logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

آشنایی با سامانه آزمون آنلاین و بانک سوالات آزمون‌

آشنایی با سامانه آزمون آنلاین و بانک سوالات آزمون‌ - پلکان یادگیری

تمام دبیران در مقاطع مختلف همیشه با این چالش مواجه هستند که چگونه و از کجا می توانند سوالات جامع برای برگزاری آزمون دانش آموزان تهیه کنند. این مسئله به شدت ذهن آنها را درگیر کرده و حتی در برخی مواقع آنها را عصبی می کند. باید بگوییم دسترسی به بانک سوال از طریق سامانه آزمون آنلاین، ساده ترین و بهترین روش برای دبیران خواهد بود.آنها می توانند در سامانه آزمون ساز آنلاین به بانک سوالات پلکان دسترسی داشته باشند و از این بانک سوالات برای آزمون استفاده کنند. در بانک سوالات پلکان دبیران می توانند به جامع ترین و استانداردترین سوالات در سطح های مختلف دسترسی داشته باشند.

علاوه بر آن در این سامانه آزمون ساز هوشمند به صورت آنلاین در دسترس دبیران قرار گرفته است و به آنها این امکان را می دهد که بهترین سوالات را برای آزمون انتخاب کنند. علاوه بر تمامی این موارد، باید بگوییم در سامانه آزمون ساز آنلاین، دبیران می توانند کلاس و دانش آموزان را به صورت تک تک ارزیابی نمایند. تا بداند کدام کلاس و کدام دانش آموزان موفق شده اند بهتر مفاهیم درس را درک کنند.دسترسی به آزمون آنلاین برای دبیران این امکان را فراهم کرده است که بتوانند چندین مدرسه و کلاس را مدیریت نمایند. بدون آنکه در مدیریت آنها دچار مشکلی شوند.

 

فرصت رایگان برای دبیران >>  با اشتراک رایگان آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری که استقبال بی نظیر دبیران مدارس را در برداشته است می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، آزمون های تشریحی و تستی طراحی کنید و به صورت آنلاین یا حضوری آن را برگزار نمایید.

سامانه آزمون آنلاین چیست؟

همانطور که می دانیم در حال حاضر بازار کلاس های مجازی در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیار داغ است. که این مسئله برای برخی از دبیران و دانش آموزان خوشحال کننده است، در حالی که برای برخی دیگر به نوعی دغدغه تبدیل شده است. زیرا برای برگزاری آزمون نمی توانند هیچ گونه نظارت و حضور فیزیکی داشته باشند. که این خود امتحانات را به یک چالش مهم تبدیل کرده است.

البته باید بگوییم سامانه آزمون آنلاین امکاناتی را در اختیار دبیران قرار داده است، که منجر شده تا آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن آزمون های خود را به صورت آنلاین برگزاری کنند. 

  • در این سامانه پلتفرم های خاصی در اختیار دبیران قرار گرفته است، که به آنها کمک می کند تا از طریق بانک سوالات غنی، بهترین سوالات را با بالاترین کیفیت انتخاب نمایند.
  • بانک سوالات پلکان که در سامانه آزمون آنلاین در دسترس دبیران قرار گرفته است، شامل بانک سوال قلم چی، امتحانات نهایی، کنکورهای سراسری و سوالات تیزهوشان است. از این رو دبیران می توانند به راحتی بسته به سطح کلاس و دانش آموزان خود، اقدام به انتخاب سوال از این بانک سوالات نمایند.

سامانه آزمون آنلاین چیست؟ - پلکان یادگیری

حال این سوال مطرح می شود که آیا آزمون آنلاین می تواند نسبت به آزمون حضوری مزیت بیشتری داشته باشد؟ باید بگوییم مسلما بله. بدون تردید برگزاری آزمون آنلاین نه تنها می تواند برای دبیران، بلکه می تواند برای دانش آموزان نیز مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. از جمله کاهش هزینه برای استفاده از برگ در آزمون ها، صرفه جویی در وقت مخصوصا برای دانش آموزانی که می توانند به سرعت در سامانه آزمون آنلاین نمره بعد از آزمون خود را مشاهده کنند.

علاوه بر آن دبیران دیگر نگران تقلب کردن دانش آموزان نیستند. زیرا می توانند با استفاده از بانک سوالات، برای هر دانش آموز سری سوالات مجزایی را طرح کنند تا میزان تقلب را به حداقل برسانند. پس باید بگوییم این روش برگزاری آزمون بسیار مناسب است.

آشنایی با بانک سوالات پلکان

دبیرانی که از سامانه آزمون آنلاین برای دسترسی به بانک سوالات پلکان استفاده می کنند، به راحتی و حتی به صورت رایگان می توانند از انواع بانک سوالاتی که در این سامانه وجود دارد استفاده کنند. این مسئله کمک می کند تا دبیران بتوانند اقدام به ساخت آزمون آنلاین مناسب پس از بررسی بانک سوالات پلکان نمایند.

از سوی دیگر دبیرانی که با بانک سوالات آشنایی ندارند نیز، می توانند پس از ورود به سامانه آزمون آنلاین ابتدا تمامی بانک های سوالی که در اختیار آنها قرار داده می شود را بررسی نموده و سپس اقدام به انتخاب سوال از این بانک ها نمایند. حتی باید بگوییم دبیران قادر هستند سوالاتی که از بانک سوالات پلکان دریافت می کنند را ویرایش نموده و سپس مورد استفاده قرار دهند.

در این بانک سوالات شما می توانید هم به سوالات تستی، هم تشریحی دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن در بانک سوالات پلکان، سوالات هم به صورت تک درس و هم به صورت جامع طبقه بندی شده اند و کار را برای دبیرانی که تمایل دارند از این بانک سوالات برای برگزاری آزمون استفاده کنند، آسان نموده اند. در نهایت نیز باید بگوییم در سامانه آزمون آنلاین دبیران می توانند هم به صورت هوشمند و هم به صورت انتخابی، اقدام به انتخاب سوالات از بانک سوال نمایند. پس آشنایی با بانک سوالات بسیاری از مشکلات دبیران را برای برگزاری آزمون برطرف می کند.

آشنایی با سامانه برگزاری آزمون آنلاین

سیستم آزمون آنلاین یک تکنیک عالی مبتنی بر فناوری است، که فعالیت های امتحانی را به ساده ترین شکل ممکن، میسر می سازد. می توان در سامانه برگزاری آزمون آنلاین به راحتی زمان امتحان، نحوه انجام امتحان با استفاده از گوشی همراه یا رایانه بدون نیاز به کاغذ را مشخص نمود. علاوه بر آن در این سامانه بانک سوالاتی در اختیار دبیران قرار می گیرد که می توانند از آن به عنوان الگوی امتحانی استفاده کنند. 

سامانه آزمون آنلاین در اصل یک سیستم  مقرون به صرفه برای جایگزینی روش های قدیمی برگزاری امتحانات با استفاده از قلم و کاغذ است. تنها کافیست دانش آموزان به لپ تاپ، کامپیوتر یا گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند تا بتوانند به راحتی و در زمان تعیین شده، به صورت آنلاین اقدام به برگزاری آزمون نمایند. پس از آن نیز می توانند نتیجه آزمون خود را فورا پس از انجام آزمون مشاهده کنند.

در واقع یک سامانه آزمون آنلاین به دنبال آن است که تمامی مراحل انجام آزمون را به صورت خودکار انجام دهد. تا دبیر راحت تر بتواند کلاس و دانش آموزان خود را ارزیابی کند. پس آشنایی با سامانه برگزاری آزمون آنلاین به دبیران امکان آن را می دهد که بتوانند به بهترین سوالات دسترسی داشته باشند و با صرفه جویی در وقت، دانش آموزان خود را نیز ارزیابی کنند.

قابلیت های نسخه رایگان پلکان برای دبیران

همانطور که بیان نمودیم، دبیران می توانند به صورت رایگان به مدت یک هفته از تمامی امکانات پلکان استفاده کنند، تا مزایای استفاده از آن را بررسی نمایند. در این مدت دبیران قادر خواهند بود اقدام به ساخت آزمون آنلاین و یا چاپی با استفاده از بانک سوالات پلکان نمایند.

قابلیت های نسخه رایگان پلکان برای دبیران - پلکان یادگیری

از سوی دیگر آنها می توانند پس از برگزاری آزمون، کارنامه درس محور و کلاس محوری تهیه نموده و به ارزیابی بهتری درس و کلاس مورد نظر بپردازند. علاوه بر این موارد، باید بگوییم نسخه رایگان پلکان در سامانه آزمون آنلاین به دبیران این اجازه را می دهد، که اقدام به دریافت گزارش حل تمرین از سوی دانش آموزان خود نمایند. که این قابلیت خود به دبیران کمک بسیاری در رتبه بندی دانش آموزان می نماید.

در نهایت باید بگوییم دبیران در مدت یک هفته به صورت رایگان قادر هستند آزمون های تستی و تشریحی برگزار نموده و به تمامی بانک سوالات هر درس دسترسی داشته باشند. در نتیجه نیز کارنامه ی تحلیلی مبحث محور به آنها ارائه خواهد شد. پس به طور کلی استفاده از این سامانه و نسخه رایگان آن، امکانات بسیاری را در اختیار دبیران قرار خواهد داد.

مزایای استفاده از بانک سوالات پلکان

همانطور که پیش از این بیان نمودیم، تمامی دبیران در طول دوران تدریس خود، با این چالش مواجه هستند که چگونه می توانند سوالاتی در سطح استاندارد برای برگزاری آزمون آنلاین طراحی کنند. بدون شک برای بیشتر دبیران طرح سوالات مختلف کار دشواری خواهد بود. علاوه بر آن زمان بسیار زیادی از آنها خواهد گرفت. پس ساده ترین راهکار برای آنها، استفاده از بانک سوالات است.

دبیران با استفاده از بانک سوالات سامانه آزمون آنلاین، دیگر دغدغه طراحی سوال را نخواهند داشت و می توانند برای هر مقطعی سوالات دسته بندی شده انتخاب کنند. از سوی دیگر آنها می توانند از بانک سوالات کنکور سراسری، برای دانش آموزانی استفاده کنند که در حال گذراندن سال آخر تحصیلی خود هستند. پس از آن نیز اقدام به ارزیابی جداگانه هر دانش آموز پس از برگزاری آزمون آنلاین نمایند. از دیگر مزایای استفاده از بانک سوالات پلکان باید به، دسترسی به جدیدترین و بروزترین سوالات اشاره کنیم. سوالاتی که کتاب های نظام جدید و قدیم را از هم تفکیک کرده و از به روزترین منابع استخراج شده اند.

لازم به ذکر است که بانک سوالات پلکان سامانه آزمون آنلاین، این امکان را به دبیران می دهد که بتوانند برای هر مدرسه ای، سوالات اختصاصی طرح کنند. تا دانش آموزان بسته به میزان دانش و تلاشی که دارند، بتوانند از آزمون های آنلاین سربلند بیرون آیند. پس استفاده از این بانک سوالات مزایای بسیاری را برای دبیران و حتی دانش آموزان به همراه خواهد داشت. 

مزایای استفاده از سامانه آزمون آنلاین

یافتن سوالات استاندارد که دارای سطح دشواری واقعی باشند، برای دبیران کار چندان ساده ای نیست. آنها نیاز دارند تا بتوانند به سوالاتی دسترسی داشته باشند که از صحت استاندارد بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

دبیران می توانند این سوالات را به صورت فایل PDF دریافت کرده و از آن برای برگزاری آزمون های آنلاین استفاده کنند. از سوی دیگر باید بگوییم سوالاتی که در این سامانه وجود دارند، در فصل های مختلف و با کیفیت بالا طراحی شده اند. از این رو دبیران می توانند به سوالات هر فصلی که بخواهند، به راحتی دسترسی داشته باشند. پس از مشاهده تمامی این سوالات نیز، اقدام به انتخاب سوال نمایند.

از دیگر مزایای سامانه آزمون آنلاین می توانیم به  مدیریت آزمون های آنلاین توسط دبیران اشاره کنیم. در اصل دبیران از طریق این سامانه به گزارش تحلیلی آزمون ها دسترسی داشته و می توانند فعالیت دانش آموزان را بسته به گزارشی که در اختیار آنها قرار می گیرد، مورد بازیابی قرار دهند. پس به طور کلی این سامانه خدمات بسیار متنوع و عالی را در اختیار دبیران قرار می دهد. که می توانند با استفاده از آنها نتیجه عالی از تدریس و آزمون خود به دست آورند.

نتیجه گیری

ما در این مطلب در مورد تمام مزایا و قابلیت های سامانه آزمون آنلاین صحبت کردیم. شما دریافتید که با دسترسی به پلکان دبیر، می توانید به راحتی اقدام به طراحی و برگزاری آزمون های آنلاین برای تمام مقاطع تحصیلی نمایید. زیرا در این سامانه بانک سوالات جامع و استانداردی در اختیار شما قرار گرفته است. علاوه بر آن این سامانه به شما امکان ساخت آزمون هوشمند را می دهد تا بتوانید به راحتی سوالاتی را طرح کنید که کلاس محور یا دانش آموز محور باشد. پس از آن نیز قادر خواهید بود علاوه بر ارزیابی دانش آموزان، به ارزیابی کلاس خود نیز بپردازید.

در کنار تمامی این خدمات عالی که سامانه آزمون آنلاین در اختیار شما قرار داده است، باید به استفاده رایگان به مدت یک هفته از این سامانه نیز اشاره کنیم. این یک هفته به شما این امکان را می دهد که بتوانید تمامی مزایا و قابلیت های پلکان دبیران را شناسایی نموده و به تمامی خدماتی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید. با نزدیک شدن به فصل امتحانات خودتان را برای طراحی سوال خسته نکنید. از طریق این سامانه قادر خواهید بود استانداردترین و مناسب ترین سوالات را به صورت تک درس یا فصل به فصل تهیه نمایید.

سپس سوالات را طبقه بندی نموده و به صورت آنلاین از دانش آموزان خود امتحان بگیرید. تا هم در وقت شما و هم در وقت دانش آموزان صرفه جویی شده و شما بتوانید آسان تر به ارزیابی کلاس درس و دانش آموزان خود نیز بپردازید.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری به صورت کامنت در زیر همین پست منتشر کنید.

اشتراک رایگان آزمون ساز پلکان
(ویژه دبیران، مشاوران و مدارس)

با ثبت‌‌نام در فرم زیر می‌توانید 7 روز اشتراک رایگان آزمون ساز با تمامی امکانات از جمله ساخت آزمون هوشمند، تصحیح خودکار و کارنامه عملکرد را در اختیار داشته باشید.

  • توجه : اگر دانش‌آموز هستید اینجا کلیک کنید.
  • نکته مهم : امکان ثبت نام برای کاربران پلکان در آزمون‌ساز وجود ندارد.

(اطلاعات وارد شده تنها برای ثبت نام شما در آزمون‌ساز و اطلاع رسانی‌های مرتبط با آن استفاده خواهد شد.)

object 2

آزمون‌ساز پلکان مورد اعتماد هزاران مشتری 

لوگوی مدارس
بیشتر بخوانید
  1. محمد گفت:

    سلام چرا تمرینات پلکان واسه آزمون بعدی نیامده؟

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام دوست عزیز، لطفا با پشتیبانی پلکان یادگیری با شماره 02149187000 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید. با تشکر

    2. پلکان یادگیری گفت:

      سلام محمدجان، سوالات زمستان پلکان دانش آموزی از 11 دی ماه روی سایت قرار می گیرد. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–