logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

شيوه هاي نوين برگزاری آزمون جايگزين شيوه هاي قديمي

شيوه هاي نوين برگزاری آزمون جايگزين شيوه هاي قديمي - پلکان یادگیری

برگزاری یک آزمون و ارزیابی آزمون دهنده، هم برای آزمون‌ دهنده و هم آزمون گیرنده از اهمیت بالایی برخوردار است. آزمون ‌دهنده به میزان آموخته‌ها و سطح آموزشی خود و نکات ضعف و قوت خویش پی می‌برد و آموزش‌دهنده نیز با بررسی جواب‌های آزمون به نحوه‌ی آموزش خود، نقاط ضعف و قوت نحوه‌ی تدریس و همچنین به میزان توانایی‌های دانش‌آموزان خود پی می‌برد و در صورت نیاز دست به تغییرات مهمی می‌زند.

در واقع این سنجش می‌تواند آثار مثبتی برای افراد داشته باشد. آزمون‌ها می‌توانند توسط ابزارهای مختلف و نوع و مدل‌های مختلف برگزار شوند و آثار و نتایج متفاوتی را ارائه دهند.

با توجه به مجازی شدن آموزش ها باید راهکار و برنامه عمل جدید تهیه می شد تا نظارت کنیم که چه میزان دانش‌آموزان تحت پوشش تحصیلی هستند و چه میزان معلمان در حال فعالیت هستند. بررسی میزان اهتمام مسئولان استان‌ها، مناطق، مدیران و معلمان نسبت به فرایند آموزشی و پرورشی، رصد وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم، بررسی وضعیت فعالیت مدیران و معلمان در فرآیند آموزشی و پرورشی، رصد میزان احراز و عدم احراز در شاد به عنوان بستر اصلی و شناسایی روش‌های جایگزین، سنجش میزان رضایت‌مندی اولیا و دانش‌آموزان از خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده، بررسی وضعیت نظارت استان‌ها بر مناطق و مدارس تابع، نظارت بر نحوه حضور عوامل آموزشی و اداری و شناسایی و تشویق کارکنان و معلمان خلاق در مدارس از اهداف ما بود که در برنامه نظارتی جدید در نظر گرفتیم.

 

فرصت رایگان برای دبیران >>  با اشتراک رایگان آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری که استقبال بی نظیر دبیران مدارس را در برداشته است می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، آزمون های تشریحی و تستی طراحی کنید و به صورت آنلاین یا حضوری آن را برگزار نمایید.

 

آزمون آنلاین 

آزمون هم به عنوان بخش مهمی از آموزش از این اصل پیروی می‌کند. در حال حاضر مدارس و معلمان به اهمیت آزمون آنلاین پی برده‌اند و برای سنجش دانش آموزان خود، آزمون آنلاین را جایگزین آزمون کاغذی می‌کنند. در این روش مدارس و معلمان می‌توانند آزمون‌های خود را به آسانی و فقط با چند کلیک ساده تولید و مدیریت کنند. در سامانه‌های برگزاری آزمون، جنبه‌های مختلف یک آزمون شامل برگزاری آزمون، جمع‌آوری اوراق، تصحیح و ارائه گزارش نتایج و ارائه پاسخ صحیح به صورت آنلاین انجام می‌شود.

برگزاری آزمون آنلاین - پلکان یادگیری

ویژگی های پنل آزمون آنلاین

در طراحی پنل آزمون آنلاین ، ویژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که به کمک آن ها تجربه طراحی و برگزاری آزمون آنلاین برای شما لذت بخش خواهد شد. برخی از اصلی ترین ویژگی های پنل آزمون آنلاین به شرح زیر است:

  • دسترسی به 1000 سوال استاندارد در هر درس
  • امکان ساخت آزمون آنلاین و چاپی
  • برگزاری آزمون آنلاین تستی و تشریحی
  • امکان تصحیح پاسخ آزمون تشریحی توسط مصححین آزمون ساز یا به صورت آنلاین توسط دبیر
  • مدیریت همزمان دانش آموزان چند کلاس و مدرسه
  • ارائه کارنامه ی کلاس محور و درس محور
  • امکان تعریف تمرین های تستی و تشریحی آنلاین به صورت زمان دار
  • ارسال پاسخ تشریحی سوالات به دانش آموزان
  • ارائه گزارش حل تمرین دانش آموزان در بازه ی زمانی تعریف شده
  • امکان دعوت پیامکی دانش آموزان به تمرین و آزمون آنلاین
  • امکان ساخت آزمون و تمرین از سوالات شخصی دبیر به صورت آپلود عکس سوالات

آموزش در منزل براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه

تصميم درباره بافت آموزشي دانش آموزان با نيازهاي ويژه، از اهميت بسياري برخودار است . يكي از وظايف مسئولان تعليم و تربيت استثنايي تعيين روش آموزش دانش آموزان با نيازهاي ويژه است . كلاس عادي در مدرسه عادي، كلاس ويژه در مدرسة عادي، مدرسة ويژه و آموزش در منزل از جمله روش هاي آموزش است كه براي اين دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

هر يك از روش هاي مذكور با توجه به نيازها و ويژگي هاي دانش آموزان انتخاب مي شوند . در هر صورت هدف نهايي، بهره گيري هرچه بيشتر دانش آموزان از آموزش است . آموزش در منزل براي دانش آموزان با ناتواني و هم چنين براي دانش آموزان تيزهوش و با استعداد كاربرد دارد . دانش آموزانی كه از مشكلات جسماني و بيماري هاي مزمن رنج مي برند، به علت نياز به مراقبت ويژه و مصرف دارو و عوارض ناشي از مصرف آن و ساير مشكلاتي كه دارند حضور در مدرسه برايشان دشوار است و معمولاً غيبت هاي بسياري دارند، به همين دليل در اغلب موارد آموزش در منزل براي آن ها مفيدتر از آموزش در مدرسه است (شكوهي يكتا و پرند، زيرچاپ). دانش آموزان تيزهوش نيز مي توانند از آموزش در منزل بهره ببرند زيرا اين روش از انعطاف پذيري بسياري برخوردار است و مي توان سرعت پيشرفت آنان را با توجه به توانايي ها يشان هماهنگ كرد . برنامه آموزش اين گروه با توجه به نيازها و علايق آنان طراحي مي شود و شامل دامنه اي از فعاليت هاست كه با توجه به آن از معلمان مختلف براي آموزش دانش آموزان در منزل استفاده مي كنند.

ویژگی‌های اصلی کلاس‌های آنلاین

بارزترین ویژگی کلاس‌های آنلاین دسترسی همگانی آن است. تمامی متقاضیان آموزش عالی در سراسر کشور می‌توانند با کیفیت مطلوب به این امکان دسترسی داشته باشند. تا قبل از این غالباً فقط تهرانی‌ها یا دانش‌پژوهان ساکن در چند شهر بزرگ به کلاس‌های آموزش عالی باکیفیت یا کلاس‌های کنکور ارشد استادهای برجسته دسترسی داشتند. فناوری اینترنتی امکانی فراهم کرده است که هر کسی در هر جای ایران به‌صورت عادلانه به بهترین و باکیفیت‌ترین کلاس‌های آموزشی دسترسی داشته باشد؛ به‌این ترتیب، حتی دانشجویی در قشم یا ارس هم می‌تواند به‌راحتی و با همان کیفیت دانشجوهای راسر کشور به این امکانات دست پیدا کند.

دوست عزیزم! لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *