logo-sm
ورود / ثبت نام

نمونه سوالات ریاضی در بانک سوالات پلکان یادگیری

نمونه سوالات ریاضی در بانک سوالات پلکان یادگیری: درس ریاضی،برای اغلب دانش آموزان درس دشواری است.در فرهنگ لغات، کلمه دشوار را اینطور معنی میکنند:

  • به آسانی انجام نمی شود و نیازمند کار زیاد، مهارت یا برنامه ریزی برای اجرای موفق است.
  • صفت دشوار برای ریاضی اشاره می‌کند: «به آسانی انجام نمی شود». پس چیزی که ریاضی را برای خیلی از دانش آموزان سخت می‌کند نیاز به صبر، تمرین و ممارست است. یادگیری در ریاضی به طور مستقیم و خود کار اتفاق نمی افتد و نیازمند زمان و تلاش بسیار خواهد بود.
  • از آنجا که یادگیری ریاضی زمان و تمرین بیشتری میطلبد، دانش آموزان باید در برنامه ریزی درسی و مطالعاتی خود زمان کافی برای حل آنها در نظر داشته باشند تا قبل از تدریس مبحث جدید توسط آموزگاران خود، بر مبحث فعلی تدریس شده تسلط کافی بیابند.

چقدر باید نمونه سوال حل کنیم تا یاد بگیریم ؟

حلِ بسیاری از این نمونه سوالات، منوط به درک مفهوم آن است. بعضی افراد نیاز به تمرین بیشتر و برخی نیاز به تمرین کمتری دارند. شما باید یک مفهوم را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی درک‌اش کنید و بتوانید به راحتی و به سرعت، راه حل مسائل مختلف آن را بیابید و در یک لحظه بگویید آهان فهمیدم! یعنی اگر بتوانید ۷ مسئله‌ی مختلف را در یک مبحث ریاضی به درستی حل کنید، یا اینکه اگر مسئله‌ای را پس از چند ماه دوباره دیدید،‌ باز هم قادر به حل آن باشید٬ می‌توان گفت که آن مفهوم را درک کرده‌ایدو از پس تمام نمونه سوالات ریاضی میتوانید بربیایید.

حل کردن مسائل و تمرین‌های زیاد،‌ کلید درک یک مفهوم ریاضی است. آیا می دانید که چه نمونه سوالاتی برای تقویت ریاضی توصیه می شود ؟ علاوه بر مطالعه کتاب درسی و حل تمرین های آن دانش آموزان باید سوالات ریاضی استانداری را هم که از سطح دشواری آن آگاه هستند را هم حل کنند.

حتما بخوانید: روش مطالعه ریاضی برای کنکور کدام است؟

چگونه تشخیص دهیم که چه نمونه سوالات ریاضی استاندارد هستند؟

آیا می‌دانید اکثر سوالات تالیفی غیر استاندارد هستند؟ سوال استاندارد سوالی است که قابل حل باشد! اکثر دانش آموزان فکر میکنند سوال استاندارد باید ساده باشد یا برعکس باید خیلی سخت باشد که تصور اشتباهی است. سوال استاندارد سوالی است که در آن هدف خاصی دنبال می‌شود (مثلا هدف طراح سوال این هست که سطح دانش دانش آموز را بررسی کند یا نوع نگاه دانش آموز را به یک مسئله ارزیابی کند). مهم‌ترین ویژگی سوالات استاندارد قابل حل بودن آن‌هاست. یک سوال بسیار پیچیده هم می‌تواند استاندارد باشد فقط به شرطی که قابل حل باشد.

متاسفانه دیده می‌شود که در برخی از کتاب‌ها و جزوات سوالاتی گذاشته شده است که بر اساس مدل طراحی معکوس (از جواب به صورت مسئله رسیده یا از ترکیب چند تا نکته خاص با هم) این سوالات طراحی شده‌اند و برای شروع به حل ایده‌های استاندارد کفایت نمیکند. این باعث می‌شود هم اعتماد به نفس دانش آموز گرفته شود و هم زمان وی کشته شود. لذا سوالات برخی از سوالات تالیفی اکثر کتاب‌ها و جزوات به هیچ عنوان قابلیت تکیه ندارند و هیچگونه ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کنند.

چگونه تشخیص دهیم که چه نمونه سوالات ریاضی استاندارد هستند؟

چگونه مطمئن شویم نمونه سوالات ریاضی ما استاندارد است ؟

نمونه سوالات امتحانات نهایی ریاضی سال های قبل،نمونه سوالات تشریحی استانداردی هستند.اما برای یادگیری کامل یک مبحث،علاوه بر اینکه تسلط کامل بر کتب درسی مدرسه الزامی است ، سعی کنید حتما نمونه سوالات تستی مناسب و استانداردی برای درس ریاضی حل کنید تا با نمونه سوالات متنوع تری آشنا شوید.سوالات ریاضی کنکورهای سراسری داخل و خارج کشور، سوالات استانداردی هستند. آزمون های برنامه ای کانون منبع سوالات تستی استانداردی هستند که توسط طراحان مطرح کشور تولید و توسط چندین ویراستار کارآزموده، ویرایش شده اند.

چگونه میتوانیم به منابع این نمونه سوالات دسترسی داشته باشیم؟

ویژگی اصلی آزمون ساز دبیران، دسترسی شما به نمونه سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج کشور و  بانک سوالات آزمون های کانون در چند سال اخیر به همراه اطلاعات آماری سوالات و سطح دشواری واقعی آن هاست.

با ثبت نام در آزمون آنلاین، میتوانید از انواع نمونه سوالات ریاضی و سایر درس ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
  1. پلکان یادگیری گفت:

    سلام یاسی عزیزم. برای کامپیوتر می تونی از هر دو روش وارد بشی . اما بستگی به این داره که شما بیشتر دوست داری با ریاضیات درگیر بشی یا با مسائلی که حالت فنی داره و بیشتر از لحاظ عملی شما رو جلو می بره مثل : برنامه نویسی کامپیوتر.
    ولی بنظر من که خودم رشتم کامپیوتره از ریاضی فیزیک بری خیلی بهتره و در کنار درس خوندنت حتما کلاس تخصصی کامپیوتر هم برو تا بتونی تا فارغ التحصیل شدی بری سرکار.

  2. یاسی گفت:

    سلام شب بخیر
    برای رشته ی کامپیوتر بهتره از ریاضی فیزیک پیش رفت یا در فنی حرفه ای کامپیوتر خوند؟
    میشه لطفا توضیح بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *