logo-sm
ورود / ثبت نام

نمونه سؤال ریاضی نهم

نمونه سوال ریاضی نهم - پلکان یادگیری

ریاضی همواره جزو درس‌های مهم در دوران تحصیل بوده است که تلاش بیشتری را نسبت به باقی درس‌ها از دانش‌آموزان طلب می‌کند. بنابراین باید اهمیت آن را مورد توجه قرار داد. تمرین کردن یکی از فاکتورهای بسیارمهم برای پیشرفت و یادگیری درس ریاضی است و اگر به اندازه کافی تمرین نکنید ممکن است در سال‌های بعد، در مطالعه این درس با مشکل مواجه شوید. بنابراین حل سؤالات این درس را در دستور کار خود قرار دهید. در این مقاله سعی شده است نکاتی که در پیگیری درس ریاضی به شما کمک می‌کند گفته شود. اگر می‌خواهید بدانید از کجا می‌توان به انواع نمونه سؤال ریاضی نهم دسترسی پیدا کرد این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 

نمونه سؤال ریاضی نهم با ‌‌پاسخنامه 

اگر چه حل کردن تمرین کمک زیادی به شما می‌کند اما اگر پاسخنامه‌ای وجود نداشته باشد ارزش چندانی ندارد. سؤالات باید همراه جواب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا بعد از حل سؤالات بتوانند به پاسخنامه رجوع کنند و اشتباهات‌شان رفع گردد. ممکن است وسوسه شوید از همان ابتدا جواب سؤالات را نگاه کنید اما این روش اشتباه است و در بلندمدت به ضررتان تمام می‌شود. بنابراین برای یادگیری بهتر ابتدا سؤالات را بخوانید و آن را حل کنید سپس پاسخ‌های خود را با پاسخنامه چک کنید. این روش یادگیری بسیار مؤثر است.
پلکان یادگیری نمونه سؤال ریاضی نهم با پاسخنامه را به بهترین نحو برای شما فراهم کرده است تا بتوانید حداکثر استفاده و بازدهی را از این نمونه سؤال‌ها داشته باشید.

یادگیری ریاضی نهم ساده‌تر از همیشه 

قطعاً ریاضی نهم درس ساده¬ای نیست و پیچیدگی¬های خودش را دارد مگر آنکه به روش درست آن را یاد بگیرید. ریاضی از آن دسته درس‌هایی است که بسیاری از دانش‌آموزان با آن مشکل دارند و برخی تصور می‌کنند هرگز نمی‌توانند آن را یاد بگیرند. اما درواقع علت این طرز تفکر آموزش‌های نادرستی است که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل دیده‌اند. هر درسی اگر با متد‌های درست آموزش داده شود می‌تواند بسیار ساده شود. پلکان یادگیری این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است تا یادگیری ریاضی نهم برایشان ساده‌تر شود. شما در هر سطحی که باشید می‌توانید از مزایای این مجموعه استفاد کنید و شاهد موفقیت بیشتر خود در این درس باشید.

نمونه سؤال ریاضی نهم - پلکان یادگیری

تقویت ریاضی نهم 

برخی والدین تصور می‌کنند حتماً باید برای فرزندشان معلم خصوصی بگیرند تا دانش‌آموزان بتوانند مباحث درسی را بهتر یاد بگیرند درحالیکه این طرز فکر اشتباه است. شاید در گذشته این طرز فکر تا حدی درست بود. ولیکن امروزه با دسترسی داشتن به به انواع پلتفرم‌های آنلاین و فضای اینترنت می‌توان تمام آنچه برای پیشرفت دانش‌آموز مورد نیاز است را فراهم نمود. اگر دانش‌آموز هستید و نمی‌خواهید هزینه کنید و در عین حال می‌خواهید ریاضی را به‌خوبی یاد بگیرید به سادگی می‌توانید از نمونه سؤالات مختلف استفاده کنید.
پلکان یادگیری به شکل کاملاً تخصصی این مهم را برای شما مهیا کرده است تا بتوانید برای تقویت ریاضی نهم از آن استفاده کنید. می‌توانید ابتدا بدون نگاه کردن به پاسخنامه سؤالات مربوطه را حل نمایید؛ سپس برای تصحیح اشتباه خود به پاسخنامه رجوع کنید.

چگونه سؤالات ریاضی نهم را حل کنیم تا در ذهن‌مان ماندگار شود؟ 

این یکی از معضلاتی است که اکثر دانش‌آموزان با آن مواجه هستند. اگر از جمله کسانی هستید که بعد از مطالعه ی درس، همه‌ی آنچه را که خواندید فراموش می‌کنید این نکات را رعایت کنید:
1. سعی کنید مطالعه و تمرین روزانه داشته باشید و به جای آنکه هفته‌ای ده سؤال ریاضی حل کنید روزانه دو سؤال حل نمایید.
2. اگر از سؤالات پلکان یادگیری استفاده می‌کنید سعی کنید بعد از دیدن سؤال جواب را حتماً یادداشت کنید و صرفا در ذهنتان مرور نکنید. سپس با دیدن پاسخ درست، مجدداً پاسخ درست را یادداشت نمایید. این کار باعث می‌شود جواب سؤال بهتر در ذهنتان بماند.
3. فقط به دیدن جواب سؤال بسنده نکنید. شما باید بدانید چرا سؤال اینگونه حل شده است در غیر اینصورت نمی‌توانید دوباره سؤال را حل کنید.
4. هرچه میزان تمرین‌تان بیشتر باشد بیشتر در حل سؤالات ریاضی موفق می‌شوید.
5. سعی کنید بلافاصله یا تا ۲۴ ساعت بعد از یادگیری درس را مرور کنید. این روش به شما کمک می‌کند مطالب را بهتر در ذهن‌تان تثبیت کنید.
6. سؤالات را سرسری نگاه نکنید. بیشتر مواقع دانش‌آموزان بخاطر بی‌دقتی مسائل را اشتباه حل می‌کنند. بنابراین هر سؤال را حداقل دوبار بخوانید و بعد از پاسخ‌دادن، دوباره جواب را مرور کنید.

طراحی سؤالات ریاضی

پیدا کردن سؤالات ریاضی در اینترنت ساده است اما پیدا کردن نمونه سؤالات ریاضی نهم که استاندارد باشند کار راحتی نیست. اگر به عنوان دبیر، درگیر طراحی سؤالات ریاضی هستید جای درستی آمده‌اید. آزمونساز آنلاین دقیقاً برای حل این مشکل ایجاد شده است. مهم نیست سؤالی که می‌خواهید از کدام یک از مباحث ریاضی باشد یا چه اندازه دشوار باشد؛ این پلتفرم انواع سؤالات تستی و تشریحی را برای تمام مباحث درسی با روش کاملاً تخصصی طراحی می‌کند تا دیگر در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشید. بنابراین دانش¬آموزان می‌توانند با انواع سؤالات ساده، متوسط، دشوار و درعین حال استاندارد آشنا شوند. شما معلم‌ها می‌توانید بدون آنکه فشار زیادی را متحمل شوید یا فشاری را به شاگردان خود تحمیل کنید با آزمون‌ساز آنلاین به پیشرفت دانش‌آموزان خود کمک کنید.

جمع بندی

اگر تاکنون تصور می‌کردید که در درس ریاضی ضعیف هستید و نمی‌توانید مسائل را یاد بگیرید در اشتباه بوده‌اید. اکنون متوجه شدید که می‌توانید ریاضی را اصولی یاد بگیرید. اگر جزو کسانی بودید که نمره‌های پایینی در این درس می‌گرفتید دیگر لازم نیست نگران باشید. پلکان همه شرایط را برای دانش‌آموزان در سطوح مختلف فراهم کرده است تا بتوانید با کمترین هزینه و وقت، اهداف موردنظر در این درس را کسب کنید و با نمرات پایین ریاضی برای همیشه خداحافظی کنید.

البته مسئله مهم در اینجا این است که ریاضی را بهتر از همیشه یاد بگیرید و خاطره‌ی خوبی از این درس برایتان بماند نه آن که صرفاً نمره خوبی کسب کنید. بنابراین می‌توانید از معلم خود دعوت کنید تا از آزمون‌ساز آنلاین استفاده کند و با ویژگی‌های این مجموعه آشنا شود و در راستای تقویت ریاضی دانش‌آموزان از این برنامه بهترین استفاده را داشته باشد. اگر می‌خواهید از مزایای کامل این مجموعه آگاه شوید و از آن استفاده نمایید در این بخش کلیک کنید. پلکان قدم به قدم در این مسیر همراه و پاسخگوی سؤالات شما است تا بدون دردسر از هر بخشی که می‌خواهید استفاده کنید و نتایج موردنظر خود را کسب نمایید.

 

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

 
بیشتر بخوانید
  1. ناشناس گفت:

    لطفا همان موضوع مورد نظر را بیاورید نه موضوعی دیگر را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *