logo-sm
ورود / ثبت نام

پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا کدام هستند؟

پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا - پلکان یادگیری

در این مقاله قصد داریم شما را با پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا آشنا کنیم. همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خانواده‌ها و خود دانش‌آموزان، در کنار علاقه و استعداد ذاتی که دارند، مقدار درآمد ماهیانه و سالیانه رشته و شغل مورد نظر بوده و هست. مسائل اقتصادی تمام جنبه‌های مهم و به‌ظاهر غیر مهم زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. در این مقاله، اطلاعات به‌روز، مستند و دقیقی از پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا و میزان حداقل درآمد سالیانه آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اگر شما هم در مورد فعالیت‌های اقتصادی حاضر در لیست ۱۰ شغل پرطرفدار و پردرآمد دنیا کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه بوده و خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 

لیست ۱۰ شغل پرطرفدار و پردرآمد دنیا

زندگی انسان‌ها در چند سال گذشته تحت تأثیر تکنولوژی، اینترنت، فضای مجازی، هوش مصنوعی و رباتیک کاملاً دگرگون شده است. به همین دلیل، نیازهای انسان امروزی و همچنین طرز تفکر و سبک زندگی او، باعث به وجود آمدن شغل‌های جدید و بعضاً عجیب‌وغریب و از بین رفتن برخی از مشاغل سنتی، پایه و رایج همیشگی شده است.

به همین دلیل در لیست ۱۰ شغل پرطرفدار و پردرآمد دنیا که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، با نام مشاغلی روبرو می‌شوید که شاید از نظر شما عجیب بوده و دلیلی برای پرداخت دستمزد و حقوق به این مشاغل وجود نداشته باشد!

۱. متخصص داخلی

میانگین حقوق: ۱۹۸ هزار دلار در سال

گاهی اوقات در زندگی، تشخیص اینکه چه چیزی باعث ایجاد درد در بدن ما می‌شود، می‌تواند دشوار باشد، به‌خصوص اگر هیچ نشانه و علائم بیرونی و ظاهری از خود بروز ندهد. متخصصین داخلی، پزشکانی هستند که برای آسیب‌ها، اختلالات و بیماری‌های داخلی، طرح‌های درمانی غیر از عمل جراحی ارائه می‌کنند.

این پزشکان اصلاً هیچ جراحی انجام نمی‌دهند و روی بیماری‌های حاد مانند دیابت و فشار خون بالا و آلزایمر تمرکز می‌کنند. بسیاری از متخصصان داخلی تنها در یک سیستم اندام داخلی خاص، مانند سیستم گوارش، تخصص داشته و ۱۰۰ درصد انرژی خود را بر روی آن متمرکز می‌کنند.

۲. متخصص بیهوشی؛ یکی از پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا!

میانگین حقوق: ۲۰۰ هزار دلار در سال

به دلیل افزایش موارد بیمارانی که نیاز به جراحی دارند، متخصصان بیهوشی در سراسر جهان تقاضای کار زیادی دارند. متخصصان بیهوشی پرسنل پزشکی آموزش‌دیده‌ای هستند که در طی یک عمل جراحی به‌منظور کاهش درد، پروسه بیهوشی بیمار را کنترل و مدیریت می‌کنند. آن‌ها بیمار را در حین و بعد از عمل جراحی تحت نظر گرفته و فشار خون، تنفس و ضربان قلب را بررسی می‌کنند.

یکی از پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا! - پلکان یادگیری

۳. پزشک عمومی

میانگین حقوق: ۲۰۸ هزار دلار در سال

اولین نقطه تماس برای افرادی که از هر نوع درد یا بیماری رنج می‌برند، معمولاً پزشک عمومی‌(GP) است. پزشک عمومی همواره در لیست پردرآمدترین رشته تحصیلی دنیا قرار داشته است. برای تبدیل‌شدن به یک پزشک عمومی، باید تقریباً ۷ تا ۱۰ سال دوره آموزشی و تحصیلی را پشت سر بگذارید.

۴. روانپزشک

میانگین حقوق: ۲۱۶ هزار دلار در سال

شغل بعدی در لیست پردرآمدترین رشته تحصیلی در جهان مربوط به روانپزشکی است. روانپزشکان اختلالات ذهنی را تشخیص و درمان می‌کنند. آن‌ها برای گوش دادن به مسائل بیماران و تعیین علت اصلی مشکلات آن‌ها، دستمزد دریافت می‌کنند. اگر این مورد برای شما جالب به نظر می‌رسد، پس باید آموزش پزشکی خود را تکمیل کرده و سپس در روانپزشکی تخصص داشته باشید.

 

۵. متخصص ارتودنسی؛ از پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا است!

میانگین حقوق: ۲۲۹ هزار دلار در سال

زیبایی همواره مورد توجه انسان‌ها قرار داشته است و قرار نیست از مد بیفتد! متخصص ارتودنسی وظیفه بررسی، تشخیص و رفع هرگونه ناهنجاری دندانی مربوط به موقعیت فک و دندان شما را برعهده دارد. آن‌ها ساختار دندان‌ها را منظم و مرتب می‌کنند، لبخندهای کج و نازیبا را به لبخندهایی تأثیرگذار و گیرا تبدیل می‌کنند و با استفاده از بریس‌ها و نگهدارنده‌ها موقعیت هر دندان را تنظیم می‌کنند.

۵. متخصص زنان و زایمان

میانگین حقوق: ۲۳۵ هزار دلار در سال

متخصص زنان به حفظ سیستم تولیدمثل زنان کمک می‌کند و وظایف بسیار مهم و دقیق را برعهده دارد. از ولد نوزادان و کمک به وضع حمل مادران گرفته تا جراحی لیزری برای حذف سلول‌های HPV  و بررسی‌های منظم دوره‌ای برای بانوان باردار.

۶. متخصص داده

میانگین حقوق: ۹۸ هزار دلار در سال

شغل بعدی در لیست پردرآمدترین رشته تحصیلی Field of Study، متخصص داده است. شرکت‌ها داده‌های متفاوت زیادی دارند که نمی‌توانند آن‌ها را معنا کنند. از این داده‌ها می‌توان برای به دست آوردن بینش‌های ارزشمند استفاده کرد و متخصصین داده دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند. متخصصین داده مقادیر زیادی از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار را جمع‌آوری می‌کنند و با تجزیه‌وتحلیل آن‌ها، بینش‌ها و الگوهای ارزشمندی را ایجاد می‌کنند که به رشد و توسعه مالی و اعتباری شرکت‌ها می‌انجامد.

این متخصصین علوم کامپیوتر، مدل‌سازی، آمار، تجزیه‌وتحلیل و مهارت‌های ریاضی، یادگیری ماشینی و برنامه‌نویسی، تفکر تحلیلی و انتقادی و واکاوی داده را ترکیب می‌کنند تا پاسخ برخی از سؤالات اصلی را که می‌تواند به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری کمک کند، کشف کنند.

۷. مهندس ارشد نرم‌افزار

میانگین حقوق: ۱۲۲ هزار دلار در سال

یک مهندس ارشد نرم‌افزار مسئولیت‌های مختلفی در یک شرکت دارد. از تست و مستندسازی نرم‌افزار برای برنامه‌های کاربردی مشتری گرفته تا راهنمایی مهندسان جوان و ترجمه الزامات تجاری به مشخصات فنی. مهندس نرم‌افزار در تمام زمینه‌های صنعت مدرن، تقریباً در همه بخش‌ها مانند خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، تحقیق و توسعه، تجارت، IT/ITES، سازمان‌های دولتی، دفاع (ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی)، بیمه، بانکداری یا امور مالی و هر صنعتی یک فرصت و نیاز برای مهندسان نرم‌افزار دارد می‌توانند مشغول به کار شوند.

برای تبدیل‌شدن به یک مهندس ارشد نرم‌افزار به‌عنوان یکی از چند پردرآمدترین رشته تحصیلی، چه مهارت‌هایی لازم است؟

  • برنامه‌نویسی و رفع اشکال
  • تفکر منطقی و حل مسئله
  • مهارت‌های ارتباطی
  • کار تیمی و هماهنگی

۸. تحلیلگر مالی

میانگین حقوق: ۱۱۲ هزار دلار در سال

اگر با اعداد و ریاضیات خوب هستید، این شغل که جزو لیست پردرآمد ترین رشته تحصیلی در دنیا است، برای شما مناسب بوده و یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان محسوب می‌شود. تحلیلگران مالی با پس‌انداز، اوراق قرضه و سهام مردم سروکار دارند. آن‌ها در شرکت‌های بیمه، بانک‌ها، شرکت‌های امنیتی، کارگزاری‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و سایر بخش‌های مالی کار می‌کنند.

۹. توسعه‌دهنده نرم‌افزار

میانگین حقوق: ۱۱۰ هزار دلار در سال

فقط نام توسعه‌دهنده نرم‌افزار در حال حاضر به معنای پول زیاد است. یکی از چند پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا متعلق به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است.

۱۰. تحلیلگر امنیت اطلاعات

میانگین حقوق: ۱۰۴ هزار دلار در سال

این متخصصان فناوری اطلاعات، عملیات امنیتی در شبکه یک سازمان را برای محافظت از داده‌های حساس در برابر هک، ویروس و حملات سرقت، نظارت و ارزیابی می‌کنند. تحلیلگر امنیت اطلاعات و امنیت سایبری که یکی از چند رشته پول‌ساز بوده و در بین پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا حضور دارد، می‌دانند که چگونه تهدیدات را شناسایی کنند، می‌توانند سیستم‌عامل‌های مختلف را راه‌اندازی کنند و مهارت‌های حل مسئله را در بالاترین سطح ممکن دارند. تقاضای زیادی برای این افراد حرفه‌ای در شرکت‌های فناوری، سازمان‌های مالی و سایر شرکت‌های بزرگ، معتبر، جهانی و چندملیتی وجود دارد.

سخن پایانی

به‌طور کلی، مشاغل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و فناوری اطلاعات، به دلیل پیشرفت‌های حوزه دیجیتال و IT و همچنین نیازهای مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهان، هر ساله تقاضای فزاینده‌ای دارند. این ۱۰ شغل در لیست ۱۰ شغل پردرآمد و پرطرفدار در جهان قرار دارند. اگر به دنبال پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا می‌گردید، باید در حوزه‌های ذکرشده به تحصیل بپردازید.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *