logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

بهترین تغذیه برای کنکوری ها را بدانید!

بهترین تغذیه برای کنکوری ها چه نوع تغذیه ای است؟ - پلکان یادگیری

به نظر شما اهمیت انتخاب بهترین تغذیه برای کنکوری ها در چیست؟ آیا دانش آموزانی که غذای معمولی مصرف می کنند نمی توانند نتیجه مطلوبی در کنکور دریافت کنند؟ نوع تغذیه کنکوری ها چه ارتباطی با میزان موفقیت آنها در کنکور دارد؟ با ما همراه باشید تا این مسئله مهم را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. همانطور که می دانید دانش آموزانی که درگیر کنکور هستند، همیشه با استرس بسیار زیادی مواجه می شوند. استرس زیاد منجر می شود تا اکثر دانش آموزان اشتهای خود را برای خوردن غذا از دست دهند. در نتیجه بسیاری از نیازهای بدن خود را نمی توانند تامین کنند و دچار ضعف بدن و ذهن می شوند.

باید بیان کنیم دانش آموزانی که از بهترین برنامه غذایی در دوران مطالعاتی خود استفاده می کنند، با حس بهتری در جلسه کنکور حاضر می شوند. آنها را رعایت نکات تغذیه ای مناسب، علاوه بر آن که استرس خود را کاهش می دهند، به آرام شدن ذهن خود نیز کمک بیشتری می نمایند. زمانی که بدن نیازهای اساسی خود را دریافت کند، دیگر درگیر مشکل نشده و ذهن نیز فعالیت بهتری خواهد داشت. پس انتخاب بهترین تغذیه برای کنکوری ها می تواند در نتیجه کنکور دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. لازم است به این مسئله توجه بسیاری نمود.

 

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 

دانش آموزانی که تمایل دارند حافظه خود را برای مطالعه کنکور تقویت کنند، نیاز به یک برنامه مناسب تغذیه ای دارند. آنها باید به برنامه غذایی خود تنوع داده و بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنند. از مهمترین مواد غذایی که باید دانش آموزان در دوران مطالعه خود استفاده کنند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

بهترین تغذیه برای کنکوری ها مصرف انواع میوه جات است. دانش آموزان نیاز دارند تا در طول دوران مطالعه، انواع میوه ها همچون پرتقال، موز، سیب، انگور، انبه و … را مورد استفاده قرار دهند. هر یک از این میوه ها ویتامین خاصی داشته و برای بدن کاربرد ویژه ای به همراه دارند. مثلا استفاده از پرتقال در وعده صبحانه، انرژی فوق العاده ای را وارد بدن می کند. در حالی که موز سرشار از قند طبیعی و پتاسیم بوده و استفاده از آن در برنامه غذایی کنکور لازم و ضروری است. انگور سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به دلیل پلی فنول و رسوراترول می تواند به عملکرد بهتر حافظه کمک بسیار زیادی نماید. سیب از جمله میوه هایی است که می تواند به میزان قابل توجهی استرس را از بدن دور کند.

مصرف انواع میوه جات در تغذیه برای کنکوری ها - پلکان یادگیری

به همین دلیل سیب بهترین تغذیه برای کنکوری ها به شمار می رود تا بتوانند استرس خود را کنترل نمایند. دانش آموزان بهتر است در طول روز استفاده از یک سیب درختی را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانند.در نهایت نیز باید به انبه به عنوان یکی دیگر از میوه های مفید اشاره کنیم. انبه قند و چربی مورد نیاز را برای مغز تامین می کند و به همین دلیل مصرف آن در طول دوران مطالعه تاثیرات بسیاری بر روی ذهن خواهد گذاشت.

تنقلات یکی دیگر از انواع تغذیه مناسب برای تقویت حافظه کنکوری ها به شمار می روند، که باید با دقت انتخاب و استفاده شوند. از میان تنوع تنقلاتی که می توان در زمان مطالعه مورد استفاده قرار داد، باید به انواع مغزها اشاره کنیم. تمام مغزها همچون مغز بادام، پسته، فندق، گردو و … همگی سرشار از کلسیم، فسفر و آهن هستند.

استفاده از این مغزهای متنوع می تواند بهترین تغذیه برای کنکوری ها باشد. زیرا بدن نیاز خود را با استفاده از این مغزها تامین می کند. همچنین دانش آموزان نیاز ندارند از زمان مطالعه خود برای مصرف انواع مغزها بگذرند. آنها می توانند در حین مطالعه مغزهای مناسب را مورد استفاده قرار داده و نیاز بدن و ذهن خود را به راحتی تامین کنند. در کنار مغزها، باید به برخی تنقلات دیگر همچون مصرف شکلات تلخ نیز اشاره کنیم. شکلات تلخ 75 درصد، سرشار از آهن، فلاونول، فیبر و منیزیم است. استفاده از این تنقلات می تواند به بهبود جریان خود و عملکرد قلب کمک کرده و حافظه را نیز تقویت کند. همچنین حافظه انسان برای فعال بودن نیاز به کافئین دارد. می توان با استفاده از شکلات تلخ به جای قهوه، این نیاز ذهن را نیز تامین کرد.

 

 

مصرف نوشیدنی ها و مکمل های غذایی مناسب، از دیگر نمونه های بهترین تغذیه برای کنکوری ها به شمار می روند. دانش آموزان به همان میزان که نیاز به استفاده از انواع مواد غذایی مناسب دارند، باید از برخی مکمل های غذایی و نوشیدنی های مقوی نیز استفاده کنند. آنها می توانند به جای استفاده از قهوه، از دمنوش استفاده کنند. دمنوش نعنا می تواند به تمرکز بیشتر حافظه آنها کمک کند. دمنوش زعفران برای دانش آموزان نشاط آور بوده و دمنوش مریم گلی استرس و اضطراب را از بدن آنها دور خواهد کرد.

پس استفاده از این دمنوش ها می تواند بسیاری از نیازهای بدن دانش آموزان را تامین کند. البته باید به خاطر داشته باشید که آب به عنوان مهمترین نوشیدنی، باید حتما به میزان بسیار زیادی در زمان مطالعه مورد استفاده قرار گیرد. دانش آموزانی که دچار سردرد، عدم کارایی مغز، حساسیت به نور و صدا، کند شدن واکنش های مغز و … می شوند، به دلیل کمبود آب کافی در بدن آنها است. از این رو آنها باید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به صورت مداوم در طول زمان مطالعه آب مصرف کنند. در کنار آب و دمنوش ها، بهترین تغذیه برای کنکوری ها استفاده از مکمل های غذایی است. این مکمل ها ویتامین های B و C هستند. بهتر است دانش آموزان استفاده از این مکمل ها را در کنار وعده های غذایی خود جدی بگیرند تا بتوانند حافظه خود را به بهترین نحو تقویت کنند.

دانش آموزانی که بهترین وعده های غذایی را مصرف می کنند، از قدرت حافظه بیشتری برخوردارند. آنها با استفاده از انواع مواد غذایی مختلف، تمام نیازهای بدن خود را تامین نموده و با انرژی بیشتر به ادامه مطالعه می پردازند.

در وعده های غذایی لازم است دانش آموزان موادی همچون لبنیات ( ماست، شیر، پنیر و …) تخم مرغ، برگ های سبز تیره حاوی ویتامین K، ماهی و انواع کلم( بروکلی) را مورد استفاده قرار دهند.

درست است که ماست به عنوان بهترین تغذیه برای کنکوری ها کمی خواب آور است، اما فواید غذایی آن به قدری است که نمی توان آن را از لیست برنامه غذایی خارج کرد. از سوی دیگر باید به تخم مرغ اشاره کنیم که به دلیل انرژی زا بودن، تمام ویتامین های بدن را تامین خواهد کرد. برگ های سبز تیره ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین می کنند و به بدن کمک می کنند تا رابط های عصبی جدید بسازد.

کلم بروکلی با وجود انرژی زا نبودن، اما به خوبی قادر است بر روی کارایی مغز تاثیرات مثبتی بر جای گذارد. در نهایت نیز باید به ماهی به عنوان یکی دیگر از مواد غذایی با ارزش اشاره کنیم. ماهی را باید بهترین تغذیه برای کنکوری ها در نظر بگیریم، زیرا به دلیل مواد معدنی و پروتئین هایی که دارد، ذهن را از هر نظر برای دریافت مطالعات بیشتر یاری خواهد کرد.

پس به طور کلی نوع مواد غذایی که دانش آموزان باید استفاده کنند نیز، در کسب نتیجه مطلوب در مطالعه و کنکور تاثیرگذار است. با رعایت تمامی این موارد می توان ذهن را فعال نگه داشت تا هر آنچه مطالعه می شود، به خاطر سپرد.

داشتن وعده های غذایی مناسب در تغذیه برای کنکوری ها - پلکان یادگیری

در کنار تمام مواد غذایی که برای تقویت حافظه مناسب هستند، دانش آموزان باید از انجام برخی فعالیت ها خودداری کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب در کنکور دست یابند. از جمله:

  • عدم پرخوری
  • عدم حذف وعده های غذایی
  • توجه به ساعت مصرف وعده های غذایی
  • عدم اکتفا به سه وعده ی غذایی
  • عدم حذف صبحانه
  • عدم خوردن غذا با عجله و سریع
  • عدم صرف زمان غذا خوردن به انجام کار دیگر
  • عدم مصرف بیش از حد قند و شیرینی
  • غذا نخوردن در زمان مطالعه
  • عدم مصرف شیرینی در وعده صبحانه
  • عدم مصرف برخی مواد غذایی

جمع بندی

با تمام توضیحاتی که در این مطلب بیان نمودیم، باید میزان اهمیت بهترین تغذیه برای کنکوری ها را درک کرده باشید. از این رو دانش آموزان باید از همین امروز عادات غذای خود را تغییر داده و اصلاح کنند. آنها با داشتن یک تغذیه مناسب، نه تنها می توانند سلامت بدن خود را تضمین کنند، بلکه قادر خواهند بود با تقویت حافظه خود، به کسب نتیجه بهتر در کنکور امیدوار شوند.

البته باید بیان کنیم که در کنار داشتن یک تغذیه مناسب Nutrition، خواب کافی و مناسب نیز حائز اهمیت است. زیرا دانش آموزانی که خواب راحتی دارند، دچار استرس و اضطراب نشده و می توانند با تمرکز بیشتری به مطالعه بپردازند. خوابیدن کافی شادابی و هوشیاری بیشتر را برای انسان به همراه خواهد داشت. بهتر است پیش از خواب نیز یک لیوان شیر گرم بنوشید تا آرامش شما برای خواب بیشتر شود. زیرا شیر به دلیل کلسیم مناسبی که دارد، به کارکردهای سلول عصبی کمک بیشتری می نماید. در نهایت نیز بدن و ذهن برای یادگیری عملکرد بهتری خواهند داشت.

 

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

 
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–