logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

نکات طلایی قبولی در آزمون تیزهوشان

قبولی در آزمون تیزهوشان - پلکان یادگیری

نكات و راهكار‌هایی برای قبولی در آزمون تیزهوشان: هر ساله تعداد قابل توجهی از دانش آموزان علاقه مند به مدارس تیزهوشان، قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند و سوالی كه برای این دسته از دانش آموزان پیش می آید این است كه آزمون تیزهوشان چگونه است؟  و چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ آزمون تیزهوشان هر سال برای ورود دانش آموزان به دوره متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) برگزار می‌شود. محتوای آزمون شامل دو دسته سوالات « استعداد تحلیلی» و « استعداد تحصیلی» است. 20 % نمره آزمون مربوط به سوالات « استعداد تحلیلی» و 80% آن مربوط به سوالات « استعداد تحصیلی» است. سوالات استعداد تحلیلی سوالاتی هستند که بیشتر جنبه هوشی دارند و همانطور که از اسمشان مشخص است قدرت «تجزیه و تحلیل» دانش آموز را به چالش می‌کشند. از طرفی سوالات استعداد تحصیلی سوالاتی مرتبط با مباحث کتاب های درسی هستند و با اطلاعات علمی قوی می‌توان به آن ها پاسخ داد.

 

فرصتی برای تیزهوشانی‌ها >> در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم می توانید با برنامه ریزی تخصصی وب سایت پلکان یادگیری، خود را برای تحصیل در بهترین مدارس تیزهوشان،  آماده نمایید.

 

تفكر اشتباهی وجود دارد كه باعث ناامیدی دانش آموزان می‌شود و باعث می شود دانش آموزان از شركت در آزمون تیزهوشان خودداری کنند. آن تفکر این است كه صرفا افراد باهوش می‌توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند. در واقع اصلا اینطور نیست! هوش تنها یک عامل برای قبولی در آزمون تیزهوشان است. مهم‌ترین عاملی که به شما در قبولی آزمون تیزهوشان کمک می‌کند تلاش شماست. اگر سوالات سالهای اخیر آزمون را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هوش نقش خیلی پررنگی در پاسخدهی به آن ها ندارد و بیشتر اطلاعات علمی می‌تواند به شما کمک کند. پس ذهنیت اشتباهتان را دور بریزید و از همین حالا بیشتر تلاش کنید. دانش آموزانی که پشتكار بالا و انگیزه لازم را داشته باشند، با شركت در این آزمون و در صورت قبولی، می‌توانند وارد مدارس تیزهوشان شده و در این مدارس تحصیل خود را ادامه دهند. اما قبولی در این آزمون نیازمند رعایت نكاتی است كه باعث موفقیت در این رقابت سنگین می‌شود.

 

حتما بخوانید: تمام آنچه باید درباره آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بدانید!

 

نکاتی مهم برای قبولی در آزمون تیزهوشان

از جمله نکاتی که باید خود را برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان آماده کنید عبارتند از:

  • از لحاظ ذهنی خود را برای آزمون آماده كنید 

بسیاری از افراد قبل از آزمون دچار اضطراب و استرس شدید می شوند و مدام در ذهن خود این جمله را تكرار می‌كنند كه “من نمی‌توانم”. اگر افکار مضطرب‌کننده یا نا امیدکننده به ذهن‌تان آمدند، آن‌ ها را کنار بزنید و افکار مثبت را جایگزین آن ها کنید. افکار مثبت به شما کمک می کنند سطح استرس‌تان را کنترل کنید. اراده‌ای قوی داشته باشید و اجازه ندهید حواس‌تان پرت شود. خودتان کسی باشید که به شما انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید در آزمون تیزهوشان قبول شوید، از همین حالا بگوئید من می توانم و جمله من نمی توانم را کنار بگذارید.

نکاتی مهم برای قبولی در آزمون تیزهوشان - پلکان یادگیری

  • برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید 

همه دانش آموزان به خوبی اهمیت برنامه ریزی را درک می کنند و می دانند که برای رسیدن به هدف، داشتن برنامه ای مناسب ضروری است. برنامه‌ریزی اصولی، علاوه بر بالا بردن بازده مطالعه، موجب آرامش روحی و روانی فرد شده و بی دقتی را نیز کاهش می دهد. در برنامه‌ریزی این نكات را مدنظر قرار دهید:

  1. برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات برنامه ریزی نمایید.
  2. با استفاده از دفتر برنامه‌ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه هدفمندی خواهید داشت و می توانید از میزان پیشرفت خود مطلع شوید و ساعات مطالعه تان را افزایش دهید.
  3. در این دفتر برنامه ریزی ساعت و تاریخ درس خواندن خود را ثبت کنید و با این کار خود را به درس خواندن بیشتر ترغیب کنید.
  4. از مطالعه دروس به صورت متوالی بپرهیزید و در بازه زمانی مشخص مثلا بعد از هر 25 دقیقه، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت کنید.
  • با آزمون های آمادگی تیزهوشان خود را به چالش بكشید  

شرکت در آزمون های آمادگی تیزهوشان امری ضروری برای قبولی در آزمون تیزهوشان به شمار می رود. متاسفانه بسیاری از مدارس بدون کار کارشناسی، دانش آموزان را در بعضی آزمون های برخی موسسات ثبت نام می‌نمایند که بسیاری از این آزمون ها نه تنها کمکی به رشد دانش آموز در راه موفقیت نمی کند، بلکه تا حد زیادی نیز آن ها را گمراه می کند. به عنوان مثال سطح سوالات این آزمون‌های آزمایشی بسیار پایین تر از سوالات اصلی آزمون تیزهوشان است و باعث می‌شود دانش‌آموز كمتر از قبل تلاش كند و شانس قبولی در آزمون تیزهوشان را از دست بدهد. پس حتما در انتخاب موسسه برای آزمون آزمایشی دقت كافی را داشته باشید.یکی از آزمون های آزمایشی مناسب آزمون قلم چی است که هم تعداد شرکت کننده های بالایی دارد و هم سطح سوالات آن استاندارد است.

پیشنهادی عالی برای قبولی در آزمون تیزهوشان  

داشتن برنامه اصولی، سنجش پی در پی خود با آزمون آزمایشی، ارزیابی وضعیت تحصیلی و انگیزه و هدف به شما کمک می‌کند که راهتان را بشناسید و بدانید قرار است به چه چیزی برسید. اما رعایت این موارد برای دانش آموزان و حتی والدین آن ها مسئله ای چالش برانگیز است. اینجاست که باید بهترین منابع سوالات و برنامه ریزی و ارزیابی شخصی مورد نیاز آزمون تیزهوشان را در اختیار داشته باشید. و در نهایت این تلاش و پشتکار شماست که تداومش باعث موفقیت می‌شود.

پیشنهادی عالی برای قبولی در آزمون تیزهوشان   - پلکان یادگیری

آزمون آنلاین تیزهوشان وب سایت پلکان یادگیری به همین منظور طراحی شده است تا فرآیند طراحی و  اجرای آزمون را تسهیل ببخشد و شما را برای آزمون اصلی تیزهوشان آماده نماید. بانک سوال پلکان منبعی از سوالات متنوع است که کمک می کند با انتخاب سوالات مورد نیاز، یک آزمون تستی یا تشریحی را برای دانش آموزان آماده كند. این برنامه قابلیت تعریف و برگزاری آزمون های تستی و تشریحی را دارد و تصحیحی دقیق از آزمون خواهد داشت. بنابراین ابزاری جامع برای طراحی، اجرا و تصحیح امتحانات است. به خصوص که برگزاری آزمون آنلاین بدون ابزار و با روش های قدیمی، کار دشواری است. چرا که طراحی سوال، مراقبت از سلامت آزمون و تصحیح دقیق برگه ها، همگی امور وقت گیری هستند و عملاً تکرار زیاد آن ها در طول سال کار طاقت فرسایی خواهد بود.  این برنامه می تواند هم توسط معلم و هم توسط اولیا استفاده شود.

قبولی در تیزهوشان با بانک سوالات تیزهوشان پلکان 

همانطور که اشاره شد پلکان یکی از بهترین پیشنهاد ها برای شماست تا بتوانید با حل سوالات استاندارد در آزمون شبیه ساز تیزهوشان عملکرد مناسبی داشته باشید. پلکان مجموعه ای از سوالات تیزهوشان گذشته را گردآوری کرده است و پاسخ تشریحی جامعی نیز برای آن ها طراحی کرده. بنابراین با حل این سوالات می توانید به سطح آمادگی خوبی برسید.

چرا بانک سوالات تیزهوشان پلکان برای شما مفید است؟  

بانک سوالات تیزهوشان پلکان ویژگی های مهمی دارد که به شما کمک می کند قدم به قدم پیشرفت کنید و در آزمون تیزهوشان قدرتمند ظاهر شوید:

  • دسترسی به تمرین های طبقه بندی شده بر اساس وضعیت تحصیلی
  • امکان تمرین کردن در هر زمان و هر مکان
  • امکان ارزیابی شخصی وضعیت تحصیلی
  • ارائه بسته‌های تمرین سطح بندی شده برای هر درس در هر برنامه
  • ارائه ی پاسخنامه تشریحی برای هر تمرین
  • ارائه‌ی برنامه پلکانی و پلکان مبحثی برای بازبینی و مرور مطالب

لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالب بییشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید
  1. ناشناس گفت:

    امیدوارم یاددادنتون مثل توضیحاتی که اینجا نوشته بود خوب باشه

  2. علی محمود آبادی گفت:

    عالی بود بهتر از این وجود ندارد

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام علی جان. مرسی از نگاه قشنگت.

  3. ناشناس گفت:

    من استرس دارم

  4. ناشناس گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود.

    1. پلکان یادگیری گفت:

      خداروشکر که شما راضی هستی عزیزم

  5. مسعود گفت:

    سلام
    عالی بود متشکرم

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–