logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403

منابع آزمون تیزهوشان ششم: بسیاری از دانش‌آموزانی که در مقطع دبستان تحصیل می‌کنند در رقابت بزرگ آزمون تیزهوشان پایه هفتم شرکت می‌کنند تا شانس خود را برای قبولی در این آزمون بسنجند. اگر این دانش‌آموزان از منابع آزمون اطلاع داشته باشند می‌توانند با استفاده از آن‌ها شانس بیشتری برای قبولی داشته باشند.ما بر این باور هستیم که حتی اگر هوش و استعداد تحصیلی بالایی داشته باشید؛ اما با آگاهی و شناخت بالا در آزمون شرکت نکنید شانس قبولی شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و شانس پذیرش در بهترین مدارس کشور را از دست خواهید داد. ما در این مقاله به بررسی بودجه‌بندی، ضرایب و منابع آزمون تیزهوشان می‌پردازیم تادانش آموزان بتوانند برای قبولی در این آزمون برنامه‌ریزی‌های اصولی و صحیحی داشته باشند. با آگاهی از این موضوع دیگر دغدغه‌ای برای شرکت در آزمون تیزهوشان نخواهید داشت.

برای رسیدن به موفقیت در آزمون تیزهوشان، می توانید همین حالا در آزمون های آمادگی تیزهوشان شرکت نموده و خود را برای آزمون اصلی آماده نمایید.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

مدارس تیزهوشان هرساله دانش‌آموزانی را پذیرش می‌کنند که استعداد و هوش بالایی داشته باشند؛ زیرا تحصیل در مدارس تیزهوشان برای هر فردی مناسب نیست. در منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هیچ کتاب درسی وجود ندارد و سؤالات به‌منظور سنجش هوش و استعداد دانش‌آموز مطرح خواهند شد. ازآنجاکه  سؤالات از کتاب خاصی مطرح نمی‌شوند باید از منابع مختلف استفاده کنید؛ زیرا سؤالات هوش بسیار گسترده هستند و با شناخت کلی از پرسش‌های هوش می‌توانید در این آزمون موفق شوید.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - پلکان یادگیری

در جدول زیر لیست بهترین کتب برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم که می‌توانند به شما کمک شایانی کنند را آورده‌ایم:

نام کتاب توضیح منبع
کتاب IQ هوش و استعداد گاج دارای 1700 تست با درس‌نامه و سؤالات آزمون‌های گذشته تیزهوشان
کتاب هوش فرازمینی ET انتشارات گامی دارای 16 مدل مختلف از تست‌های هوش و استعداد، حدود پنج هزار تست با پاسخ تشریحی و آزمون‌های تیزهوشان سال گذشته
کتاب نیترو پویش اندیشه خوارزمی دارابودن مباحث کامل هوش و استعداد تحصیلی به همراه 1401 تست با پاسخ تشریحی و آزمون‌های تیزهوشان سال‌های پیش
هوش کمپلکس ششم و پنجم داشتن نکات کلیدی برای شرکت در آزمون، مثال‌ها و تست‌ها با پاسخ‌نامه تشریحی و همچنین تست‌های مبحثی
کتاب ۱۰۰۰ تست تحلیلی، غیرکلامی  و تصویری مؤسسه مهر و ماه دارای مباحثی برای آمادگی کامل برای آزمون ششم به هفتم
کتاب هوش‌های تحلیلی و هوش‌های غیر تحلیلی انتشارات قلم چی دارای مباحث کامل برای شرکت در آزمون تیزهوشان
کتاب مالتیپل ششم به هفتم انتشارات خیلی سبز دارای سر فصل‌های مختلف دررابطه‌با هوش انسان

درباره سؤالات آزمون تیزهوشان چه می‌دانید؟

از ابتدای شکل‌گیری مدارس تیزهوشان سنجش دانش‌آموزان بااستعداد تحصیلی انجام می‌شد. به‌این‌ترتیب سؤالاتی از دروس ریاضی، فارسی و علوم‌تجربی برای آن‌ها طرح می‌شد و دانش‌آموزان موفق به این مدارس راه می‌یافتند. اما از سال تحصیلی 97 – 98 این سازوکار تغییریافته است.

دانش‌آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم از لحاظ هوش، استعداد و خلاقیت مورد سنجش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در کشور قرار می‌گیرند. این موضوع باعث شده است تا کتاب‌های درسی نقش بسیار کمی در منابع آزمون تیزهوشان داشته باشند و  دانش‌آموز برای آمادگی بیشتر باید به سؤالات هوش مانند اشکال هندسی، تصویری، فضایی، ریاضیات و درک منطقی، استدلال تحلیلی و … مسلط باشد.

دقت داشته باشید اگر به سؤالی جواب غلط دهید یک‌سوم از نمره آزمون شما کسر خواهد شد. در صورت انتخاب دو گزینه به‌صورت هم زمان شما مشمول نمره منفی برای آن سؤال خواهید شد.

تکنیک‌های موفقیت در آزمون سنجش هوش

احتمالاً مشاهده کرده‌اید بسیاری از دانش‌آموزان با استعداد با اینکه از منابع آزمون تیزهوشان هفتم کمک می‌گیرند نمی‌توانند در آزمون‌های تستی تیزهوشان موفق شوند. این موضوع به دلیل عدم اطلاع از تکنیک‌های موفقیت در آزمون سنجش هوش است. در ادامه به چندین تکنیک برای موفقیت در این آزمون اشاره می‌کنیم:

  • از همین حالا و حتی در بازه امتحانات مدرسه خود تست هوش کار کنید.
  • برای تست‌زنی خود زمان استاندارد تعیین کنید.
  • حتماً به تکنیک‌های ضربدر منها و زمان نقصانی تسلط داشته باشید.
  • در صورت امکان در کلاس‌های آمادگی برای قبولی در آزمون تیزهوشان شرکت کنید.
  • نمونه سؤالات تیزهوشان سال‌های قبل را در منابع آزمون تیزهوشان حل کنید.
  • به سؤالات و رابط اعدادی توجه بیشتری داشته باشید.
  • حتماً تمام سؤال را بادقت بخوانید و به گمان سخت بودن از آن رد نشوید.
  • به روش‌های تست‌زنی سریع تسلط پیدا کنید تا با زمان کم به سؤالات پاسخ دهید.
  • روز قبل از آزمون درس نخوانید.

حتما بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم

سؤالات متداول

  • آیا هر دانش‌آموزی بیشتر درس بخواند موفق‌تر است؟

لزوماً صحیح نیست. یک دانش‌آموز علاوه بر درس‌خواندن باید مهارت فردی و عملی در تست‌زنی داشته باشد تا موفق‌تر باشد؛ اما بیشتر درس‌خواندن و توجه به منابع آزمون تیزهوشان هم می‌تواند به موفقیت وی کمک کند.

  • موضوع سؤالات آزمون تیزهوشان چیست و دانش‌آموز باید از چه منابعی استفاده کند؟

موضوع آزمون‌ها دررابطه‌با هوش، استعداد و خلاقیت است و دانش‌آموز باید منابع آزمون تیزهوشان مرتبط با آن‌ها را مطالعه نماید و نیازی به مطالعه کتب درسی نیست.

  • آیا آزمون تیزهوشان دارای نمره منفی است؟

بله هر پاسخ اشتباه یک‌سوم از نمره کل را کسر می‌کند و در صورت پاسخ‌دادن به دو گزینه به‌صورت هم‌زمان به سؤال موردنظر نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید
  1. پلکان یادگیری گفت:

    احسنت به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش