logo-sm
ورود / ثبت نام

مهم ترین نکاتی که باید درباره پلکان مبحثی بدانید

پلکان مبحثی چیست ؟

پلکان مبحثی، یک جزوه الکترونیکی است که شما در پروفایلتان به آن دسترسی دارید. این جزوه تنها مخصوص شماست و برای شخص شما طراحی شده است. در واقع این جزوه الکترونیکی تنها در تیراژ یک نسخه تهیه شده است و شامل مجموعه سوالاتی است که مطالعه  و تمرین آن ها برای شما و فقط و فقط خود شما بسیار حائز اهمیت است. پلکان مبحثی، شما با پلکان مبحثی، دوستان و هم کلاسی های شما کاملا متفاوت است و بر اساس نیاز های خود شما تهیه شده است.

برای دسترسی رایگان به آزمون آنلاین درسی می توانید همین حالا با کلیک بر روی آن، اقدام نموده و نقاط قوت و ضعف خود را در دروس هر پایه تحصیلی که هستید ببینید.

Ways to reduce stress konkur3

پلکان مبحثی، چگونه تولید می شود؟

همانطور که بیان شد، پلکان مبحثی پلکان،جزوه ای است مخصوص شما که تنها در یک نسخه قابل تهیه است. پلکان مبحثی مناسب ترین و ضروری ترین سوالات را برای شما یک جا گردآوری کرده است. برای تهیه این جزوه پس از هر آزمونی که در پلکان می دهید پاسخ های درست، نادرست و سفید شما را بررسی کرده ایم و ضروری ترین سؤال ها را برای شما استخراج کرده ایم و مبحث به مبحث در جزوه ی هوشمند پلکان قرار داده ایم. ضروری ترین و مهم ترین سؤالات برای شما این ها هستند:

  • سوالاتی که اشتباه جواب داده اید.
  • سوالاتی که درست جواب داده اید اما دشوار هستند و حاوی نکاتی می باشند که ممکن است فراموششان کنید.
  • سوالات آسانی که آن ها را سفید گذاشته اید و می توانید نکته های آن را یاد بگیرید.
  • و سوال هایی متناسب با سطح درسی خودتان، انتخاب کرده و در پلکان مبحثی شخصی تان قرار داده ایم.

چرا باید از جزوه ی هوشمند پلکان استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا سوالات دیگری مطرح شود : « برای دوران جمع بندی و امتحانات پایانی از کجا شروع کنیم؟ یا باقی راه را چطور طی کنیم؟ » به چه موضوعاتی باید پرداخته شود؟ کجا ها مهم تر است؟ چطور در وقت کم بهترین بازدهی را داشته باشیم؟ پاسخ سوالات بالا در یک کلمه بازیابی است. بازیابی بهترین راه است؛ باید از اشکالات و اشتباهات درس بگیرید و نکات آن ها را بیاموزید تا دیگر تکرار نشوند. باید سوال های مهم و ضروری که مناسب با سطح درسی خود هستند را بشناسید و بار ها و بار ها تمرین کنید تا اشتباهاتتان حداقل شود.

کمی تامل در این پاسخ ما را به این موضوع می رساند که منابع هر شخص در دوره جمع بندی متفاوت خواهد بود. هر شخصی اشکالات و اشتباهات متفاوتی دارد، ممکن است مباحثی که برای یک نفر دشوار است برای دیگری آسان باشد. بنابراین بهتر است در دوران جمع بندی با توجه به محدودیت های زمانی دقیقاً آن چه که نیاز داریم را تمرین کنیم. نه بیشتر و نه کمتر! اینجاست که پلکان مبحثی پلکان به شما کمک می کند تا هر آن چه که نیاز دارید را در دوره جمع بندی بار ها و بار ها مرور کنید و در واقع اشکالات و اشتباهاتتان را به کمترین حد برسانید تا برای آزمون های اصلی آماده باشید.

پلکان مبحثی چه کمکی به ما می کند؟

1-ارزیابی دقیق مبحث محور در هر درس

2-تشخیص نقاط قوت هر مبحث

3-برنامه ریزی اختصاصی برای رسیدن به هدف

4-یادگیری مرحله به مرحله تا رسیدن به تسلط کافی

پلکان مبحثی برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به شیوه طراحی پلکان مبحثی، این جزوه مناسب بازیابی و رفع اشکال و اشتباهات است. بنابراین جزوه‌ی هوشمند برای همه ی دانش‌آموزان از دوم دبستان تا کنکوری ها مناسب است و محدودیت خاصی ندارد. پلکان مبحثی مخصوصا برای دانش آموزان دوازدهمی و فارغ التحصیلان یک منبع کارآمد و فوق العاده مفید برای دوران جمع بندی است. سایر دانش آموزان هم می توانند علاوه بر مرور برای آمادگی در آزمون ها در دوران امتحانات پایان سال نیز از پلکان مبحثی استفاده کنند. هم چنین می توان در طول تابستان برای مرور درس های سال گذشته از این کتاب استفاده کرد.

چگونه می توانیم از پلکان مبحثی استفاده کنیم؟

دقت کنید قبل از اینکه در پلکان آزمون برگزار کنید پلکان مبحثی شما خالی است. زیرا نتیاج آزمون های شماست که پلکان مبحثی را می سازد. بنابراین برای تکمیل پلکان مبحثی تان ابتدا باید آزمون بدهید. هرچقدر بیشتر آزمون بدهید پلکان مبحثیتان نیز کامل تر خواهد شد. برای دسترسی به پلکان مبحثی کافی است از بخش پروفایل روی پلکان مبحثی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید
  1. زهرا همتی گفت:

    پلکان مبحثی به من کمک کرد تا از کتابهای درسیم ، بخش هایی که مشکل داشتم رو پیدا و برطرف کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *