logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1402

قبل از خواندن این مقاله باید بدانید که کارنامه آزمون تیزهوشان، فقط مخصوص داوطلبان پذیرفته نشده‌ است؛ بنابراین اگر شما جزو داوطلبین قبول شده هستید، هیچ کارنامه‌ای در هیچ سامانه‌ای برای شما صادر نمی‌شود و فقط قبولی یا عدم قبولی را می توانید ببینید. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پس از گذشت چند روز از اعلام نتایج (این زمان ممکن است تا ده روز هم طول بکشد) برای داوطلبان قبول نشده یک کارنامه در سایت پادا منتشر می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید جزو کدامین دسته (پذیرفته شده، پذیرفته نشده) هستید، زمان اعلام نتایج به سایت پادا مراجعه کنید؛ اگر جزو داوطلبین قبول نشده بودید، منتظر منتشر شدن کارنامه خود پس از چند روز از گذشت اعلام نتایج باشید. داوطلبان آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، با دریافت کارنامه خود می‌توانند از تراز آخرین فرد قبول شده، جواب‌های غلط، نزده و صحیح خود مطلع شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه دریافت و جزئیات کارنامه آزمون تیزهوشان را توضیح دهیم.

برای اینکه در آزمون تیزهوشان آمادگی لازم را پیدا کنید می توانید در آزمون های آمادگی تیزهوشان شرکت نموده و با آزمون های مرحله به مرحله در وب سایت پلکان یادگیری به بهترین نتیجه برسید.

زمان دریافت کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معمولاً پس از گذشت ۱ الی ۲ ماه از برگزاری آزمون تیزهوشان، بر روی سایت‌ پادا نتایج آزمون تیزهوشان قرار می‌گیرد و در دسترس داوطلبان خواهد بود؛ در سال گذشته اعلام نتایج در ابتدای ماه مرداد بود اما هنوز برای سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اطلاعی در رابطه با بازه زمانی مشخص جهت مشاهده نتایج و دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان از سوی وزارت آزمون آموزش و پرورش اعلام نشده است. پس از گذشت ۵ الی ۷ روز از اعلام نتایج آزمون، برای آن دسته از داوطلبانی که پذیرفته نشده‌اند یک کارنامه صادر می‌گردد که آمار سوالات و رتبه داوطلب را نشان می‌دهد.

راهنمای دریافت کارنامه تیزهوشان 1402 – 1403

داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم قبول نشده‌اند و می‌خواهند بداند که به چه تعداد سوالی جواب درست داده‌اند و به چه تعداد سوالی جواب غلط، پس از اینکه نتایج آزمون اعلام شد باید همان طور که گفته شد چند روزی صبر کنند تا کارنامه ی آن‌ها صادر شود.

برای دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان در سال‌های گذشته باید داوطلبان ششم به هفتم به سایت hoosh.medu.ir مراجعه می‌کردند؛ اما از سال ۱۴۰۱ دیگر داوطلبان باید برای مشاهده کارنامه آزمون تیزهوشان خود به سامانه پادا مراجعه کنند.

در ادامه این قسمت نحوه‌ی دریافت و مشاهده کارنامه آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم توضیح داده می‌شود.

  • ابتدا در مرورگر خود، آدرس سایت pada.medu.ir را وارد کنید و اعلام نتایج تیزهوشان را بزنید.

راهنمای دریافت کارنامه تیزهوشان - پلکان یادگیری

  • حال یک صفحه را مشاهده می‌کنید که از شما اطلاعات کدملی و رمز عبوری که در زمان ثبت‌نام دریافت کرده‌اید را می‌خواهند؛ پس در جای مشخص شده اطلاعات را به درستی وارد کنید.
  • در صفحه باز شده اطلاعات آزمون شما نمایش داده می‌شود و در کنار همین اطلاعات، اگر توجه کنید گزینه‌ای وجود دارد با عنوان دریافت کارنامه؛ روی آن گزینه برای مشاهده کارنامه آزمون تیزهوشان کلیک کنید.
  • راهنمای دریافت کارنامه تیزهوشان 1402 – 1403 - پلکان یادگیری

    توجه کنید اگر موفق به قبولی در این آزمون شده باشید، گزینه دریافت کارنامه را مشاهده نخواهید کرد؛ زیرا کارنامه آزمون تیزهوشان فقط برای افرادی که پذیرفته نشده‌اند صادر می‌شود. اگر پس از دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان نسبت به تراز خود اعتراض داشتید، می‌توانید در سایت پادا، در قسمت مدیریت، فرم درخواست تجدید نظر را پر کنید؛ فقط توجه داشته باشید پس از منتشر شدن کارنامه‌ها، تنها یک هفته فرصت دارید نسبت به تراز خود اعتراض کنید.

