خود بگنجانید. اگر جواب تست­ ها را نمی­ دانید و یا خودتان نمی­ توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید نگران نباشید. پلكان اين مورد را براي شما فراهم آورده تا ساده، سریع و با دسترسي كامل به تحليل آزمون­ های خود بپردازيد.

پلکان  چگونه در کنکور 1401 به شما کمک می‌­کند؟

  • امکان تمرین در هر مکان و هر زمان: یکی از برنامه­ های مفیدی که سایت پلکان ارائه می­ دهد پلکان دانش ­آموز است. این مهم به شما کمک می­ کند در هر زمان که می­خواهید و هر مکانی که در آن هستید امکان تمرین و یادگیری را داشته باشید و برای کنکور 1401 آمادگی لازم را به دست آورید.
  • ارزیابی شخصی وضعیت تحصیلی: مهم نیست در خانه باشید یا در کافی ­شاپ مورد علاقه ­تان یا حتی سفری دور و دراز؛ در هر لحظه می ­توانید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید و وضعیت تحصیلی خود را ارزیابی کنید.
  • ارائه­ ی پاسخنامه تشریحی برای هر تمرین: همانطور که پیش­تر توضیح داده شد داشتن پاسخنامه تشریحی موضوع مهمی است که می­ تواند روند یادگیری شما را عمیق ­تر و باکیفیت­تر نماید. پلکان نیز این موضوع را به خوبی در برنامه­ های خود گنجانده تا دانش ­آموزان بتوانند تمرین­ های خود را بررسی کرده و دچار اشتباهات تکراری نشوند و مسائل را بهتر یاد بگیرند.
  • ارائه بسته ­های تمرین سطح ­بندی شده برای هر درس در هر برنامه: تمرین کردن برای یادگیری هر درسی ضروری است اما دسترسی به تمرینات متنوع و متعدد برای دانش­ آموزان واجب­تر است. شما می­ توانید تمرینات گسترده­ای در اختیار داشته باشید تا با انواع سؤالات در زمینه های مختلف برای کنکور 1401 آشنا شوید. بنابراین می­ توانید در آزمون­ ها آمادگی بالاتری داشته باشد؛ زیرا انواع سؤالات را دیده و حل کرده ­اید.
  • چگونه در پلکان دانش­ آموز ثبت نام کنید؟

    اگر کسب رتبه­ ی خوب در کنکور 1401 برای شما مهم است و دوست دارید زمانی که برای کنکور 1401 می­ گذارید هدر نرود و در بهترین زمان و با بهترین متد نتیجه­ ی عالی کسب کنید می­ توانید در پلکان دانش ­آموز به سادگی ثبت نام کنید تا از مزایای آن برخوردار شوید. برای ثبت نام مراحل زیر را دنبال کنید.

    • در ابتدا وارد سایت پلکان شوید. در صفحه اصلی شما انواع پلکان که شامل پلکان دبیر، دانش­ آموز، مدرسه و… است را مشاهده می­ کنید. روی پلکان دانش آموز کلیک کنید.
    • در صفحه جدید که وارد آن شدید شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس روی گزینه ورود کلیک کنید.

پلکان دانش آموزی

  • در این بخش کدی برای موبایل شما ارسال می­ شود که باید در کادر مربوطه آن را وارد نمایید و روی بررسی کد تأیید کلیک کنید. در صورتی­ که شماره وارد شده اشتباه بود روی گزینه ویرایش شماره کلیک کنید و با اصلاح شماره تماس خود، همین فرآیند را دوباره تکرار کنید.

ثبت نام پلکان

  • در صفحه جدید که پیش روی­تان قرارگرفته می­ توانید نوع کاربر را انتخاب کنید. با توجه به اینکه پلکان دانش ­آموز را انتخاب نموده ­اید گزینه دانش ­آموز را انتخاب کنید. سپس در بخش پایین نام و نام خانوادگی خود را بنویسید و روی تکمیل ثبت­ نام کلیک کنید. اکنون ثبت ­نام شما با موفقیت انجام شد و می­ توانید بخش پلکان یا آزمون­ ساز را انتخاب نمایید.

اگر قصد خودآزمایی و شرکت در آزمون­ های فردی و تمرین­ های برنامه­ ای را دارید از بخش پلکان وارد شوید و اگر شما از طریق دبیر یا مدرسه­ ی خود برای شرکت در آزمون دعوت شده­ اید، از بخش آزمون­ ساز وارد شوید.

3

4

جمع بندی

کنکور 1401 غول شاخ­داری نیست که بخواهید از آن بترسید ولی مهم است که به روش درست مطالعه کنید و متناسب با شرایط زندگی خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. استرس بیش از حد باعث می ­شود توان یادگیری­‌تان کاهش یابد و ناخودگاه تنش بیشتری را در شما ایجاد کند. مطمئن باشید اگر از سیستم درستی برای یادگیری و درس­ خواندن بهره گیرید آرامش بیشتری خواهید داشت و یادگیری به مراتب برایتان ساده ­تر و در عین حال خوشایندتر خواهد شد.

پلکان یادگیری محصولات متنوعی را در زمینه ­ی تحصیل برای نیازهای مختلف ارائه می ­دهد که از آن جمله می ­توان به آزمون ساز معلم اشاره کرد. این برنامه اگرچه برای دبیران طراحی شده اما تنها برای دبیران مفید واقع نخواهد شد و درنهایت برای کمک به دانش­ آموزان است که امکاناتی نظیر ساخت آزمون آنلاین و چاپی، برگزاری آزمون آنلاین تستی و تشریحی و امکانات زیاد دیگری را دارد.

پلکان یادگیری با فراهم کردن برنامه­ های جامع و متنوع قدم به قدم شما را به اهداف­تان نزدیک­تر می ­کند و مانند پلی می­ شود که بتوانید سریع­تر مسیر دلخواه­تان را طی کنید.

بیشتر بخوانید
  1. ساجده گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته تجربی سال۹۱هستم ومیخوام درکنکور۱۴۰۱شرکت کنم اگه ازالان شروع به درس خوندن کنم شانسی برای قبولی دارم واین برنامه ریزی هابرای من نتیجه اثربخش داره؟

  2. فهیمه گفت:

    برا بچه هایی خوبه که هیچ اقدامی نکردن

  3. باران ابهری گفت:

    من خیلی ضعیف بودم توی تحصیل با معدل ده قبول شدم آیا میتونم موفق بشم توی کنکور و دانشگاه میتونم ادامه تحصیل بدم یا نه؟

  4. باران ابهری گفت:

    سلام من فارغ التحصیل سال هشتاد رشته انسانی هستم برای سال بعد میخام کنکور بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *