logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

آیا روش صحیح مطالعه در ماه رمضان را می دانید؟

مطالعه در ماه رمضان - پلکان یادگیری

زمان مطالعه در ماه رمضان در بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور چگونه است؟ شیوه مطالعه در بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور در ماه رمضان به دو شیوه است. در ادامه این مقاله به بررسی این دو شیوه ی مطالعه دانش آموزان و داوطلبان کنکور و اینکه کدام شیوه مطلوب تر است خواهیم پرداخت.

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 

شیوه و زمان صحیح مطالعه در ماه رمضان

  • در حالت اول دانش آموز، بعد از سحر مطالعه را شروع کرده و تا زمانی که احساس خستگی نکند ادامه می دهد، که معمولا تا حوالی اذان ظهر ادامه می دهد. این دسته از داوطلبان از نماز ظهر تا افطار استراحت کرده و بعد از افطار مجددا 2 الی 3 ساعت مطالعه کرده و سپس تا سحر استراحت می کنند و این چرخه دوباره تکرار می شود.
  • در حالت دوم داوطلب، بعد از افطار مطالعه را شروع کرده و تا سحر ادامه داده و گاها یکی دو ساعت بعد از نماز صبح نیز به مطالعه ادامه می دهد و سپس تا زمان افطار به استراحت می پردازد.

در حالت اول مطالعه در ماه رمضان که در ادامه خواهیم گفت که شیوه بهتری است، داوطلب مدت 8 ساعت از 24 ساعت را به استراحت می پردازد، اگر چه زمان استراحت وی به دو نیمه 4 ساعت تقسیم می شود ولی زمان استراحت مورد نیاز فرد یعنی 8 ساعت تامین می شود.

اما در حالت دوم اگرچه باز هم 8 ساعت زمان استراحت مورد نیاز فرد تامین می شود ولی زمان استراحت فرد نسبت به روزهای عادی که روز به مطالعه و شب به استراحت می پرداخته است عوض می شود.

ساعت زیستی

ساعت زیستی یعنی ساعتی که مغز انسان بالاترین توانایی خودش را داراست، درست زمانی که مغز انسان در بهترین حالت خود برای پاسخگویی به مسائل است. حال با توجه به اینکه زمان امتحانات دانش آموزان و نیز زمان برگزاری کنکور ساعت 8 صبح است، برنامه ریزی مطالعه در ماه رمضان داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید به گونه ای باشد که طبق ساعت زیستی مغز آنها، در این زمان آماده ی پاسخگویی به سوالات امتحانی را داشته باشد. با توجه به زمان و ساعت امتحانات و نیز ساعت برگزاری کنکور حالت اول روش مناسب تری برای مطالعه در این ماه است، به گونه ای که زمان مطالعه فرد هر روز دو ساعت زودتر از زمان امتحان وی باشد.

روش صحیح مطالعه در ماه رمضان - پلکان یادگیری

نحوه برنامه ریزی داوطلب برای مطالعه در ماه رمضان

برنامه ریزی داوطلب برای مطالعه در ماه رمضان باید بگونه ای باشد که زمان آزمون مغز وی دو ساعت قبل از امتحان فعالیت خود را آغاز کرده باشد. در روش مطالعه اول زمان و برنامه خواب داوطلب عوض نشده و بنابراین در روز آزمون نیز با توجه به اینکه مغز وی در حالت مطلوب تری از فعالیت قرار دارد نتیجه بهتری می گیرد.

امیدوارم کلیه داوطلبان و دانش آموزان ما با استفاده از برنامه ارائه شده در اینجا بتوانند هم ادای دین کرده و فریضه ی مبارک روزه را به جا آورند و هم با مطالعه ی درست و اصولی نتیجه زحمات چند ماهه خود و حتی گاهی چند ساله خود را به نحو مقتضی دریافت کنند. با آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور

منبع: YJC: باشگاه خبرنگاران جوان

 

دوست عزیزم! لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید
  1. علی میر آزادی گفت:

    سلام .اگر آزمون ساز طوری طراحی شود که معلمین بتوانند تست های مورد نظر خود را پس از طراحی به آزمون ساز اضافه بکنند، خیلی در غنی تر شدن و کاربردی شدن آزمون مو ثر بود. مشکل دیگر این است که در بسیاری از موارد سوالات در آزمون ساز تکراری است و ظاهرا کسی چک نکرده است

    1. با سلام، ضمن سپاس از حضور شما
      سوالات تکراری رو داریم حذف میکنیم
      و امکان افزودن سوالات توسط دبیر، تیرماه اضافه میشه.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–