logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

6 روش مطالعه فیزیک برای کنکور

روش مطالعه فیزیک برای کنکور - پلکان یادگیری

6 روش مطالعه فیزیک برای کنکور: یکی از مهمترین دغدغه های تمام دانش آموزان، این است که بدانند بهترین روش مطالعه فیزیک برای کنکور کدام روش است؟ اکثر دانش آموزان در رشته فیزیک ضعیف هستند و نمی دانند با چه روشی می توانند این درس را مطالعه کنند؛ تا بتوانند تمام مباحث آن را یاد بگیرند. آنها می دانند که درس فیزیک یک درس مهم برای کنکور است و باید با دقت مطالعه شود. اما معمولا نمی دانند باید از چه روشی برای مطالعه این درس استفاده کنند. باید بگوییم تکنیک ها و روش های بسیاری برای مطالعه درس فیزیک وجود دارد، که یادگیری تمامی این تکنیک ها برای دانش آموزان لازم است.

آنها باید با تمامی روش های مطالعه درس فیزیک آشنا شوند، تا از میان این روش ها بهترین را انتخاب کنند. دانش آموزان زمانی می توانند در کنکور ریاضی و فیزیک رتبه خوبی به دست آورند، که با تمرکز بالایی درس فیزیک را مطالعه کنند.ما در این مطلب به معرفی چند روش مطالعه فیزیک برای کنکور می پردازیم، که کمک می کند تا دانش آموزان بتوانند بهترین نتیجه را از کنکور خود به دست آورند. البته انتخاب هر یک از این روش ها به شخصیت هر داوطلب بستگی دارد. آنها باید این روش ها را بررسی نموده و سپس اقدام به انتخاب یک روش مناسب نمایند.

 

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 

از میان انواع روش هایی که می توان برای مطالعه فیزیک انتخاب کرد، چند روش بسیار متداول و نتیجه بخش هستند. از جمله این روش ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

اولین و مهمترین روش مطالعه فیزیک برای کنکور، انتخاب یک منبع مناسب است. زیرا اگر دانش آموزی یک منبع مناسب مطالعاتی نداشته باشد، قادر نخواهد بود از اطلاعاتی که مطالعه می کند و به دست می آورد در تست زنی استفاده کند. از این رو دانش آموزان باید ابتدا کتاب های آموزشی و منبع مناسبی را برای مطالعه کنکور انتخاب کنند. برخی از داوطلبان، تنها کتاب درس فیزیک را برای کنکور مطالعه می کنند. اما صرفا انتخاب این کتاب برای کنکور کافی نخواهد بود. دانش آموزان و داوطلبان باید کتاب های کمک آموزشی را نیز تهیه کرده و در کنار مطالعه کتاب های درسی، از این کتاب ها نیز استفاده کنند. پس از آن می توانند با تسلط بالاتری تست های کنکور را پاسخ دهند.

به طور کلی دانش آموزانی که در کنار مطالعه کتاب های درسی اقدام به خلاصه نویسی می نمایند، نتیجه بهتری از مطالعات خود به دست می آورند. خلاصه نویسی میزان تسلط دانش آموزان را به مطلبی که مطالعه نموده اند افزایش می دهد. آنها نکات مهم را به صورت خلاصه ثبت می کنند و پیش از تست زنی این خلاصه محتواها را مطالعه می کنند. البته بهتر آن است که داوطلبان هر شب خلاصه نوشته های خود را مطالعه کنند تا مطالب در حافظه بلند مدت آنها ذخیره شوند. با این روش نه تنها داوطلبان می توانند به تسلط بالاتری در مطالب درس فیزیک دست یابند، بلکه تنها با یک کلمه بخش وسیعی از کتابی که مطالعه کرده اند را به خاطر خواهند آورد.

خلاصه نویسی به عنوان یک روش مطالعه فیزیک برای کنکور که مناسب است، توسط بسیاری از دانش آموزان که به نتیجه عالی دست یافته اند امتحان شده است. از این رو می توانیم به صراحت بیان کنیم که این روش می تواند بهترین نتیجه را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور به همراه داشته باشد.بهترین روش مطالعه فیزیک برای کنکور - پلکان یادگیری

دانش آموزانی که تمامی تمرین های کتب درسی را به درستی و کامل حل می کنند، تسلط بالاتری در حل تمرینات نسبت به افراد دیگر به دست می آورند. اگر دقت کرده باشید در طی سالهای گذشته، برخی از سوالاتی که در کنکور فیزیک آمده است تکراری بوده اند. تنها اعداد در آنها تغییر کرده و روش رسیدن به نتیجه در آنها یکسان بوده است. تمامی این سوالات در بخش تمرینات کتاب فیزیک وجود دارند. از این رو اگر دانش آموزی با نهایت دقت تمامی تمرینات کتاب درسی را حل کند، می تواند با تسلط بالایی این نوع تست ها را پاسخ دهد. این نکته را به خاطر داشته باشید که درس فیزیک همچون ریاضی نیست که تنها نیاز به یادگیری فرمول ها، نکته ها و قضیه ها داشته باشد.

روش مطالعه فیزیک برای کنکور خاص است. باید ابتدا مفاهیم، قضیه ها و نکته های فیزیک را یاد گرفت و سپس اقدام به حفظ کردن فرمول ها نمود. پس از آن با حل تمرینات کتاب می توان مطالب یادگرفته شده را به حافظه بلند مدت خود منتقل کرد و نتیجه مطلوب را به دست آورد.

دانش آموزان بسیاری هستند که در کلاس متوجه مباحث کتاب فیزیک نشده اند. از این رو همیشه نگران هستند که چون از پایه ضعیف هستند و هیچ اطلاعاتی در خصوص فیزیک ندارند، دیگر نمی توانند نتیجه مطلوب را در کنکور به دست آورند. اما باید بگوییم این دسته از افراد حتی در شرایط بهتری نیز قرار دارند. آنها می توانند با تهیه دی وی دی های کمک آموزشی از ابتدا یادگیری فیزیک را آغاز کنند.

تهیه دی وی دی های آموزشی به عنوان روش مطالعه فیزیک برای کنکور، تمام نیازهای دانش آموز را برطرف می کند. البته اگر دانش آموز تمام زمان خود را صرف تماشای این دی وی دی های آموزشی نماید، می تواند بهترین نتیجه را کسب کند. اما صرفا تهیه دی وی دی ها نمی تواند منجر به کسب نتیجه مطلوب توسط داوطلب گردد.

در کنار انواع روش های متنوع مطالعه فیزیک برای کنکور، حل کردن تست های آموزشی نیز بسیار کاربردی است. این نوع تست ها که هم بدون در نظر گرفتن زمان قابلیت استفاده دارند و هم می توان به صورت زماندار اقدام به استفاده از آنها نمود، به خوبی می توانند میزان یادگیری داوطلبان را افزایش دهند. دانش آموزان این روش مطالعه فیزیک Physics study برای کنکور را زمانی انتخاب می کنند که نسبت به مطالب کتاب فیزیک به تسلط بالایی رسیده باشند. حل تست های آموزشی به آنها کمک خواهد کرد تا آنچه فراگرفته اند را در ذهن خود ثبت کنند. در واقع تست های آزمایشی تمامی مباحثی که داوطلب مطالعه نموده است را پوشش می دهد و نوعی یادآوری برای او خواهد بود.

از این رو دانش آموزان باید تست های آموزشی را بدون توجه به زمان و یا زماندار، مورد مطالعه قرار دهند. با این روش می توانند تمام مطالبی که مطالعه نموده اند را به راحتی درک، تجزیه و تحلیل نمایند. در اصل این روش تاثیر فوق العاده ای را بر روی نتیجه کنکور دانش آموزان می گذارد و باید به آن بسیار توجه نمود.

بسیاری از دانش آموزان وجود دارند که درس فیزیک را در کلاس با بالاترین نمره پاس می کنند؛ اما نمی توانند به خوبی تست زنی کنند. علت آن در این است که آنها با تکنیک های تست زنی آشنا نیستند. از این رو نمی دانند چگونه از اطلاعات خود استفاده کنند تا به پاسخ درست برسند. آنها باید با تکنیک های تست زنی آشنا شوند و پس از آن با تست زنی زیاد، به نتیجه مطلوب برسند.

البته به خاطر داشته باشید که این روش بعد از مطالعه مناسب باید انجام شود و می تواند نهایی ترین مرحله آمادگی برای کنکور به شمار رود. از این رو دانش آموزان بهتر است تمامی مراحل مطالعاتی درس فیزیک را انجام داده و در نهایت با تکنیک های تست زنی آشنا شوند تا در کنکور بهترین نتیجه را کسب کنند.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *