logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

امکانات مدارس تیزهوشان

همه والدین بهترین و بیشترین موفقیت تحصیلی را برای فرزندانشان می‌خواهند و سعی می‌کنند همه تلاش خود را در این راستا انجام دهند. یکی از مسیرهای موفقیت برای دانش آموزان، در اختیار داشتن امکانات مدارس تیزهوشان است. مدارس سمپاد با امکانات ویژه برای دانش آموزان با ضریب هوشی بالاتر و سخت‌کوش‌تر مسیرهای موفقیت را هموارتر می‌کنند. در این مقاله ضمن بررسی امکانات مدارس تیزهوشان، در مورد ظرفیت پذیرش این مدارس، نکاتی را بیان خواهیم کرد.

در صورتی که میخواهید برای آزمون مدارس تیزهوشان آماده شوید می توانید در آزمون های آمادگی تیزهوشان سایت پلکان یادگیری شرکت و کارنامه خود را دریافت نموده تا شرایط خود را بسنجید و برای آزمون اصلی تیزهوشان آماده شوید.

مزایا و امکانات مدارس تیزهوشان چیست؟

همان‌طور که گفتیم مدارس سمپاد، با داشتن امکانات بهتر نسبت به سایر مدارس، مزایای زیادی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند. دانش آموزان سخت‌کوش با دسترسی به این امکانات و قرار گرفتن در فضای رقابتی این مدارس خیلی سریع‌تر مدارج ترقی را طی می‌کنند و احتمال موفقیت آن‌ها در کنکور سراسری و المپیادهای علمی به مراتب بیشتر خواهد بود.

دسترسی به دبیران برتر از سراسر کشور

هیچ جای شکی نیست که بهترین دبیران در سراسر کشور در مدارس سمپاد و تیزهوشان تدریس می‌کنند. دبیرانی که هزینه کلاس‌های خصوصی کنکور آن‌ها تا چند صد میلیون می‌رسد، ساعات تدریس خود را در مدارس سمپاد پر می‌کنند. در حقیقت اکثر دانش آموزان سمپاد به دلیلی دسترسی به دبیران برتر و امکانات مدارس تیزهوشان نیازی به کلاس‌های خصوصی کنکور نخواهند داشت.

کاهش اتلاف وقت دانش آموزان

برنامه درسی در مدارس تیزهوشان به صورت کاملاً کارشناسی و حرفه‌ای تنظیم می‌شود و برای تک تک ساعات دانش آموزان چه در مدرسه و چه زمانی که در خانه هستند برنامه‌ریزی می‌شود. دانش آموزان برای هماهنگی با این برنامه درسی سعی می‌کنند از ساعات بیشتری در خانه برای درس خواندن بهره ببرند و همین باعث می‌شود اتلاف وقت را به حداقل برسانند.

مزایا و امکانات مدارس تیزهوشان چیست؟ - پلکان یادگیری

آموزش در سطح پیشرفته

یکی از مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان، آموزش در سطح پیشرفته است. دروس در سطح بالاتری نسبت به کتاب درسی به دانش آموزان درس داده می‌شود و از این رو دانش آموزان از همان سال نهم برای شرکت در کنکور سراسری و سایر المپیادهای علمی آماده می‌شوند. 

افزایش انگیزه دانش آموزان

در مدارس سمپاد، علاوه بر امکانات مدارس تیزهوشان به دلیل وجود فضای رقابتی و جدی برای درس خواندن، حاشیه‌های غیر درسی نسبت به مدارس عادی به مراتب کمتر است و تقریباً می‌توان گفت وجود ندارد. به همین دلیل دانش آموزان تمام تمرکز خود را روی تحصیل و موفقیت در کنکور می‌گذارند.

آمادگی برای کنکور سراسری

به دلیل اهمیت نتیجه کنکور سراسری در سرنوشت دانش آموزان، برنامه درسی در مدارس تیزهوشان به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بیشتر امکانات مدارس تیزهوشان به آمادگی برای کنکور سراسری اختصاص یابد. بررسی سوال‌های کنکور و سعی برای تطبیق سیستم آموزشی با سبک سؤالات کنکور که توسط کادر مدارس سمپاد انجام می‌شود، دانش آموزان را در راستای رسیدن به رشته و دانشگاه دلخواه هدایت می‌کند.

مشاوره تحصیلی

انتخاب رشته‌ی اشتباه تحت تأثیر دوستان و خانواده، یکی از رایج‌ترین معضلاتی است که دانش آموزان در سال‌های متوسطه با آن درگیر هستند. در بسیاری موارد این اشتباه منجر به از بین رفتن انگیزه تحصیلی دانش‌آموز و در نتیجه افت تحصیلی او می‌شود. مشاوره تحصیلی حرفه‌ای به دانش آموزان، یکی از امکانات مدارس تیزهوشان است که در تمام سال‌های متوسطه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. مشاوره تحصیلی همه‌ی ابعاد آموزشی دانش آموزان را بررسی می‌کند و سعی می‌کند بهترین برنامه تحصیلی برای دانش آموزان را ارائه بدهد.

مشاوره تحصیلی از امکانات مدارس تیزهوشان - پلکان یادگیری

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

والدینی دانش آموزان سال ششم که تمایل دارند فرزندشان در مدارس تیز هوشان تحصیل کند، می‌توانند با آماده کردن فرزندشان برای آزمون ورودی سال هفتم مدارس سمپاد، شرایط قبولی فرزندشان در این آزمون را فراهم کنند.

ظرفیت قبولی و تعداد پذیرش مدارس سمپاد در هر استان متفاوت است و در برخی سال‌ها نیز ممکن است افزیش و یا کاهش ظرفیت قبولی صورت بگیرد. برخی مواقع سایت سازمان استعدادهای درخشان لیست مربوط به ظرفیت مدارس تیزهوشان را روی سایت قرار می‌دهد و با مراجعه به این سایت می‌توانید از تعداد پذیرش آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مطلع شوید.

به صورت متوسط مدارس سمپاد در پایه هفتم 40 الی 60 نفر را پذیرش می‌کنند، اما در برخی استان‌ها مانند تهران، اصفهان و تبریز این ظرفیت تا 100 نفر نیز افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که دانش آموز و والدین او مایل باشند، می‌تواند در آزمون تیزهوشان استان‌های دیگر نیز شرکت کنند و نیازی نیست برای آزمون به استان مربوطه بروند و آزمون در استان محل سکونت فعلی دانش آموز برگزار می‌شود.

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ظرفیت قبولی مدارس تیزهوشان از پایه نهم به دهم، نسبت به پایه ششهم به هفتم کمتر است و مدارس سمپاد بین 30 الی 50 نفر را در پایه دهم پذیرش می‌کنند. نکته‌ی مهمی که در مورد قبولی در پایه دهم مدارس سمپاد وجود دارد، توجه بسیار زیاد به انتخاب رشته (ریاضی، تجربی و علوم انسانی) است. چرا که اگر دانش آموز در رشته انتخابی خود قبول شود، دیگر امکان تغییر رشته و یا تغییر مدرسه انتخابی دانش آموز وجود ندارد.

در بعضی شهرستان‌ها چندین مدرسه سمپاد وجود دارد. در این صورت دانش آموز می تواند 3 اولویت را انتخاب کند. در نظر داشته باشید که در صورت قبولی در هر کدام از این اولویت‌ها به هیچ وجه امکان تغییر اولویت انتخابی برای دانش آموز وجود نخواهد داشت.

سوالات متداول

  • آیا امکان استفاده از امکانات مدارس تیزهوشان برای همه‌ی دانش آموزان فراهم می‌شود؟

باید بگویم که متأسفانه امکانات مدارس تیزهوشان، تنها در اختیار دانش آموزان مدارس سمپاد است و دیگر دانش آموزان، محدود به استفاده از مدارس تحصیلی خودشان هستند. به همین دلیل قبولی در مدارس سمپاد، نقش مهمی در موفقیت آینده دانش آموزان دارد.

  • چه کسانی میتوانند وارد مدارس تیزهوشان شوند؟

آزمون مدارس تیزهوشان در دو مرحله در سال‌های ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود و اگر دانش‌آموزی در این سال‌ها در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته نشود، دیگر امکان ورود به این مدارس و برخورداری از امکانات مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

دوست عزیزم لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید تا ما بتوانیم مقالاتی طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید
  1. Kk گفت:

    فقط خودت مهمی و تلاشای خودت. از طرف یه سمپادی

    1. پلکان یادگیری گفت:

      عزیز سمپادی واقعا از انرژی مثبتی که بهم دادی ممنونم. موفق باشی.

  2. ناشناس گفت:

    خوب بود

    1. پلکان یادگیری گفت:

      خوشحالم از نظر خوبی که دارین. ممنونم.

  3. ناشناس گفت:

    مفید بود

    1. پلکان یادگیری گفت:

      خوشحالم عزیزم که خوشت اومده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش