logo-sm
ورود / ثبت نام

رشته ریاضی فیزیک و شاخه های آن و شرایط رشته

رشته ریاضی فیزیک پلکان یادگیری

معرفی رشته ریاضی فیزیک ویژه انتخاب رشته نهم:

در این مطلب قصد داریم نکات جامعی جهت معرفی رشته ریاضی فیزیک ویژه انتخاب رشته نهم ارائه کنیم. ابتدا شرایط ورود به رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم را بررسی می کنیم و سپس نگاهی هم به شرط معدل لازم برای ورود به رشته ریاضی فیزیک خواهیم داشت.پس از آن برای آشنایی بیشتر شما عزیزان درس های رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان را معرفی می کنیم و در آخر هم آینده تحصیلی رشته ریاضی فیزیک و آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک را شرح می دهیم.

 

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

رشته ریاضی فیزیک یکی از رشته های شاخه نظری در دوره دبیرستان است. دانش آموزان علاقه مند به انواع رشته های مهندسی و رشته های ریاضی فیزیک می توانند با انتخاب رشته ی ریاضی در دوره دبیرستان به رشته های مهندسی در دانشگاه دست پیدا کنند. رشته های ریاضی فیزیک نیازمند استعداد و علاقه و همچنین پشتکار فراوان است چرا که مطالب و مباحثی که در این رشته ریاضی آموزش داده می شود نیازمند فهم اولیه و تمرین و تکرار بسیار است.

شرایط ورود به رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم

از شرایط ورود به رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم می توان دو مورد اصلی را به این صورت بیان کرد:

  • اولین شرط ورود به رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک داشتن علاقه – استعداد در درک مفاهیم ریاضی و حل مسئله و همچنین داشتن مهارت های هندسی و علاقه به مهارت های فنی و مهندسی می باشد.

شرط علاقه به این صورت سنجیده می شود:

علاقه فرد دانش آموز به رشته ریاضی (با اثر 10 درصد) نظر و عقیده پدر و مادر و همین طور خود فرد دانش آموز برای انتخاب رشته ریاضی (با اثر 5 درصد)، نمره‌ای که فرد در آزمون‌های مشاوره‌ای برای ورود به رشته ریاضی به دست آورده (با اثر 35 درصد).

نظری که مشاور تحصیلی دانش آموز دارد (با اثر 10 درصد) نظر معلم‌های دانش آموز در مورد شرایط تحصیلی وی برای ورود به رشته ریاضی (با اثر 10 درصد) نمره هایی که فرد دانش آموز در انواع دروس مورد نیاز برای ورود به رشته ریاضی به دست آورده است (با اثر 35 درصد در انتخاب رشته).

  • در گام دوم بعد از سنجش علاقه و استعداد باید به وضعیت نمرات در دوره متوسطه اول نیز توجه داشت. داشتن نمرات خوب در دروس مرتبط با رشته ریاضی مثل درس علوم و درس ریاضی از شروط مهم ورود به این رشته در دوره دبیرستان می باشد.

این شرط به علت مرتبط بودن بخش های مختلف این کتاب با دروس رشته ریاضی است. کتاب علوم متوسطه اول دارای چهار بخش شیمی – فیزیک – زمین شناسی و زیست شناسی است که دو بخش مهم آن یعنی فیزیک و شیمی از دروس بسیار مهم و تاثیر گذار رشته ریاضی محسوب می شوند.

شرایط ورود به رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم - پلکان یادگیری

نمرات ورود به رشته ریاضی فیزیک به چه صورت می باشد؟

دانش آموزانی که قصد دارند در رشته ی ریاضی فیزیک تحصیل کنند؛ باید علاقه، استعداد و توانایی خود را در محاسبات و کارهای عملی در نظر بگیرند.نمرات ورود به رشته ریاضی فیزیک در محدوده و رنج خاصی می باشد که در این مقاله راجع به آن ها توضیح خواهیم داد.

  • یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
  • شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.

ضمنا” این که شما عزیزان می توانید در رشته های فنی مهندسی ادامه تحصیل بدهید. به همین دلیل باید به این رشته ها علاقه مند باشید و توانایی تحصیل در این رشته ها را داشته باشید.

معدل لازم برای ورود به رشته ریاضی فیزیک

برای اینکه مشخص شود که آیا شما معدل لازم برای ورود به رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک را دارید یا خیر می توانید گزاره های زیر را بررسی کنید. توجه فرمایید این گزاره ها از آیین نامه های جدید که از سازمان های مربوطه اعلام شده است استخراج گردیده است.

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد .
  • نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد .
  • مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد.

در ادامه مطلب به دروس رشته ریاضی در پایه های دهم – یازدهم و دوازدهم می پردازیم.

درس های رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان

در ادامه معرفی رشته ریاضی فیزیک ویژه انتخاب رشته نهم جهت آشنایی عمیق تر با این رشته به معرفی درس های رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان می پردازیم.

دروس عمومی رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان با سایر رشته های نظری یکسان است و تفاوت اصلی در دروس اختصاصی است.

دروس عمومی رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان:

  • دین و زندگی ۲ و 3 ، زبان فارسی 2 و 3 ، ادبیات فارسی 2 و 3 ، عربی 2 و 3 ، زبان خارجه 2 و 3 ، جغرافیای عمومی ، تربیت بدنی 2 ، تاریخ معاصر ایران

دروس اختصاصی رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان:

  • فیزیک 2 و 3 ، شیمی 2 و 3 ریاضی 2 هندسه 1 و 2 ، جبر و احتمال، حسابان، مبانی کامپیوتر، آمار و مدلسازی

فرصت رایگان برای دانش‌آموزان >> برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در درسها ، روی آزمون آنلاین درسی کلیک فرمایید و با حل 50 تمرین رایگان نتیجه را ببینید.

 
آینده تحصیلی رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک دبیرستان

با انتخاب رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان می توانید گزینه های بسیار متنوعی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه داشته باشید. رشته های دانشگاهی قابل انتخاب به ۴ مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته تقسیم می‌شود.

معمولا اغلب رشته های ریاضی فیزیک در دانشگاه، پس از کنکور سراسری، در مقطع کارشناسی هستند. مدت زمان تحصیل در مقاطع تحصیلی دانشگاهی به صورت کاردانی(تقریبا دو سال)، کارشناسی(تقریبا چهارسال)، کارشناسی ارشد پیوسته(تقریبا ۵ سال) و دکترای پیوسته (۵ تا ۶ سال) است.

برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین رشته هایی که دانش آموزان پس از انتخاب رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک در دانشگاه به سمت آن ها می روند عبارتند از:

  • دكترای پيوسته بيوتكنولوژی
  • علوم كامپيوتر
  • مهندسی كامپيوتر
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی پلیمر
  • مهندسی معدن
  • مهندسی دریا
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • مهندسی شهرسازی
  • معماری
  • اقتصاد
  • ریاضی محض – ریاضی کاربردی
  • فیزیک
  • شیمی

بنابراین آینده تحصیلی رشته ریاضی فیزیک بسیار گسترده و متنوع است و تنوع بالای این رشته ها می تواند به شما کمک کند در زمینه ای که توانایی بیشتری دارید ادامه تحصیل دهید.

آینده تحصیلی رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک دبیرستان - پلکان یادگیری

آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک دبیرستان

آینده شغلی رشته تحصیلی از جمله دغدغه های مهم هر رشته است. بنابراین بهتر است به عنوان حسن ختام معرفی رشته ریاضی فیزیک به آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک نیز بپردازیم.همانطور که بیان شد تنوع رشته ریاضی فیزیک Mathematical Physics در دوره دانشگاه بالاست و طبیعتا آینده شغلی شما نیز با توجه به انتخاب رشته دانشگاهی شما متفاوت خواهد بود.

به طور کلی رشته های مهندسی بیشتر مهارت محور هستند و این موضوع اهمیت بالایی در آینده شغلی شما دارد. معمولا برای افزایش مهارت نیز نیاز است علاوه بر دروس تئوری و عملی که در دانشگاه دارید نرم افزار های متفاوت نیز یاد بگیرید و در بعضی رشته ها نیز مدتی به صورت کارآموزی مشغول به کار شوید.البته اگر قصد داشته باشید بیشتر کار تئوری انجام دهید این امکان را نیز دارید.

به طور مثال می توانید در زمینه رشته تحصیلی خودتان تدریس کنید یا در آزمایشگاه مشغول به کار شوید.در هر صورت بهتر است برای این که آینده شغلی مناسبی داشته باشید از حالا تمرکز بیشتری روی یادگیری داشته باشید و در دانشگاه نیز علاوه بر مهارت های تحصیلی مهارت های فنی خودتان را نیز افزایش دهید.

دوست عزیزم! لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله از پلکان یادگیری در بخش دیدگاه منتشر کنید تا بتوانیم مطالب بیشتری طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید
  1. امیرحسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگر نمره برگه ریاضی خرداد هفتم‌ ۱۲.۵
    هشتم۱۴
    و نهم حداقل ۱۸ بشه میتونم برم رشته ریاضی؟

  2. امیرحسین گفت:

    سلام وقت بخیر.
    اگر نمره بگره ریاضی خرداد هفتم ۱۲/۵
    هشتم ۱۴
    و نهم حداقل بالای ۱۸ بشه میتونم برم رشته ریاضی؟

  3. . گفت:

    اینجوری که شما درصد گذاشتید نظر معلم و مشاور و اینا بیشتر از خود دانش آموز مهم و تاثیر گذاره
    در صورتی که این دانش آموزه که قراره سه سال از عمشرو با این رشته بگذرونه و تصمیم اصلی هم باید با خودش باشه

  4. مهی گفت:

    سلام..اطلاعات خوبی بود..
    من تمامیه نمراتم..۲۰ هستش..میتونم در این رشته موفق باشم..؟

  5. امیر محمد گفت:

    سلام
    هفتم
    ریاضی ۱۹ علوم۱۹
    هشتم۱۹____۱۹
    نهم. ۱۸____ ۱۶/۵
    میتونم تو ریاضی فیزیک موفق شم
    لطفاً اگه میشه ایمیل بدین یا به این شماره پیامک کنید

    با تشکر

  6. .. گفت:

    دستتون درد نکنه
    واقعاااااا اصلاعاتی که میخواسم بود
    خیلی ممنونم
    خیلی مفید
    خدا خیرتون بده

  7. دانیال گفت:

    سلام
    همین پس دی افش رو باسم بفرستید
    بی زحمت بفرستین ممنون سریع

  8. یسنا گفت:

    سلام
    من به ریاضی خیلی علاقه دارم و نمرات ریاضی و علومم هر دوتا 20 هست و معدل هفتم 19.93و هشتم 20بوده، الان نهمم
    مطالب شما خیلی مفید بود و خیلی کمکم کرد
    اما در قسمت نظرات شما بیشتر درباره ی مهندسی صحبت کردین‌؛
    من به مهندسی خیلی علاقه ندارم بیشتر علاقه ام به دبیر ریاضی هست
    آیا دراین زمینه درآمد خوبی میتونم کسب کنم؟؟

  9. Reyhaneh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من نمرات ریاضی و علومم در پایه هفتم و هشتم 20بود
    آیا میتونم برم رشته ریاضی ؟
    و اینکه دوست دارم در آینده معلم بشم آیا از طریق دانشگاه فرهنگیان برم معلمی بهتر و راحتتر هست یا از طریق آزمون استخدامی ؟

  10. Arezou گفت:

    سلام خسته نباشید مطالبتون بسیار مفید بود
    من امسال نهم هستم و برای انتخاب رشته چون هنوز علاقه و هدفم رو پیدا نکردم نمیدونم چه رشته ای برم و خانوادم هم تاکید دارن که برم رشته های نظری .
    به انسانی اصلا علاقه ندارم اما نمراتم توش خوبه
    به تجربی علاقه دارم اما میگن که بخاطر متقاضی های زیاد امکان قبول در رشته تجربی سخته
    به فیزیک و هندسه هم بشدت علاقه دارم اما خانوادم میگن که رشته ریاضی برای خانم ها آینده شغلی خوبی نداره .
    میخواستم بدونم که بنظر شما چه شغل هایی با رشته ریاضی فیزیک برای یه خانم مناسبه ؟ و آیا میشه از رشته ریاضی فیزیک ، کنکور تجربی داد؟

