logo-sm
ورود / ثبت نام

جمع بندی کنکور دی

جمع بندی کنکور دی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که موفقیت شما را در کنکور تضمین می‌کند. جمع‌بندی دانسته‌هایتان به قدری مهم است که اگر به شیوه صحیح و اصولی انجام شود، به سادگی می‌تواند وضعیت شما را به اندازه چند صد رتبه ارتقاء دهد. پس اگر می‌خواهید مباحث را به خوبی مرور کنید و با خیالی آسوده سر جلسه کنکور حاضر شوید، لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

می توانید در آزمون آنلاین رایگان پلکان یادگیری شرکت نموده و با حل تمرینات آن، به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید.

چرا جمع بندی کنکور دی مهم است؟

جمع‌بندی مباحثی که تا به حال مطالعه کرده‌اید، تأثیر چشمگیری در نتیجه کنکور شما می‌گذارد. ممکن است تا به حال صدها کتاب درسی و تست را مطالعه کرده باشید و در آزمون‌های زیادی نیز شرکت کرده باشید. طبیعی است که بعضی از این مباحث را فراموش کرده و نیاز به یادآوری مجدد داشته باشید. در واقع این دوران وجه تمایز رتبه‌های برتر از دیگر داوطلبان کنکور است. با مرور آموخته‌هایتان می‌توانید برای آخرین بار آنچه را می‌دانید در ذهن خود تثبیت کنید و سر جلسه کنکور هیچ دانسته‌ای را از قلم نیندازید.

چه زمانی باید جمع بندی کنکور دی را شروع کنیم؟

جمع بندی کنکور دی در واقع جزء آخرین کارهایی است که پیش از شرکت در این آزمون مهم لازم است انجام دهید. مشاوران برتر کنکور توصیه می‌کنند که حداقل ۳۰ تا ۴۰ روز پیش از برگزاری این آزمون سرنوشت‌ساز، جمع‌بندی را شروع کنید و مهم‌ترین مباحثی را که از پیش آموخته‌اید، برای آخرین بار مرور و در ذهن خود تثبیت کنید.

چه زمانی باید جمع بندی کنکور دی را شروع کنیم؟ - پلکان یادگیری

جمع بندی کنکور دی را چگونه انجام دهیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که روزهای پایانی باقیمانده به کنکور فرصت مناسبی برای یادگیری مباحث جدید نیست. در این روزها لازم است آموخته‌های قبلی خود را مرور کنید، دانسته‌هایتان را بیازمایید و مطالب قبلی را در ذهنتان تثبیت کنید. چگونه؟ در ادامه توضیح می‌دهیم:

1.    هر سه روز یک‌بار از خودتان آزمون بگیرید

به جای اینکه مباحث کنکور را بازخوانی کنید، یعنی بیایید ده‌ها کتاب نکته و تست را دوباره از اول مرور کنید، بهتر است روش بازیابی را در پیش بگیرید. یعنی چه؟ یعنی بیایید هر سه روز یک‌بار، یکی از کنکورهای سراسری اخیر را در شرایط امتحانی آزمون بدهید و بر اساس نتیجه‌ای که به دست آوردید، به مرور آموخته‌های قبلی و رفع اشکالات خود بپردازید.

2.    سؤالات درست، غلط و نزده آزمون را بررسی کنید

برای جمع بندی کنکور دی پس از اینکه از خودتان آزمون گرفتید، نوبت آن است که بیایید و نتیجه آن را بررسی کنید. ابتدا بهتر است پاسخ سؤالاتی را که به آن‌ها جواب درست داده‌اید، بخوانید و نکات آن‌ها را بیاموزید. سپس به سراغ سؤالاتی بروید که پاسخ غلط به آن‌ها داده‌اید. با مرور این سؤالات می‌توانید دانش خود را در این مباحث قوی‌تر کنید. در پایان نیز به سراغ سؤالاتی بروید که به آن‌ها پاسخی نداده‌اید و مباحث مربوط به آن‌ها را مرور کنید.

3.    کتاب‌های تست خود را مرور کنید

برای مباحثی که در آزمون غلط زده بودید یا از پس پاسخگویی به سؤالات آن‌ها برنیامده بودید، خوب است سراغ کتاب‌های تست خود بروید. ابتدا سؤالاتی را که پیش‌تر درست زده بودید بررسی کنید. سپس به سراغ سؤالاتی بروید که پاسخ اشتباه به آن‌ها داده بودید. اگر این سؤالات را در کتاب تست خود از قبل علامت‌گذاری کرده باشید، به آسانی می‌توانید این مرحله را سپری کنید.

4.    مطالعه کتاب‌ها را آغاز کنید

برای جمع بندی کنکور دی طبق روش بازیابی، خوب است برای مباحثی که در آزمون به آن‌ها پاسخ غلط داده‌اید یا آن‌ها را بی‌پاسخ گذاشته‌اید، سراغ کتاب‌های درسی و نکته خود بروید. لازم نیست از ابتدا تا انتهای مبحث را از روی کتاب بخوانید. کافی است سریع بروید سراغ خلاصه‌نویسی‌ها، جداول مهم کتاب درسی، هایلایت‌ها و کتاب‌های جمع بندی کنکور و خود را یک گام مهم از رقیب‌هایتان جلو بیندازید.

5.    به بودجه‌بندی مباحث کنکور توجه ویژه‌ای داشته باشید

هر ساله بودجه‌بندی مباحث کنکور منتشر می‌شود. با مطالعه آن می‌توانید از سهم هر مبحث در کنکور اطلاعات خوبی به دست آورید. یادتان باشد که در روزهای پایانی، بهتر است بیشتر وقت خود را روی مباحثی بگذارید که سهم بیشتری از سؤالات کنکور را به خود اختصاص داده‌اند. این‌گونه می‌توانید به صورت هوشمندانه و با صرف زمان کمتر، شانس خود را برای موفقیت در کنکور افزایش دهید.

حتما بخوانید: بودجه بندی کنکور 1402

رتبه‌های برتر کنکور درباره جمع بندی کنکور دی چه می‌گویند؟

آقای محمدمهدی کربلایی رجب رتبه ۱۵۰ منطقه دو در کنکور ریاضی سال ۹۹ می‌گوید که از روش جمع‌بندی بازیابی و آزمون‌گیری برای موفقیت در کنکور استفاده کرده است. او دفترچه خطاهای خود را طی این مدت مرور کرده و معتقد است حذف یک درس از کنکور کار صحیحی نیست.

خانم ملیکا کلانتری رتبه ۴۴۴ منطقه ۱ در کنکور تجربی سال ۹۹ از روش تورق سریع، مرور بخش‌های مهم و فرمول‌ها و سپس تست زدن استفاده کرده است. او تحلیل نتیجه آزمون‌ها را عامل مهمی برای موفقیت می‌داند.

آقای علی جابری رتبه ۹۵ منطقه ۱ در کنکور انسانی در سال ۹۹ جمع‌بندی را به روش دوره کردن مطالب مهم و تست‌های مضربی انجام داده‌ است. او با تحلیل تست‌های غلط و نزده آزمون‌هایش و مرور نکات مربوط به آن‌ها، موفق شده در رشته دلخواهش پذیرفته شود.

سخن پایانی

جمع بندی کنکور دی یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که پیش از حضور در این آزمون سرنوشت‌ساز لازم است انجام دهید. با عمل کردن به نکاتی که در این مطلب به شما آموزش دادیم، می‌توانید یک گام مهم از رقیب‌های خود جلوتر بیفتید و شانس خود را برای قبولی در رشته دلخواه خود افزایش دهید. اگر نظر یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه برای ما و دیگر کنکوری‌های عزیز بنویسید.

لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله به صورت کامنت در زیر همین پست منتشر کنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *