logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

مزایا و معایب تحصیل آنلاین

مزایا و معایب تحصیل آنلاین - پلکان یادگیری

تحصیل آنلاین و دریافت مدرك می‌تواند برای افرادی دلهره‌آور به نظر برسد. دانشجویان و دانش‌آموزانی كه آینده‌نگر هستند اغلب نگرانی‌هایی دارند و سوال‌هایی ذهن‌شان را درگیر كرده است. در ادامه همراه پلکان باشید. به عنوان مثال آیا تجربه آموزش آنلاین همانند آموزش به صورت حضوری خواهد بود؟ آیا من می‌توانم دروس را به خوبی آموزش حضوری بیاموزم؟ آیا این روش تحصیل با سبک زندگی من همخوانی دارد؟

باید گفت، همانند روش‌های تحصیل دیگر، تحصیل آنلاین نیز دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود است و اگر‌ چه این روش محدودیت‌هایی دارد، اما مزایای متعددی در آن وجود دارد که می‌توان از این محدودیت‌ها چشم‌پوشی كرد. این نوع یادگیری می‌تواند انقلاب بزرگی در آموزش و پرورش ایجاد کند.

 

فرصت رایگان برای دبیران >>  با اشتراک رایگان آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری که استقبال بی نظیر دبیران مدارس را در برداشته است می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، آزمون های تشریحی و تستی طراحی کنید و به صورت آنلاین یا حضوری آن را برگزار نمایید.

در سیستم تحصیل به روش سنتی مشكلات متعددی وجود دارد. به دلیل کلاس‌های شلوغ، نبود صندلی کافی در دانشگاه‌ها و مدارس برتر و کمبود رشته‌های تحصیلی، شما همیشه این فرصت را نخواهید داشت که دقیقاً در رشته و مکانی که می خواهید تحصیل کنید. پس جای تعجب نیست که چرا در حال حاضر مسئله تحصیل آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همچنین موضوع جذابی برای بسیاری از افراد شده است. یادگیری آنلاین باید بزرگترین انقلاب در آموزش و پرورش معاصر باشد.

این یک تغییر بزرگ در سیستم ایجاد می‌کند و فرصت های بزرگی را برای همه کسانی که می خواهند چیزی یاد بگیرند ایجاد خواهد کرد. با این وجود، آموزش آنلاین هنوز با کلیشه‌ها همراه است. مردم اغلب تصور می کنند که دانشجویانی که به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند، مانند کسانی که در دانشگاه و مدرسه به روش قدیمی و سنتی تحصیل می‌کنند، به اندازه کافی زحمت نکشیده‌اند و مدرک واقعی ندارند.

این ادعاها بسیاری از افراد را از گذراندن دوره‌های آنلاین منصرف می کند، بنابراین آنها در سیستم آموزشی سنتی گیر می‌افتند و از مزایای فوق‌العاده تحصیل آنلاین بی‌بهره می‌مانند. همراه ما باشید تا توضیح دهیم که چرا تحصیل آنلاین بهتر از آن است که فکر می‌کنید. در این مقاله با 7 مزیت یادگیری آنلاین آشنا می‌شوید که باعث می‌شود در نگرش خود نسبت به این نوع آموزش تجدید نظر کنید.

معایب تحصیل به روش سنتی - پلکان یادگیری

 

از جمله مزایای تحصیل به صورت مجازی و آنلاین عبارتند از:

شما می توانید رشته رویاهای خود را در تحصیل سنتی هم انتخاب کنید، اما ممکن است نیاز باشد به شهر دیگری سفر کنید، زندگی در شهری که اصلا مردم و فرهنگش را نمی‌شناسید. با آموزش آنلاین، می‌توانید هر رشته یا دوره‌ای را که در دانشگاه ها و مدارس سنتی ارائه می شود، بگذرانید.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما به روانشناسی علاقه دارید. کافی است در گوگل جستجو کنید. به راحتی رشته‌های آنلاین ارائه شده توسط بهترین دانشگاه‌های جهان را پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید بدون مهاجرت چنین رشته‌ای را بگذرانید.

تنوع زیاد رشته‌ها و دوره‌های آنلاین مزیت بزرگی برای این نوع آموزش است. مهم نیست که در کجا زندگی می کنید و می خواهید چه چیزی را مطالعه کنید؛ همیشه می‌توانید یک رشته تحصیلی را پیدا کنید که می‌توانید از خانه مشغول تحصیل شوید.

تحصیل آنلاین روش‌های کارآمدی برای ارائه درس به دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه می دهد. در آموزش آنلاین معلمان می‌توانند از ابزارهای مختلفی مانند فیلم، PDF و پادکست به عنوان بخشی از برنامه درسی خود استفاده كنند. با گسترش ابزار‌های آموزش، اساتید و معلمان فراتر از کتب درسی سنتی می‌روند و از منابع آنلاین برای آموزش استفاده می‌كنند و در نتیجه مربیان کارآمدتری می‌شوند.

ساعت‌ها حضور در کلاس درس، نشستن روی صندلی آزاردهنده و رنج بردن از کمردرد را تا پایان روز فراموش کنید. هنگامی که تحصیل آنلاین را انتخاب می کنید، مجبور نخواهید بود در کلاس به صورت فیزیكی حضور داشته باشید. تمامی تدریس‌ها و مطالب مورد نیاز از طریق بسترهای آنلاین ارائه می‌شود، بنابراین به راحتی از خانه خود به آنها دسترسی خواهید داشت. شما برای رسیدن به دانشگاه از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌کنید، نیازی نیست با اتومبیل خود به جایی بروید و بنزین مصرف کنید، مجبور نخواهید بود زودتر از خواب بیدار شوید تا برای كلاس آماده شوید.

مزیت تحصیل آنلاین - پلکان یادگیری

 

از آنجایی که می‌توان از خانه یا محل انتخابی خود در کلاس‌های آنلاین حاضر شد، شانس کمتری برای از دست دادن درس توسط دانشجویان و دانش آموزان وجود دارد.

در تحصیل به روش سنتی، شما احتمالاً فقط قادر خواهید بود در ساعات اداری تعیین شده، یا شاید چند دقیقه بعد از کلاس با استاد خود ارتباط برقرار کنید. اما در تحصیل به روش آنلاین، می‌توانید از طریق ایمیل، تماس تصویری یا تلفن با استاد خود ارتباط برقرار کنید تا از بازخورد یا کمک ایشان استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای تحصیل آنلاین این است که همه جزوات مورد نیاز برای یادگیری ذخیره می‌شوند و به راحتی در دسترس خواهند بود. همه كلاس‌ها، بحث‌ها و مطالب آموزشی در یك سرور ذخیره می‌شوند و شما امکان دسترسی به تمام مطالب را خواهید داشت. در یک محیط سنتی، دستیابی به این اطلاعات مستلزم حضور در کلاس و یادداشت برداری، یا گرفتن جزوه از دیگران و یا ملاقات با استاد برای دستیابی به مطالبی است که ممکن است از دست داده باشید.

  • در تحصیل آنلاین هم‌كلاسی‌های شما شامل دانشجویان و دانش آموزان از شهر‌ها و یا حتی كشور‌های مختلف است. این امر به ارائه طیف وسیع‌تری از دیدگاه‌ها در بحث های آنلاین و همچنین درک بهتر تفاوت‌ها در طرز‌فكر کمک می کند.
  • قرار گرفتن در معرض ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید توسط دانشجویان و دانش آموزان مختلف، تجربه آموزشی شما را افزایش داده و همچنین شما را برای اهداف شغلی آینده خود آماده می‌کند.
  • تحصیل آنلاین راحت‌تر و ارزان‌تر از تحصیل به روش قدیمی است. این دو مزیت است که بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان را مجاب می‌کند تا زمانی که می خواهند تحصیل کنند، سراغ این مدل از تحصیل بروند.

این که آیا به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتر، کسب مهارت‌های بیشتر در بازار و یا فقط برای یادگیری در محل زندگی خود هستید، آموزش آنلاین می‌تواند به شما کمک کرده و مزایای ذکر شده در بالا و بسیاری دیگر را برای شما فراهم کند. پلکان یادگیری.

 

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

 
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *