logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

آزمون آنلاین رایگان برگزار کنید!

آزمون ساز آنلاین : امروزه با رشد اینترنت و فضای مجازی، شاهد ایجاد تحول در سیستم آموزش هستیم. پیشرفتی که باعث شد مسئله آموزش وارد مرحله جدیدی شود. آموزش آنلاین در تمام دنیا رشد چشمگیری داشته و توانسته است در شرایطی که امکان آموزش حضوری وجود ندارد، امکان تحصیل را برای همه فراهم کند.

در دنیای امروز، در اثر پیشرفت سریع فناوری، زمان هم اهمیت بالایی پیدا کرده است. این سرعت بالای تغییرات و وجود زمان کم، باعث شده است انسان ها به آموزش آنلاین علاقه‌مند شوند. فکرش را بکنید! دیگر نیازی نیست زمان و هزینه زیادی را برای رفت و آمد و شرکت در کلاس‌ها و آزمون‌ها به صورت حضوری صرف کنید. صرفا با رایانه شخصی و یا تلفن همراه خود می‌توانید از ابتدای مسیر (ثبت‌نام) تا انتها (آزمون) را به صورت آنلاین طی کنید.

در این مقاله به بررسی آزمون ساز آنلاین و شکل گیری آزمون ساز آنلاین پلکان می پردازیم و بسته آزمون ساز آنلاین رایگان پلکان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

در حال حاضر مدارس و معلمان به اهمیت آزمون آنلاین پی برده‌اند و برای سنجش دانش آموزان خود، آزمون آنلاین را جایگزین آزمون کاغذی می‌کنند.

در این روش مدارس و معلمان می‌توانند آزمون‌های خود را به آسانی و فقط با چند کلیک ساده تولید و مدیریت کنند. در سایت های برگزاری آزمون آنلاین، جنبه‌های مختلف یک آزمون شامل برگزاری آزمون، جمع‌آوری اوراق، تصحیح و ارائه گزارش نتایج و ارائه پاسخ صحیح به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

فرصت رایگان برای دبیران >>  با اشتراک رایگان آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری که استقبال بی نظیر دبیران مدارس را در برداشته است می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، آزمون های تشریحی و تستی طراحی کنید و به صورت آنلاین یا حضوری آن را برگزار نمایید.

آزمون ساز آنلاین رایگان پلکان

با توجه به نیاز هایی که در زمینه برگزاری آزمون آنلاین وجود داشت پلکان یادگیری تاسیس شد تا فرآیند طراحی و اجرای آزمون را تسهیل ببخشد.

بانک سوال پلکان شامل سوالات متنوعی است که به دبیر کمک می کند با انتخاب سوالات مورد نیازش یک آزمون را طراحی کند، آزمون طراحی شده را برای دانش آموزان ارسال کند و علاوه بر آن به آزمون آن‌ها نظارت کند.

پلکان قابلیت تعریف و برگزاری آزمون‌های تستی و تشریحی را دارد و تصحیح دقیقی از آزمون به شما ارائه می کند. بنابراین ابزاری جامع برای طراحی، اجرا و تصحیح امتحانات است. این برنامه می تواند هم توسط معلم و هم توسط اولیا استفاده شود.

پلکان به عنوان سامانه طراحی آزمون آنلاین، علاوه بر ارائه‌ی این خدمات، شرایط ویژه‌ای را‏‏‍‎‏ برای معلمان و مدارس در نظر گرفته است. شما می‌توانید به مدت محدودی از تمامی امکانات پلکان به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. کافی است در سایت ثبت‌نام و با ورود به پنل خود این دوره رایگان را آغاز کنید.

در ادامه شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید در سایت آزمون ساز پلکان ثبت نام و پکیج رایگان آزمون‌ساز را فعال‌سازی کنید. سپس شما را با نحوه ساخت آزمون در پنل خود آشنا می‌کنیم و در پایان مزایا و ویژگی‌های استفاده از پلکان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. ابتدا بر روی گزینه ثبت‌نام/ورود در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید و وارد صفحه ورود به پنل کاربری شوید.
  2. سپس شماره تلفن‌همراه خود را وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید.
  3. کدی که برایتان پیامک می‌شود را وارد و گزینه بررسی کد تایید را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد اطلاعات تکمیلی ثبت نام را وارد و روی تکمیل ثبت‌نام کلیک کنید.
  5. پس از انجام این مراحل، پکیج رایگان پلکان به صورت خودکار در پنل شما قرار می‌گیرد.
  1. پس از ورود به پنل کاربری خود، از قسمت داشبورد وارد “ساخت آزمون جدید” شوید.
  2. در قسمت بعد باید از بین آزمون عادی و آزمون جامع انتخاب کنید که قصد برگزاری چه نوع آزمونی را دارید. (بعد از ساخت حداقل 2 آزمون عادی، قابلیت اجرای آزمون جامع را دارید.)
  3. در مرحله بعد از قسمت سمت راست صفحه می‌توانید تنظیمات آزمون را تغییر دهید. این تنظیمات شامل این موارد می‌باشد:
    • تاریخ برگزاری آزمون
    • مدت زمان آزمون
    • آزمون رندم
    • امکان تکرار آزمون

 7 روز اشتراک رایگان آزمون‌ساز :
ساخت آزمون آنلاین از تمام دروس، تصحیح خودکار و کارنامه عملکرد

  1. در قسمت اطلاعات آزمون می‌توانید نام آزمون، مقطع تحصیلی، پایه تحصیلی و درس مورد نظر خود را انتخاب كنید. همچنین می توانید اگر توصیه ای برای دانش آموز دارید که لازم است قبل امتحان به او گفته شود، یادداشت کنید و سپس با كلیك بر روی گام بعدی وارد مرحله ساخت آزمون می‌شوید.
  2. در بالای صفحه شما می‌توانید فصل‌های مد نظر برای آزمون، تستی یا تشریحی بودن آزمون، منابع سوالات و سطح دشواری، سال سوال، سوال استفاده نشده را انتخاب كنید و در نهایت بر روی گزینه اعمال كن كلیك كنید. پس از اعمال فیلتر‌ها، سوالات مربوطه نمایش داده می‌شود.
  3. از قسمت مرتب‌سازی در بالا می‌توانید سوالات را بر اساس سخت به آسان، آسان به سخت، قدیمی به جدید و جدید به قدیمی مرتب كنید. همچنین رو به روی مرتب‌سازی می‌توانید تعداد سوالات موجود را مشاهده كنید.
  4. در قسمت سوالات،‌ هر سوال شامل مباحث مربوط به سوال ، شناسنامه سوال و پاسخ نامه می‌باشد. با فعال كردن تیك نمایش پاسخ می‌توانید پاسخ آن سوال را مشاهده كنید.
  5. در صورت وجود اشكال در سوالات می‌توانید اشكالات دیده شده را با كلیك بر روی “گزارش اشكال” گزارش دهید.
  6. با زدن دكمه مثبت در پایین سمت راست سوال، آن را انتخاب كنید.
  7. پس از انتخاب سوالات بر روی پیش نمایش سوالات انتخابی بزنید.

در این مرحله اگر سوالات مشكلی ندارند بر روی تایید نهایی بزنید و اگر آزمون شما نیاز به ویرایش داشت، كافی است بر روی ویرایش سوالات كلیك كنید تا به مرحله انتخاب سوالات برگردید.

پلکان همه امکانات پنل را در مدت محدودی به صورت کاملا رایگان  در اختیار شما قرار می دهد. (توجه داشته باشید مدت زمان شما محدود و برابر یک هفته است). به ویژگی های آزمون آنلاین رایگان پلکان توجه کنید:

1- تنوع نمونه سوالات در همه مقاطع تحصیلی

در پلکان منابع مختلفی از سوالات تستی و تشریحی در اختیار معلمان و مدارس قرار گرفته است. این منابع شامل سوالات تالیفی دبیران، قلم‌چی، کنکور سراسری، خارج از کشور و غیره می‌باشد.

بانک سوال پلکان همگی استاندارد و شناسنامه‌دار هستند و اطلاعات آماری مربوط به هر سوال کاملاً دقیق درج شده است.

2- طراحی آزمون در حالت های تستی و تشریحی

امکان تعریف آزمون تشریحی و تستی، بدون نیاز به نصب هیچ برنامه و یا اپلیکیشن اضافی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین می توانید از هر مبحثی به دلخواه سوالات را انتخاب کنید و یک آزمون تهیه کنید و برای دانش آموزانتان ارسال کنید.

3- دعوت پیامکی دانش آموزان

ممکن است به هر دلیلی دانش آموز متوجه آزمون آنلاینی که پیش رو دارد نشود. پلکان امکانی فراهم کرده است که به وسیله آن، دبیر و یا مدرسه می‌تواند دانش آموز را به صورت پیامکی از وجود آزمون مطلع سازد.

4- تصحیح دقیق سوالات

دانش آموزان می‌توانند پاسخ تشریحی سوالات را تایپ کنند و یا با استفاده از تلفن همراه خود از دست‌خط خود عکس بگیرند و ارسال کنند. در انتها تصحیح سوالات تستی به صورت کاملا خودکار صورت می گیرد و امکان تصحیح سوالات تشریحی نیز برای دبیر فراهم شده است.

5- کنترل سطح دشواری سوالات

یکی دیگر از ابزار‌های پلکان، کنترل سطح دشواری سوالات است. از بخش سطح دشواری می‌توان سطح‌های ساده، نسبتا ساده، متوسط، نسبتا دشوار و دشوار را انتخاب نمود. لازم به ذکر است که شما می‌توانید ترکیبی از این سطوح را انتخاب کنید.

6- گزارش اشکال

اگر در حین بررسی و انتخاب سوالات متوجه اشکال در صورت یا جواب سوال شدید، کافی است با کلیک بر روی گزارش اشکال، خطا را گزارش دهید.

دبیران گرامی که تمایل دارند به کمک آزمون آنلاین رایگان پلکان به برگزاری آزمون از دانش آموزان بپرداند توصیه می کنیم ویژگی های پلکان دبیران را مرور کنند تا بهتر بتوانند از پنل پلکان در آینده استفاده کنند.

        • امکان ساخت آزمون آنلاین و چاپی
        • برگزاری آزمون آنلاین تستی و تشریحی
        • امکان تصحیح پاسخ آزمون تشریحی توسط مصححین آزمون ساز یا به صورت آنلاین توسط دبیر
        • مدیریت همزمان دانش آموزان چند کلاس و مدرسه
        • ارائه کارنامه ی کلاس محور و درس محور
        • امکان تعریف تمرین تستی و تشریحی آنلاین به صورت زمان دار
        • ارسال پاسخ تشریحی سوالات به دانش آموزان
        • ارائه گزارش حل تمرین دانش آموزان در بازه ی زمانی تعریف شده
        • امکان دعوت پیامکی دانش آموزان به تمرین و آزمون آنلاین
        • امکان ساخت آزمون و تمرین از سوالات شخصی دبیر به صورت آپلود عکس سوالات

جمع بندی

در این مقاله به بررسی شيوه هاي نوين آموزشي و دلایل شکل گیری آزمون آنلاین و افزایش نیاز به آزمون آنلاین پرداختیم و سپس آزمون آنلاین پلکان و همچنین بسته آزمون آنلاین رایگان پلکان را خدمت شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک پلکان بتوانید آزمون های آنلاین مطلوب خودتان را برگزار کنید.

سوالات متدوال

1- آزمون آنلاین پلکان همیشه رایگان است؟

خیر. شما به مدت محدودی می توانید از امکانات آزمون ساز آنلاین پلکان به صورت رایگان بهره ببرید.

2- برای استفاده از سایت آزمون ساز آنلاین رایگان چه کاری باید انجام دهیم؟

کافی است به بخش ((ثبت نام)) در سایت پلکان مراجعه کنید. پس از ثبت نام امکان استفاده رایگان شما فعال می شود.

3- پس از سپری شدن دوره رایگان چه اتفاقی می افتد؟

پس از این دوره شما برای استفاده از امکانات آزمون ساز باید بسته مورد نظرتان را تهیه کنید و هزینه آن را بپردازید.

برای توضیحات بیشتر درمورد محصول آزمون ساز به صفحه آزمون ساز مراجعه کنید.

در ضمن معلمان و دبیران محترم می توانند برای اینکه دانش آموزان خود را بسنجند آزمون آنلاین درسی رایگان پلکان را به دانش آموزان خود پیشنهاد دهند که  سامانه ای برای برنامه ریزی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تحلیل و آنالیز اساسی با سوالات استاندارد و شناسنامه دار است . همچنین دانش آموزان می توانند با 50 تمرین رایگان پلکان، خود را محک بزنند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش بر این است که بتوان کمک بزرگی به دبیران محترم و همچنین دانش آموزان عزیز ارائه نمود. شما می توانید برای بهره گیری از آزمون آنلاین  ویژه دانش آموزان و دبیران، به لینک آن مراجعه نموده و از خدمات برتر وب سایت پلکان یادگیری، جهت پیشرفت و راحتی خود استفاده نمایید.

 

دوست عزیزم! لطفا” نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری، در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

اشتراک رایگان آزمون ساز پلکان
(ویژه دبیران، مشاوران و مدارس)

با ثبت‌‌نام در فرم زیر می‌توانید 7 روز اشتراک رایگان آزمون ساز با تمامی امکانات از جمله ساخت آزمون هوشمند، تصحیح خودکار و کارنامه عملکرد را در اختیار داشته باشید.

  • توجه : اگر دانش‌آموز هستید اینجا کلیک کنید.
  • نکته مهم : امکان ثبت نام برای کاربران پلکان در آزمون‌ساز وجود ندارد.

(اطلاعات وارد شده تنها برای ثبت نام شما در آزمون‌ساز و اطلاع رسانی‌های مرتبط با آن استفاده خواهد شد.)

object 2

آزمون‌ساز پلکان مورد اعتماد هزاران مشتری 

لوگوی مدارس
بیشتر بخوانید
  1. حمزه سلیمانی گفت:

    به نظرم محصول تون خیلی خوبه.

    1. پلکان یادگیری گفت:

      ممنون حمزه عزیز . ما هدفمون رضایت کاربر هست و اینکه بتونیم کمکی کنیم در پیشرفت تحصیلی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–