    توضیحات کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

    پس از اینکه طبق آموزشی که داده شد موفق به دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان خود شدید، نوبت به بررسی جزئیات کارنامه می‌رسد؛ مواردی که در کارنامه آزمون تیزهوشان منتشر شده است، ممکن است برای برخی داوطلبان واضح نباشد بنابراین ما تصمیم گرفتیم جزئیات کارنامه را در این قسمت توضیح دهیم. قبل از اینکه این جزئیات را توضیح دهیم، یک کارنامه آزمون تیزهوشان سال گذشته را قرار می‌دهیم که با توجه به آن بهتر متوجه توضیحات شوید.

    توضیحات کارنامه تیزهوشان - پلکان یادگیری
    • تعداد سوالات بی‌پاسخ: تعداد سوالاتی که داوطلب به دلیل کمبود زمان یا ندانستن جواب، به آن پاسخ نداده است.

    توجه داشته باشید اگر جواب سوالی را نمی‌دانید، بهتر است آن را بی‌پاسخ باقی بگذارید؛ چون عدم پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان، نمره یا امتیاز منفی برای داوطلب به‌دنبال نخواهد داشت.

    • تعداد سوالات غلط: این مورد بیانگر آن است که داوطلب در پاسخ به چند سوال دچار اشتباه شده است، تعداد سوالات غلط به طور دقیق با یک عدد نشان داده می‌شود.

    خوب است بدانید که هر پاسخ غلطی دارای امتیاز و نمره منفی است؛ پس بهتر است سوالاتی که جوابشان را نمی‌دانید، به صورت شانسی پاسخ ندهید.

    • تعداد سوالات صحیح: این اعداد نشان دهنده تعداد سوالاتی است که داوطلب توانسته به درستی به آن‌ها پاسخ دهد.
    •  
    • سوالات استعداد تحصیلی: این مورد بیانگر تعداد سوالاتی است که طبق کتاب‌های درسی ششم داده شده است؛ البته دچار اشتباه نشوید، برای آزمون دهم این سوالات از کتاب نهم داده می‌شود.
    • سوالات استعداد تحلیلی: این مورد در کارنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403 به صورت جدولی جداگانه امتیازبندی می‌شود؛ این سوالات مفهومی هستند و جزو سوالات سنجش هوش محسوب می‌شوند. برای حل کردن چنین سوالاتی باید به غير از کتب درسی، کتاب‌های دیگری مانند کتاب تست و… بخوانید.
    • تراز آخرین نفر قبول شده: در این قسمت، نمره دریافتی آخرین داوطلبی که پذیرفته شده برای مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نشان داده می‌شود.

    سوالات متداول

    • کارنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403 برای همه‌ی داوطلبان صادر می‌شود؟

    خیر، کارنامه آزمون تیزهوشان، تنها برای افرادی که موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان نشده‌اند منتشر می‌شود.

    • چه زمانی دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 امکان‌پذیر است؟

    معمولا پس از گذشت یک هفته از اعلام نتایج آزمون، می‌توانید در سایت مدارس تیزهوشان برای دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان اقدام کنید.

    • آیا برای داوطلبان امکان اعتراض به نمره کارنامه آزمون تیزهوشان وجود دارد؟

    بله، داوطلبانی که نسبت به نمره کارنامه خود معترض هستند می‌توانند طبق مراحلی که در بالا گفته شد،اعتراض خود را ثبت کنند.

    بیشتر بخوانید
    1. سینا گفت:

      سلام شما میتونید کمکم کنید تا بتونم توی آزمون تیزهوشان ششم قبول بشم؟

      1. پلکان یادگیری گفت:

        سینای عزیز سلام به روی ماهت. ما توی سایتمون آزمون های آمادگی تیزهوشان داریم و شما می تونی با سرچ توی گوگل و نوشتن پکیج تیزهوشان ششم وارد سایت ما که پلکان یادگیری هست بشی و توی این آزمون شبیه ساز تیزهوشان شرکت کنی و کارنامه هاتو دریافت کنی تا دیگه نگرانی برای روز آزمون اصلی نداشته باشی و آماده ی آماده بشی.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

    27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

    ۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش