logo-sm
ورود / ثبت نام

اهمیت آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی

اهمیت آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی - پلکان یادگیری

اهمیت آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی: تقریبا همه دانش‌آموزانی که رشته تجربی را انتخاب می‌کنند، رویای تحصیل در یکی از رشته‌های پزشکی را در سر می‌پرورانند. به دلیل مطالب و مباحث زیادی که در این رشته وجود دارد، آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی برای بسیاری از دانش‌آموزان اهمیتی ندارد و ترجیح می‌دهند زمان خود را بیشتر صرف تست زدن بکنند. تفاوتی ندارد که دانش‌آموزی می‌خواهد در کنکور سراسری شرکت کند یا صرفاً می‌خواهد دیپلم بگیرد؛ سال دوازدهم برای همه دانش‌آموزان بسیار سرنوشت‌ساز است. اما بسیاری از آن‌ها از اهمیت آزمون میان‌ترم مطلع نیستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی مهم است و در پایان پیشنهادی برای شما داریم تا راحت‌تر سال دوازدهم را پشت سر بگذارید و به استقبال امتحان نهایی و کنکور سراسری بروید.

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

چرا آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی مهم است؟

دلایلی که به آن خواهیم پرداخت عبارتند از:

آمادگی برای کنکور سراسری

همه داوطلبین کنکور سراسری برای رسیدن به موفقیت نیازمند برنامه‌ریزی درست، خواندن کتاب‌های درسی سه سال آخر تحصیلی، کتاب کمک درسی و تست‌زنی هستند. سهم سؤالات کنکور در هر سه پایه یکسان یا درصد سؤالات پایه دوازدهم کمی بیشتر از دو سال پایه می‌باشد؛ اما از نظر فرصت مطالعه کتاب‌های پایه دوازدهم، داوطلب فرصت کمتری را برای مطالعه دارد و از طرفی مطالب درسی پایه دوازدهم جدیدتر می‌باشند.

آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی می‌تواند به دانش‌آموزان در یادگیری مطالب این پایه تحصیلی کمک کند. هر بار که دانش‌آموز مجبور می‌شود برای آزمون مطالعه بکند، بیشتر مبحث مربوطه را درک می‌کند و عمیق‌تر یاد می‌گیرد. اگر دانش‌آموز در آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی شرکت کند، فرصت کم برای مطالعه مباحث پایه دوازدهم جبران می‌شود.

میان‌ترم تجربی

امتحان نهایی را از یاد نبرید

در نظام جدید امتحان نهایی به سال آخر یعنی سال دوازدهم انتقال یافت و دانش‌آموزان نه تنها باید خود را برای کنکور سراسری آماده کنند بلکه باید نگران امتحان نهایی هم باشند. در پایه دوازدهم آمادگی هرچه بیشتر در امتحان نهایی علاوه بر کسب یک معدل مناسب برای دیپلم، توان دانش‌آموز را برای حضور در کنکور افزایش می‌دهد. دانش‌آموزان دوازدهم با توجه به اهمیت امتحان پایان سال، ضروری است که آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی را با دقت بیشتری دنبال کنند. بنابراین این امتحانات برای این گروه جایگاه خاصی دارد.

از سختی‌های رشته تجربی غافل نشوید

با این‌که تمامی رشته‌ها سختی خود را دارند اما یک سری عوامل باعث شده‌اند‌اند تا رشته تجربی دشوار‌تر از بقیه رشته‌ها باشد. عواملی که باعث سختی این رشته شده‌اند:

تعداد زیاد دانش‌آموزان رشته تجربی

متاسفانه به دلیل تعداد زیاد دانش‌آموزان این رشته، رقابت سختی بین داوطلبان کنکور سراسری تجربی به وجود آمده و باعث سخت‌تر کنکور شده است.

نیازمند تراز علمی بالا 

در رشته تجربی درصد بسیار کمی از داوطلبان کنکور تجربی می‌توانند در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل بدهند. به همین دلیل این داوطلبان باید مطالعه زیادی داشته باشند و بر مباحث مسلط شوند تا بتوانند رتبه دلخواه خود را کسب نمایند.

ظرفیت کم رشته‌های دانشگاهی

عامل بعدی در سختی رشته تجربی این است که همه داوطلبان کنکور سراسری تجربی با هدف دستیابی به رشته های پزشکی و پیراپزشکی وارد رشته تجربی می شوند و از طرفی ظرفیت این رشته ها در دانشگاه های روزانه و آزاد محدود است و ورود به آن ها مشکل‌تر از سایر رشته‌هاست.

دوازدهم تجربی

اگر می‌خواهید مهاجرت کنید ریزنمرات اهمیت زیادی خواهند داست

یکی از مدارک مهم و اساسی برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به بسیاری از دانشگاه‌ها، ارائه‌ی ریز نمرات مقاطع قبلی و سوابق تحصیلی است. اگر که شما قصد دارید برای ورود به یک دانشگاه پذیرش بگیرید، معمولا علاوه بر مدارک مختلفی که جهت ارائه لازم دارید (مثل انگیزه‌نامه، رزومه‌ی علمی و مدرک آیلتس)، باید ریز نمرات تحصیلی از کلیه درس‌هایی که گذرانده‌اید را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه بفرستید.

حالا چرا این ریز نمرات برایتان دردسرساز خواهد شد؟ به این دلیل که بسیاری از دانشگاه‌ها‌ به نمرات شما و معدل هر ترم اهمیت خیلی زیادی می‌دهند. یعنی اگر یکی از آن کسانی بودید که در مدرسه می‌گفتید خوب آخرش که چی یا اصلا به نمرات کلاسی، میان‌ترم و ترم آخر اهمیت نمی‌دادید، الان به دردسر می‌افتید. البته این‌که می‌خواهید برای چه مقطعی جهت پذیرش اقدام کنید نیز مهم است. اما در هر صورت، ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاهی است.

انتخابِ رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی

هر ساله یک‌سری از دانشگاه‌ها و موسسات اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می‌کنند. اگر بخواهید رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید، نمرات شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید معدل بالایی داشته باشید. دانش‌آموزانی که می‌خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند این را به خاطر داشته باشند که ممکن است در کنکور موفق نشوند و بخواهند در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی شرکت کنند. اگر نمرات بالایی را در مقطع دبیرستان کسب نکرده باشند، از انتخاب این رشته‌ها باز می‌مانند. هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان با هدف موفقیت در کنکور سراسری تمام زمان خود را برای کنکور می‌گذارند، اما بعد از کنکور خود را ملامت می‌کنند که ای‌کاش برای معدل هم زمان می‌گذاشتند. در این‌جا است که اهمیت آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی مشخص می‌شود.

پلکان برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد

تا به این‌جا با اهمیت آزمون میان‌ترم دوازدهم تجربی آشنا شدید. حال به منظور برگزاری آزمون استاندارد، ما به شما پلکان را معرفی می‌کنیم. بانک سؤال پلکان طراحی شده است تا فرایند طراحی و اجرای آزمون را تسهیل ببخشد. بانک سؤال پلکان منبعی از سؤالات متنوع است که به شما کمک می‌کند با انتخاب سؤالات مورد نیازتان یک آزمون تستی یا تشریحی را آماده کنید، آزمون را برای دانش‌آموزانتان ارسال کنید و علاوه‌برآن به آزمون آن‌ها نظارت کنید. این برنامه قابلیت تعریف و برگزاری آزمون‌های تستی و تشریحی را دارد و تصحیحی دقیق از آزمون خواهد داشت؛ بنابراین ابزاری جامع برای طراحی، اجرا و تصحیح امتحانات است. این برنامه می‌تواند هم توسط معلم و هم توسط اولیا استفاده شود. به کمک پلکان، دانش‌آموزان دوازدهم می‌توانند خود را برای امتحان نهایی آماده کنند و از آن‌جایی که زمان زیادی برای مباحث سال دوازدهم ندارند، با تمرین کردن مداوم در پلکان به این دروس مسلط شوند.

ویژگی‌های اصلی پلکان یادگیری برای دبیران

  • مکان ساخت آزمون آنلاین و چاپی
  • برگزاری آزمون آنلاین تستی و تشریحی
  • امکان تصحیح پاسخ آزمون تشریحی توسط مصححان آزمون ساز یا به‌صورت آنلاین توسط دبیر
  • مدیریت هم‌زمان دانش‌آموزان چند کلاس و مدرسه
  • ارائه کارنامة کلاس محور و درس محور
  • امکان تعریف تمرین تستی و تشریحی آنلاین به‌صورت زمان‌دار
  • ارسال پاسخ تشریحی سؤالات به دانش‌آموزان
  • ارائه گزارش حل تمرین آنلاین دانش‌آموزان در بازة زمانی تعریف شده
  • امکان دعوت پیامکی دانش‌آموزان به تمرین و آزمون آنلاین
  • امکان ساخت آزمون و تمرین از سؤالات شخصی دبیر به‌صورت آپلود عکس سؤالات

ویژگی‌های اصلی پلکان یادگیری دانش‌آموز

  • دسترسی به تمرین های طبقه بندی شده بر اساس وضعیت تحصیلی
  • امکان تمرین کردن در هر زمان و هر مکان
  • امکان ارزیابی شخصی وضعیت تحصیلی
  • ارائه بسته‌های تمرین سطح بندی شده برای هر درس در هر برنامه
  • ارائه ی پاسخنامه تشریحی برای هر تمرین
  • ارائه‌ی برنامه پلکانی و پلکان مبحثی برای بازبینی و مرور مطالب

ثبت‌نام در پلکان

برای ثبت‌نام در پلکان کافی است طبق این مراحل پیش بروید:

1- ابتدا بر روی گزینه ثبت‌نام/ورود در بالا و سمت چپ صفحه پلکان یادگیری کلیک کنید و وارد صفحه ورود به پنل کاربری شوید.

2- سپس شماره‌تلفن همراه خود را وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید.

3- کدی که برایتان پیامک می‌شود را وارد و گزینه بررسی کد تأیید را انتخاب کنید.

4- در مرحله بعد اطلاعات تکمیلی ثبت‌نام را وارد و روی تکمیل ثبت‌نام کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل، شما وارد پنل کاربری خود می‌شوید و می‌توانید از مزایای پلکان استفاده کنید.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *