logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم، نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی‌تان را مشخص می‌کند. اگر قبولی دریافت کنید، با دلی خوش می‌توانید در برترین مدارس ایران ثبت نام کنید و آینده خود را تضمین شده بدانید. اگر قبولی دریافت نکنید نیز دنیا به آخر نمی‌رسد و چه بسا با تلاش بیشتر در ادامه راه می‌توانید به رؤیاهایتان دست یابید. اگر شما هم برای دریافت نتیجه آزمون خود لحظه‌شماری می‌کنید و می‌خواهید بدانید که در گروه قبولی‌های این آزمون قرار گرفته‌اید یا نه، این مطلب برای شماست. با ما همراه باشید.

شرکت پلکان یادگیری یکی از بهترین شرکت هایی است که در زمینه برگزاری آزمون های آمادگی تیزهوشان برای دانش آموزان پایه های ششم و نهم و همچین آماده سازی دانش آموزان پنجم و هشتم برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، تبحر خاصی دارد و می تواند دانش آموزان را برای قبولی در آزمون تیزهوشان سوق دهد.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر ساله بسیاری از دانش‌آموزان به امید پذیرفته شدن در برترین مدارس ایران، در آزمون سمپاد شرکت می‌کنند. تقریباً چند هفته پس از برگزاری این آزمون، نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم روی پایگاه اینترنتی دانش‌آموزی pada.medu.ir قرار می‌گیرد. برای اینکه ببینید آیا از جمله قبولی‌های این آزمون هستید یا خیر، کافی است به این سایت مراجعه کنید و نتیجه آزمون خود را ببینید.

این‌گونه تکلیفتان مشخص می‌شود که رسماً یک سمپادی شده‌اید و سال جدید را قرار است در مدارس تیزهوشان درس بخوانید، یا اینکه بهتر است به فکر ثبت نام در مدارس خوب دیگر باشید. در ادامه درباره زمان اعلام نتایج و جزئیات دریافت نتیجه آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

زمان مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

پس از اینکه آزمون سمپاد برگزار می‌شود، معمولاً 4 تا 6 هفته (حدود یک ماه تا یک ماه و نیم) طول می‌کشد تا نتایج آن روی سامانه دانش‌آموزی قرار گیرد. تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 تا کنون از طرف سازمان سمپاد اعلام نشده است. اما با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نتیجه این آزمون همواره در اوایل مرداد اعلام می‌شده است، امسال هم انتظار داریم که اعلام نتایج در مرداد ماه انجام شود. به محض اینکه سازمان سمپاد در این زمینه اطلاعیه‌ای منتشر کند، تاریخ دقیق اعلام نتایج را به شما عزیزان اعلام خواهیم کرد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

برای مشاهده نتایج آزمون خود ابتدا لازم است دست نگه دارید تا تاریخ دقیق اعلام نتایج از سوی سازمان سمپاد منتشر شود. پس از آن کافی است به سایت سامانه دانش‌آموزی متعلق به وزارت آموزش و پرورش به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خود، نتیجه آزمونتان را مشاهده کنید. اگر در این آزمون سرنوشت‌ساز قبول شده بودید، تبریک صمیمانه ما را پذیرا باشید. در غیر این صورت لازم است برای اعتراض به نتیجه آزمون یا ثبت نام در مدارس خوب دیگر اقدام کنید.

ضمن اینکه مشاهده نتیجه این آزمون به صورت عمومی نیست. به این معنا که دوستان و آشنایان شما بدون دسترسی به کد ملی و رمز عبورتان نمی‌توانند از نتیجه آزمون شما مطلع شوند. پس خیالتان راحت باشد که حریم شخصیتان در این سامانه کاملاً حفظ می‌شود.

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم - پلکان یادگیری

پیشنهاد مطالعه: دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ششم

راهنمای تصویری اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اگر در این آزمون مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کرده‌اید و برای دریافت نتیجه این آزمون لحظه‌شماری می‌کنید، کافی است مراحلی را که در ادامه به صورت قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم، انجام دهید. این‌گونه می‌توانید از نتیجه تلاش‌های خود مطمئن شوید و شیرینی موفقیت در آزمون سمپاد را بچشید. اگر هم احیاناً در این آزمون مورد پذیرش قرار نگرفتید، همچنان این شانس را دارید که نسبت به نتیجه آزمون اعتراض کنید یا برای ثبت نام در مدارس دیگر اقدام کنید.

  1. برای دریافت نتیجه این آزمون لازم است به سایت رسمی پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنید.
  2. در اینجا کافی است روی دکمه «اعلام نتیجه تیزهوشان» کلیک کنید تا به بخش مربوطه هدایت شوید.
  3. حالا باید با وارد کردن نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی وارد سایت شوید.
  4. پس از ورود به سایت، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن می‌توانید نتیجه آزمون تیزهوشان خود را مشاهده کنید.

راهنمای تصویری اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم - پلکان یادگیری

زمانی که نتیجه آزمون خود را دریافت کردید، با سه وضعیت مختلف مواجه می‌شوید که در ادامه توضیح می‌دهیم:

وضعیت اول: پذیرفته شده

اگر پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم با عبارت پذیرفته شده مواجه شدید، به شما تبریک میگوییم. شما در آزمون تیزهوشان قبول شده‌اید و می‌توانید به صورت حضوری به یکی از مدارسی که انتخاب کرده بودید برای ثبت نام در سال تحصیلی جدید مراجعه کنید. در واقع شما به صورت رسمی سمپادی شده‌اید و برای نهایی کردن قبولی‌تان کافی است در اسرع وقت در مدرسه مورد نظرتان ثبت نام کنید.

وضعیت دوم: پذیرفته نشده

اگر هنگام مشاهده نتایج آزمون سمپاد با عبارت پذیرفته نشده مواجه شدید، معنایش این است که در هیچ‌کدام از مدارسی که در اولویت‌هایتان تعیین کرده بودید، قبول نشده‌اید. در این صورت شما می‌توانید کارنامه خود را از سامانه دریافت کنید، جواب‌های درست و غلط خود را مشاهده کنید و از امتیاز آخرین فرد قبولی نیز آگاه شوید.

اگر در اینجا متوجه شدید که کارنامه‌تان با جواب‌هایی که سر جلسه آزمون داده‌اید تفاوت دارد، می‌توانید در مهلت اعتراض اقدام کنید و از طریق همین سامانه روی نتیجه آزمونتان با ذکر دلایل منطقی اعتراض بزنید تا دوباره بررسی شود.

وضعیت سوم: عدم انتخاب

اگر عبارت عدم انتخاب را در نتیجه آزمون خود مشاهده کردید، معنایش این است که در زمان ثبت نام، مدارس تیزهوشان مورد نظرتان را به عنوان اولویت انتخاب نکرده‌اید. اگر در اینجا خطایی رخ داده است و اولویت‌هایتان موقع ثبت نام در این آزمون به درستی درج نشده‌اند، می‌توانید در مهلت اعتراض به نتیجه آزمون خود اعتراض کنید و تا بررسی مجدد نتایج آزمونتان منتظر بمانید.

حتما بخوانید: قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد

سؤالات متداول

  • آیا نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم را باید از طریق مدارس سمپاد دریافت کنیم؟

خیر. برای دریافت نتایج کافی است به سایت پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنید. اگر جواب قبولی دریافت کردید، آنگاه برای ثبت نام لازم است به صورت حضوری به مدارس سمپاد مراجعه کنید.

  • نتایج آزمون سمپاد را چه زمانی می‌توانیم ببینیم؟

در مرداد ماه می‌توانید نتیجه آزمون خود را ببینید.

  • آیا می‌توانیم به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعتراض کنیم؟

بله. اگر پاسخنامه ارائه شده در سامانه با جواب‌هایی که به سؤالات داده‌اید مغایرت دارد و اگر تراز علمی آزمون به درستی محاسبه نشده است واگر اولویت‌هایی که انتخاب کرده‌اید به درستی عنوان نشده است با ذکر حداقل سه دلیل منطقی می‌توانید به نتیجه آزمون خود اعتراض کنید.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم برای شما عزیزان مطالب مفیدی ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش