logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد

قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد - پلکان یادگیری

راز قبولی در آزمون تیزهوشان: از جمله سوالاتی که برای دانش آموز متقاضی آزمون مدارس تیزهوشان، ، پیش می آید این است که راه های قبولی در آزمون تیزهوشان چیست و  چگونه باید در آزمون سمپاد قبول شویم؟ اگر فرزند شما در یک یا چند موضوع مختلف استعداد زیادی از خود نشان می‌دهد و در مدرسه مشکل دارد، این یک دلیل عالی برای جستجوی مدرسه تیزهوشان است تا فرزند شما بتواند در محیطی متفاوت قرار بگیرد و بتواند استعداد خود را شکوفا کند. اما لازمه حضور در چنین مدارسی علاوه بر بهره هوشی بالا، قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم است که می‌تواند بر روی آینده فرزند شما تاثیر بگذارد. چون آزمون تیزهوشان مدارس، فقط یک امتحان ساده نیست و آینده و پیشرفت دانش آموز به آن وابسته است.

 

فرصتی برای تیزهوشانی‌ها >> در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم می توانید با برنامه ریزی تخصصی وب سایت پلکان یادگیری، خود را برای تحصیل در بهترین مدارس تیزهوشان،  آماده نمایید.

 

مدارس تیزهوشان چه کاری انجام می‌دهند؟

کاری که این مدارس به زبان ساده انجام می‌دهند این است که با برگزاری آزمون آنلاین تیزهوشان، دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا را پیدا می‌کنند و برای پرورش استعداد‌ هایشان، آنها را به مدارس خاص و ویژه هدایت می‌کنند. مدارسی که بسیاری از افراد اعتقاد دارند، رهبران آینده از آنها خارج می‌شوند.

اما به طور کلی، مدارس تیزهوشان به منظور پرداختن به توانایی‌ها و علایق واقعی دانش‌آموزان و مشارکت صحیح آنها در مدرسه ایجاد شده‌اند؛ که می‌تواند بسیاری از دانش آموزان را از خستگی رها کند و مدرسه را دوباره به منبع شگفتی و لذت تبدیل کند. با توجه به اینکه دانش‌آموزان عمیقا در مدرسه مشغول هستند، احتمال کمتری دارد که مشکلات اجتماعی و رفتاری ایجاد کنند و یا اینکه رفتارهای اشتباه خود را حفظ کنند. نکته دیگر این است که با حضور در این مدارس، دانش آموزان با بهره هوشی بالا، احتمالا به پتانسیل علمی و فکری خود پی می‌برند و برای تقویت و پرورش آن تلاش بیشتری انجام می‌دهند.

در ضمن باید پذیرفت که همه دانش آموزان در یک سطح نیستند و در مدارس عادی، بیشتر وقت معلم برای توضیح مسائل به دانش آموزانی که سطح پایین‌تری دارد، اختصاص پیدا می‌کند و فرزند شما نمی‌تواند استعداد خود را به کار گیرد. اگر یک کوسه را در تنگ ماهی بگذارید، رشد نمی‌کند و خود را با شرایط موجود تطبیق می‌دهد. در واقع آزمون آنلاین تیزهوشان و مدارس تیزهوشان، یک فرصت فوق‌العاده را برای دانش آموزان با بهره هوشی بالا ایجاد می‌کند، تا بتوانند در محیط و شرایطی که برای آنها طراحی شده و با دانش آموزانی در سطح خود، تحصیل کنند.

 

حتما بخوانید: هر آنچه باید درباره آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بدانید.

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

قبل از هر چیز باید اشاره کرد که بیشتر والدین دوست دارند فرزند آنها در آزمون آنلاین تیزهوشان شرکت کند و پذیرفته شود. اینکه فرزند آنها به عنوان یک شخص با استعداد و با بهره هوشی بالا در نظر گرفته می‌شود احساس خوبی به والدین می‌دهد و اکثر مردم معتقدند که تیزهوش بودن، بچه‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. حقیقت، اما، پیچیده‌تر است. اگرچه مزایای زیادی برای آموزش تیزهوشان وجود دارد، اما برخی مشکلات نیز وجود دارد. اما به صورت کلی، بسیاری از مزایا و معایب تیزهوشان به نوع برنامه‌ای که توسط مدرسه ارائه می‌شود بستگی دارد و در واقع این مدرسه‌ها هستند که می‌توانند استعداد کودک را هدایت کنند و یا اینکه با یک استراتژی غیر علمی و نامطمئن آن را از مسیر اصلی منحرف کنند. اما موارد زیر جنبه‌های کلی‌تر آموزش تیزهوشان را در نظر می‌گیرند و مزایا و معایب آن را بیان می‌کند.

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان - پلکان یادگیری

 

مزایای آزمون تیزهوشان

از جمله مزایای آزمون تیزهوشان عبارتند از:

  1. افزایش اعتماد و عزت نفس دانش آموز

برچسب با استعداد بودن قطعا باعث افزایش عزت نفس فرد می‌شود. دانستن اینکه شما یکی از بچه‌های “باهوش” هستید، می‌تواند باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. این اثر به ویژه هنگامی که در کلاس درس همراه با دانش آموزان ناشناس قرار می‌گیرد، تقویت می‌شود. دانش‌آموزان تیزهوش تمایل دارند از نظر تحصیلی در سطح بالاتری پیشرفت کنند و بنابراین در مقایسه با همسالان ناشناس احساس بهتری دارند. این مفهوم تحت عنوان تاثیر ماهی بزرگ، در برکه کوچک شناخته می‌شود و بیان می‌کند که موفقیت شخص در مدرسه به افرادی که در آن محیط قرار دارند نیز وابسته است.

  1. تجربه چالش‌های تحصیلی متفاوت

یکی از شکایت‌هایی که بچه‌های تیزهوش می‌کنند این است که می‌گویند کار خیلی آسان است و احساس نمی‌کنند که از نظر تحصیلی به چالش کشیده می‌شوند. حضور در آزمون آنلاین تیزهوشان و قبولی در این مدارس خاص، تا حد زیادی این نگرانی را کاهش می‌دهد. به کودکان متناسب با سطح علمی آنها فعالیت داده می‌شود و می‌توانند با سرعت پیشرفت کنند. در بسیاری از برنامه‌های تیزهوشان، دانش‌آموزان در کنار سایر کودکان با استعداد قرار می‌گیرند که به آنها کمک می‌کند تا به توانایی‌های تحصیلی خود برسند. وقتی بچه‌ها از نظر تحصیلی به چالش کشیده می‌شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که به پتانسیل خود دست یابند.

  1. مشارکت بیشتر در آموزش

از دیگر جنبه‌های منفی آموزش عمومی، خسته کننده بودن آن است. از آنجایی که کودکان به چالش کشیده نمی‌شوند، علاقه خود به فعالیت‌های تحصیلی را از دست می‌دهند. با افزایش سختی کار، و تمرکز بیشتر بر علایق خاص، دانش آموزان درگیر آموزش خود می‌مانند.

  1. سطح آموزش بالا

معلمان مجبورند در هنگام آموزش دانش آموزان تیزهوش سطح آموزشی خود را بالا ببرند که باعث بالا رفتن سطح آموزش می‌شود. در ضمن تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در برنامه‌های تیزهوش سطوح بالاتری از موفقیت را نسبت به همسالان خود نشان می‌دهند.

  1. موفقیت بیشتر در آینده

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در آزمون آنلاین تیزهوشان و مدارس تیزهوشان شرکت می‌کنند در آینده نیز به موفقیت‌های بیشتری دست خواهند یافت.

  1. بهبود روابط اجتماعی

کودکان تیزهوش اغلب علایق متفاوتی نسبت به همسالان خود دارند. در مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان همسالانی را پیدا می‌کنند که فعالیت‌های فکری مشابهی دارند؛ در نتیجه، آنها در معاشرت احساس راحتی بیشتری می‌کنند و ممکن است دوست پیدا کنند و مهارت اجتماعی خود را بهبود بخشند.

معایب مدارس تیزهوشان

از جمله معایب مدارس تیزهوشان عبارتند از:

  • احساسی منفی نسبت به خود

ممکن است کودک با قرار گرفتن در یک محیط پویا فکر کند که به اندازه کافی باهوش نیست و یک کودک با استعداد ممکن است خود را ماهی کوچکی در یک برکه بزرگ بیابد و با مقایسه استعداد خود با دیگران، به عزت نفس خود آسیب بزند.

  •  انتظارات بالا

با قبول شدن کودک در آزمون آنلاین تیزهوشان انتظارات از او بالا‌تر می‌رود و خانواده انتظار دارند که فرزند آنها رفتارهای دیگری را از خود نشان دهد. در ضمن برنامه درسی این مدارس نیز متفاوت است و شامل اعمال فشار از طریق کتاب‌های مکمل و برنامه‌های خاص است.

  • هزینه‌های بالای آموزشی

مدارس تیزهوشان به همکاری خانواده به صورت گسترده‌تر نیاز دارند، مواردی که ممکن است شامل هزینه‌های زیاد برای پیشرفت فرزند شما شود.

  • مشکلات شناسایی دانش آموزان تیزهوش

همانگونه که اشاره شد،دانستن راز قبولی در تیزهوشان و داشتن بهره هوش بالا، هر دو برای حضور در این مدارس ضروری هستند، در حالی که امتحان فقط یک روز است و ممکن است، شرایط خاصی، امتحان را برای دانش آموز مشکل کند.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم ؟

با توجه به رقابت سنگین در آزمون تیزهوشان، قبولی در آن ساده نیست و نیازمند تلاش، برنامه‌ریزی و مطالعه اصولی است. در صورتی که دانش‌آموزان زمان خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند فرصت کافی برای مطالعه منابع آزمون و کسب آمادگی لازم را خواهند داشت.

از آنجا که آزمون استعداد‌های درخشان برای پایه نهم به دهم، علاوه بر سوالات هوش و استعداد، شامل سوالات درسی نیز می‌شود، باید تسلط کافی و کامل به مباحث درسی داشته باشید به‌خصوص درس‌های ریاضی و علوم که ضریب بالاتری دارند. تراز شما در این دو درس باید بالای 7000 باشد البته از دروس دیگر نیز نباید غافل شوید. آیا می دانید راز قبولی در تیزهوشان چیست؟

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم ؟ - پلکان یادگیری

پلکان برای کمک به آمادگی شما برای قبولی در این آزمون، آزمون آنلاین تیزهوشان را برای آزمون پایه‌ ششم به هفتم، نهم به دهه و پایه پنجم  و هشتم طراحی کرده است. اگر قصد شرکت و قبولی در این آزمون را دارید باید یک برنامه‌ راهبردی تا روز آزمون داشته باشید که راز قبولی در تیزهوشان است. در این آزمون ها، ما قدم به قدم تا موفقیت با شما هستیم.

شما با این شبیه ساز آزمون تیزهوشان در وب سایت پلکان یادگیری، با سوالات آزمون اصلی تیزهوشان و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، مطالب مهم و شیوه پاسخ به سوال‌ها آشنا خواهید شد که فاصله‌ی شما تا قبولی را بسیار کم می‌کند. در واقع شرکت در آزمون‌های آزمایشی نیز بسیار موثر است، علاوه ‌بر اینکه با نمونه سوالات ارزیابی هوش و استعداد آشنا می‌شوید، مدیریت زمان در جلسه را تمرین خواهید کردید.

پاسخ به آزمون آنلاین تیزهوشان سال 1399، 1400 و 1401 نیز می‌تواند به شما در آشنایی با سوالات این آزمون کمک کند. در جلسه‌ آزمون آنلاین، با توجه به زمانی که دارید به سوال‌ها پاسخ دهید. مدیریت زمان یکی از عوامل مهم موفقیت شماست.

سعی کنید تمام سوالات را در مدت تعیین شده بررسی و پاسخ دهید. عامل مهم دیگر نیز حفظ آرامش و خونسردی است. آرامش به افزایش تمرکز شما و بازدهی و نتیجه‌ بهتر کمک می‌کند. مطالعه‌ اصولی و منظم را فراموش نکنید. یک برنامه‌ریزی درست به همراه مطالعه عمیق و حل تست‌ به شما در کسب موفقیت آزمون تیزهوشان کمک زیادی می‌کند.

شهریه ثبت نام مدارس تیزهوشان

کسانی که در این آزمون قبول می‌شوند برای ثبت‌نام و تحصیل در مدرسه‌ تیزهوشان باید هزینه بپردازند. این هزینه به علت امکانات، کیفیت و ساعات آموزشی این مدارس است. هر سال نیز 10 تا 15 درصد به مبلغ آن افزوده خواهد شد. شهریه‌ای که از طرف سمپاد برای ثبت‌نام در این مدارس تعیین می‌شود به نسبت منطقه متفاوت است. روش پرداخت آن نیز در هر مدرسه‌ نسبت به دیگری متفاوت است و به توان مالی مردم آن منطقه و امکانات مدرسه بستگی دارد.

بعد از قبولی در آزمون باید برای ثبت‌نام به مدرسه‌ی مورد نظر مراجعه کرده و شرایط پرداخت شهریه را جویا شوید. البته معمولا مدیران مدارس شرایطی را درنظر می‌گیرند که به خانواده‌ها فشار اقتصادی وارد نشود. حداقل شهریه‌ مدارس تیزهوشان برای مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی 1401-1400 حدود 2900000 و حداکثر آن 6585000 تومان و برای متوسطه‌ دوم نیز حداقل شهریه 3780000 و حداکثر آن 8420000 تومان بوده است.

مدارس تیزهوشان با دانش‌آموزانی که توان مالی پایینی دارند همکاری می‌کند و هیچ دانش‌آموزی به‌علت مشکلات مالی از تحصیل در این مدارس محروم نمی‌شود. همچنین معمولا آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی و به آن‌ها در پرداخت شهریه کمک می‌کند.

معرفی آزمون شبیه ساز تیزهوشان سایت پلکان

در آزمون شبیه ساز تیزهوشان وب سایت پلکان سوالات 3 الی 4 سال اخیر آزمون‌های هوش کانون قلم‌چی که مطابق با سلیقه طراحان آزمون‌های ورودی سمپاد است، در اختیار شما قرار گرفته است. شما به صورت مرحله‌ای آزمون‌ها را پاسخ داده و به تسلط در سوالات مشابه تیزهوشان می‌رسید.

شما امکان حل سوال به صورت زماندار طبق زمان بندی آزمون تیزهوشان را خواهید داشت که برای قرار گرفتن در شرایط مشابه روز آزمون گزینه بسیار مناسبی است. با شبیه ساز آنلاین تیزهوشان پلکان می‌توانید با استفاده از موبایل یا لپتاپ وارد شده و به حل سوالات مرحله‌ای آزمون بپردازید. چنانچه تمایل دارید می توانید همین حالا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

فرصتی برای تیزهوشانی‌ها >> در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم می توانید با برنامه ریزی تخصصی وب سایت پلکان یادگیری، خود را برای تحصیل در بهترین مدارس تیزهوشان،  آماده نمایید.

 

دوست عزیزم! لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالبی طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–