  11. الناز گفت:

    سلام من نمراتم خوبه و میتونم هم تجربی برم هم ریاضی اما میگن ریاضی بازار کار نداره و علاقم ب ریاضی بیشتر هستش تا تجربی
    چیکار کنم؟
    بقیه بهم میگن برو تجربی ولی من بین هردوشون شک دارم

  12. الناز گفت:

    سلام من نمراتم خوبه و میتونم هم تجربی برم هم ریاضی اما میگن ریاضی بازار کار نداره و علاقم ب ریاضی بیشتر هستش تا تجربی
    چیکار کنم؟

  13. محمد سجاد همتی گفت:

    سلام من معدل هفتم و هشتم و نهمم بالای ۱۹.۹۵ بوده و ریاضی و علوم هم بالای ۱۹ بودم و علاقه به رشته ریاضی دارم ولی در آزمون رغبت و توانایی ریاضی را ۳۵ درصد آوردم حالا می خواستم ببینم رشته ریاضی اولویتA میارم و آیا بخاطر آزمون رغبت و توانایی مشکل برام ایجاد میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. ناشناس گفت:

    سلام من معدل هفتم و هشتم و نهمم بالای ۱۹.۹۵ بوده و ریاضی و علوم هم بالای ۱۹ بودم و علاقه به رشته ریاضی دارم ولی در آزمون رغبت و توانایی ریاضی را ۳۵ درصد آوردم حالا می خواستم ببینم رشته ریاضی اولویتA میارم و آیا بخاطر آزمون رغبت و توانایی مشکل برام ایجاد میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  15. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من هفتم ریاضی 20 و علوم 17 هشتم ریاضی 20 و علوم 19.5 من خیلی به ریاضی وعلوم علاقدارم میتونم برم رشته ریاضی

  16. علی گفت:

    سلام من هفتم ۱۴ و هشتم ۱۰ و نهم ۱۶ من الان به ریاضی علاقه دارم چجوری میتونم برم ریاضی فیزیک؟

  17. تحریریه پلکان گفت:

    سلام لیلی جان وقت شما هم بخیر. نمراتت خیلی خوبه و احسنت به شما. اگر قصد داری پیشرفت کنی، آزمون آنلاین درسی رو بهت پیشنهاد میدم.
    سایت پلکان یادگیری که لینکش رو میذارم پایین دانش آموزان خیلی زیادی رو از سراسر ایران به پیشرفت رسونده.
    فقط کافیه که وارد لینک زیر بشی و شماره اتو بزنی تا روال کار رو بهت بگیم.
    https://pellekanplus.peleyad.com/

  18. ليلي گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من در پایه هفتم وهشتم معدلم روی 18/5 بود یکم بیشتر یا کمتر
    اما برای امسال قصد دارم خیلی پیشرفت کنم وبه مسائل ریاضی علاقه خاصی دارم فقط کمی تو تحلیل سوالات مشکل دارم شما راهکاری دارید؟!
    وبه نظرتون رشته ریاضی مناسب هست برای من
    (درآزمون های مشاوره ای هم الویت ریاضیات آوردم)

  19. تحریریه پلکان گفت:

    سلام شهرزاد جان. وقت شما هم بخیر. خیلی خوبه که اینقدر علاقه داری به حل ریاضی. شما اول باید ببینی در چه درسهایی بهتری و به چه مشاغلی علاقه مندی تا بتونی طبق اون پیش بری. بعضی مشاغل ترجیح میدن نیروهای آقا بردارن اما رشته ریاضی خیلی مشاغل داره که خانم جذب می کنن. از نظر من شما ببین دوست داری پزشکی بخونی یا مهندس شی؟ بعد برو دنبال علاقه ات.

  20. تحریریه پلکان گفت:

    سلام عزیزم. برات آرزوی موفقیت می کنم.

  21. سید احمد حسینی گفت:

    ممنون اطلاعات زیادی دستم اومد

  22. شهرزاد گفت:

    سلام وقت بخیر.من پایه نهم هستم و معدلم در تمام سال های هفتم تا الان ۲۰ بوده.به شدت به همه دروس علاقه مندم مخصوصا ریاضی فیزیک شیمی.به خاطر دختر بودنم تشویقم میکنن به سمت تجربی ولی من با حل کردن ریاضی و شیمی اصلا آرامش و هیجان خاصی پیدا میکنم واقعا عاشقشم.باید چیکار کنم؟

  23. تحریریه پلکان گفت:

    سلام پریا جان. ممنونم عزیزم. نمرات شما باید بالای 15 باشه تا بتونید. به نظر من شما تمام تلاشت رو انجام بده شاید بتونی بری رشته ریاضی. چون بستگی داره که معلمان، شما رو چطور ارزیابی کنن.
    اگر دوست داری پیشرفت کنی آزمون درسی پلکان یادگیری رو شرکت کن.
    لینکش رو میذارم اینجا تا وارد شی و رایگان آزمون بدی تا خودتو بسنجی:
    https://pellekanplus.peleyad.com

  24. Pariya گفت:

    سلام خسته نباشید من هفتم به دلیلی
    ریاضی نوبت دومم شد ۷/۵
    هشتم ۱۵
    اگه نهم ۲۰ بگیرم میتونم برم ریاضی؟؟

  25. تحریریه پلکان گفت:

    سلام امیرحسین جان نمرات هفتم و هشتم مثل نهم مهم هستن. شما امسال تلاشت رو بیشتر کن تا به نتایج بهتری برسی.
    دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت بدنبال آزمون درسی هستن. می تونی توی گوگل بزنی آزمون درسی ، بعد وارد سایت پلکان یادگیری بشی و از بخش ورود سمت چپ، در آزمون رایگان پلکان شرکت کنی تا ببینی شرایطت به چه صورت هست.

  26. امیرحسین گفت:

    سلام من کلاسهای هفتم وهشتم روکمی خراب کردم میتونن امسال جبرانش کنم که نیاز به نمرات سال گذشته نداشته باشم

  27. تحریریه پلکان گفت:

    سلام مهشید جان. وقت شما هم بخیر. نمرات شما خوبه و میتونی بری رشته ریاضی و اگر در هر گرایشی از ریاضی بری و همزمان به صورت کاربردی هم فعالیت داشته باشی می تونی موفق بشی. برای مهاجرت باید رزومه خوبی داشته باشی و زبان هم یکی از امتیازاتشه. اول تلاش کن یه مهارتی طبق رشته ات کسب کنی.

  28. تحریریه پلکان گفت:

    سلام ماندانا جان. نمرات شما باید بالای 16 باشه . چه مستمر و چه برگه امتحانی.

  29. مهشید گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سال نهم هستم هفتم ریاضی و علومو ۱۹.۵ و هشتم هردو رو ۲۰ شدم . حساب کردم میتونم برم رشته ریاضی ولی شنیدم میگن درامد نداره برای من که خانم هستم و نمیتونم کار پیدا کنم. و اینکه من خیلی دوست دارم مهاجرت تحصیلی داشته باشم چون زبان خارجه رو تقریبا یاد گرفتم وشرایطش رو هم دارم ولی در باره اش اطلاعات ندارم ممنون میشم راهنماییم کنین

  30. ماندانا گفت:

    سلام وقت شما بخیر برای رشته ی ریاضی فیزیک نمره ی برگه بالای ۱۶ بشه یا با مستمر جمع بشه بالای ۱۶ بشه

  31. تحریریه پلکان گفت:

    سلام sana جان. اینکه به مسائل ریاضی علاقه مندی یعنی قدرت تحلیل بالایی داری و لذت می بری .پس مطمئن باش که میتونی موفق بشی و حتما برو دنبالش که بتونی به درجات بالا هم برسی.

  32. Sana گفت:

    سلام.
    من کلاس هشتم هستم.خیلی به درس ریاضی علاقه دارم .و دوست دارم وقتم را با مسئله حل کردن بگذرونم.
    توی هفتم معدلم ۲۰ بود و نمره درس ریاضی ترم اول و دوم ۲۰ بود و میان ترم اول و میان ترم دوم ۱۹ و نیم.
    علوم هم ترم اول و دوم ۲۰ بود و نیم ترم اول و دوم ۱۹ .البته توی علوم بیشتر به اون قسمتی که مسئله و محاسبه داره علاقه دارم .و علاقه ای که به علوم دارم کمتر از ریاضی هست.
    به نظرتون میتونم توی رشته ریاضی موفق باشم؟

  33. تحریریه پلکان گفت:

    سلام مرتضی جان. شما برای ورود به رشته ریاضی باید نمرات دروس ریاضی و علومت در سه سال تحصیلی بالای 14 باشه و معدلت هم همینطور بالای 14 باشه می تونی بری ریاضی.

  34. تحریریه پلکان گفت:

    سلام مرجان عزیز. وقت شما هم بخیر باشه.
    مزیت: دانش آموزی که از هوش بالایی برخورداره ممکنه درسهای خودش خسته کننده بشه و جهشی خوندن باعث میشه از همسن و سالهای خودش جلو بیفته.
    معایب: در صورتی که بدون مطالعه و صحبت با یک مشاور تخصصی تحصیلی این کار انجام بشه ممکنه دانش آموز نتونه دروس خودش رو به خوبی پاس کنه و روحیه و اعتماد بنفسش رو از دست بده.
    شرایط جهشی خواندن : حداقل معدل باید 18/5 باشه ، بدست آوردن حداقل نمره 17 برای تمام درسهای آزمون جهشی – همچنین شما باید به مدرسه مراجعه کنید و با مدیر مدرسه برای انجام این کار صحبت کنید تا مراحل رو انجام بدن.

  35. مرتضی گفت:

    سلام من بخواطر شرایط آنلاین هفتم درس هام خیلی بد شد ولی هشتم عالی شد با معدل19/93 و الانم نهم میتونم رشته ریاضی برم

  36. Marjan گفت:

    سلام وقت بخیر
    مزایا و معایب جهشی خواندن پایه یازدهم(یعنی دهم به دوازدهم) چه مواردی هستند؟
    شرایط کدام موارد هستند؟
    باتشکر.

  37. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مرجان عزیز. وقت شما هم بخیر و خوشی. با توجه به اینکه در حین تحصیل، دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی در بیمارستان ها فعالیت زیادی دارد اما حقوق ناچیزی به او تعلق میگیره در حد 3 الی 4 میلیون. اما تمام اینها ارزشش به اینه که تجربه کسب می کنه و در آینده درآمد فوق العاده ای خواهد داشت.

  38. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم وقت شما هم بخیر. برای قبولی در رشته پزشکی شما باید معدل 18 داشته باشید و هر چقدر هم بیشتر باشه احتمال قبولی در پزشکی در دانشگاه های خیلی خوب بالاتر میره. بنظر من شما دست از تلاش برندارید چون ارزشش رو داره و اگر هم در دانشگاه های خیلی خوب امکان قبولی نداشته باشید در دانشگاه های دیگه حتما می تونید.

  39. آهورا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر در پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم معدل زیر ۱۹ بگیریم،دیگه باید قید پزشکی و دندانپزشکی را بزنیم؟

  40. مرجان گفت:

    سلام وقت بخیر
    حقوق دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی چقدر است؟
    باتشکر.

  41. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم برای خوندن رشته مهندسی مکاترونیک می تونید از ریاضی وارد این رشته بشید و همچنین از فنی حرفه ای و کاردانش هم این امکان وجود داره .

  42. . گفت:

    سلام میشه از رشته ریاضی فیزیک مهندسی مکاترونیک‌ خوند؟

  43. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مهدی جان وفت شما هم بخیر و خوشی. رشته مهندسی نفت بدلیل اینکه سرمایه گذاری های زیادی در کشور ما براش انجام میشه رشته خیلی خوبیه و استخدام در اون داره بیشتر میشه.
    طبق آماری که من دارم در سال 1400 رتبه در سهمیه رشته مهندسی نفت 476 برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و بقیه دانشگاه های روزانه هم تقریبا در همین حد بودن و برای موفقیت در این رشته باید تلاش زیادی انجام بشه.
    شما اگر نیاز داری که از الان تلاش کنی و با برنامه ریزی اصولی به رشته دلخواهت برسی می تونی با برنامه آزمون آنلاین درسی پلکان پیش بری و نتایج خوبی بگیری. در گوگل بنویس: آزمون آنلاین درسی و وارد سایت پلکان یادگیری شو و شماره ات رو بزن تا بیشتر کمکت کنیم.
    بنده درباره حقوق دقیق رشته مهندسی نفت اطلاعی ندارم اما می دونم کسی که در این زمینه خبره بشه درآمدش خیلی خوبه و بیکار نمی مونه.
    موفق باشی عزیزم.

  44. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نیما جان ممنونم. حداقل زمان تحصیل برای رشته مهندسی نفت 4 سال است اما تا 6 سال هم مهلت تحصیل وجود داره اما اگر دانشجو در این 6 سال فارغ التحصیل نشه از دانشگاه اخراج میشه.

  45. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    رشته مهندسی نفت بازار و کار خوبی دارد؟
    رتبه لازم برای مهندسی نفت چقدر است؟
    درآمدش چقدر است؟
    باتشکر.

  46. نیما گفت:

    سلام و خسته نباشید
    مدت زمان تحصیل مهندسی نفت ۴ سال است یا ۶ سال؟
    باتشکر.

  47. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مهدیه جان. خوشحالم که برات مفید بود. نمراتت عالیه و وقتی تونستی به این خوبی نمره بیاری حتما بقیه مراحل هم می تونی به خوبی بگذرونی. رشته ریاضی سخت هست اما همه اونایی که اولش فکر می کردن سخته با تلاش و زحمت تونستن از پسش بربیان. اگر پشتکار خوبی داری حتما این رشته رو بخون.

  48. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم رشته ریاضی با ریاضیات سر و کار داره و رشته هنر با کارهای هنری . این دو تا رشته خیلی با هم متفاوتند و باید ببینی به چی بیشتر علاقه داری و اونو انتخاب کنی چون دو تا رشته متفاوت بخوای بخونی شاید نتونی روی هیچ کدوم اونجوری که باید تمرکز داشته باشی ولی این امکان وجود داره که هم ریاضی شرکت کنی هم هنر.
    اگر حس می کنی می تونی هر دو تا رشته رو بخوبی و با هم پیش ببری عالیه و حتما این کارو انجام بده.

  49. مهدیه هستم گفت:

    سلام!
    مقاله شما خیلی به من کمک کرد
    من همچنین کشته و مرده ریاضی نیستم هفتم و هشتم ریاضی ۲۰ علوم ۲۰ نهم ریاضی ۱۹ علوم ۲۰
    تصمیم به انتخاب ریاضی دارم اما همه منو میترسونن و میگن خیلی سخت تر از تجربی و توش میمونم آیا این درسته؟
    یا میشه تو این رشته موفق شد؟
    به نظر شما من توانائیش رو دارم؟؟؟؟؟؟

  50. gaarra گفت:

    سلام خسته نباشید من نمرات ریاضیم خوب بوده و توانایی شرکت تو این رشته رو دارم و همه اطرافیانم این رشته رو بهم پیشنهاد دادن اما من خودم به کارهای هنری و رشته هایی مثل گرافیک و طراحی دوخت علاقه دارم و به ریاضی هم علاقه دارم و بخاطر اینه که گیج شدم و نظر خودم اینه که رشته ریاضی رو انتخاب کنم و موقع انتخاب رشته دانشگاهیی مورد زیادی داشته باشم و حتی اگه خواستم کنکور هنر بدم و اون رو ادامه بدم به نظر شما این انتخاب درستیه یا نه

  51. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم ممنونم. امیدواری به خاطر این بوده که واقعا دانش آموزانی که اینجا پیام میدن نمرات خوبی گرفتن و چون تونستن توی درسهاشون موفق بشن قطعا مسیرهای بعدی رو هم می تونن به خوبی طی کنن.
    رشته ریاضی فیزیک سخت هست اما با درس خوندن و تمرینات مداوم میشه از پسش براومد.
    شما هم که الف ریاضی آوردی خیلی خوبه و بهتر از این نمیشه.
    رشته طراحی اگه علاقه داشته باشی باید هزینه بشه و در نهایت هم اگر ماهر بشی می تونی برای خودت کسب و کار راه بندازی.
    رشته ریاضی هم که اگر بخوای مهندسی هارو شرکت کنی حتما بازار کار خوبی داره.
    کلام آخر اینکه وارد هر رشته ای می شی باید با پشتکار باشی و درس بخونی و در کنارش مهارت مربوط به اون رشته رو هم یاد بگیری تا بعد از فارغ التحصیلی بتونی بلافاصله وارد بازار کار بشی.

  52. Ebru گفت:

    سلام خسته نباشید عزیزم..
    من امسال انتخاب رشته دارم و جدی چند روزه درگیرم …توی سوال هایی که دیگران پرسیدن و شما پاسخ دادین به همه امید دادین که حتما میتونی …میشه واقعا بگید این رشته سخته یا نه؟
    ریاضیم توی راهنمایی 17 یا 18 بوده و رشته ریاضی فیزیک الف اوردم الان بین این رشته و طراحی دوخت موندم. میترسم برم ریاضی و توش بمونم باز اگه برم طراحی هم خرجش زیاده هم از اخر شاید بازار کار نباشه
    خیلی گیجم لطفا کمکم کنید:))))

  53. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ستایش جان. تبریک می گم که ریاضی الف آوردی. رشته کامپیوتر که می تونی از طریق رشته ریاضی وارد بشی یه رشته با درآمد خیلی خوبیه. اما سختی های خودشم داره مثل تمام رشته های دیگه. به نظر من شما می تونی از پسش بربیای و مثل قبل باید درس بخونی . اگر به کامپیوتر علاقه داری از همین الان دنبالش باش که یه مهارتی یاد بگیری مثل برنامه نویسی، طراحی سایت و ….

  54. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم به نظر بنده شما که تیزهوشان درس خوندی یه دانش آموز با پشتکاری هستی که به این موفقیت دست پیدا کردی. اگر استعدادت توی علوم هست می تونی به سمت تجربی و در نهایت پزشکی دانشگاه پیش بری و درآمد خیلی خوبی داشته باشی. اما اگر ریاضی دوست داری باید ببینی چقدر تحلیل کردن ریاضی رو دوست داری و می تونی دنبال راه حلش باشی یا نه. اگر می تونی پس حتما برو دنبالش چون علاقه داری. رشته های ریاضی ( مهندسی) هم درآمد خیلی خوبی دارن.

  55. ستایش گفت:

    سلام من در درس ریاضی در سه سال تحصیلم نمرات خوبی گرفتم همیشه ۱۹ و ۲۰ بودم در هدایت تحصیلی ام ریاضی الف آوردم و علاقه هم به درس ریاضی دارم و کم و بیش با رشته مهندسی کامپیوتر آشنا شدم و احساس میکنم که این رشته رو دوست دارم اما خیلی دو دلم هم اینکه همه میگن خیلی سخته و اینا و نگران آینده شغلیشم میشه یه راهنمایی کنید در مورد آینده شغلیشم ممنون میشم

  56. Uo گفت:

    سلام.من دانش آموز تیزهوشان هستم
    نوبت دوم ریاضی ۱۷.۷۵ و علوم ۲۰
    نوبت اول ریاضی ۱۸ و علوم ۲۰
    به نطر شما بهتره برم ریاضی یا تجربی؟خودم احساس میکنم استعدادم توی علوم عه ولی جدیدا به ریاضی و فیزیک علاقه مند شدم،ولی متاسفانه من اصلا پشتکار ندارم و زود نا امید میشم و جدیدا یک مشکل برام پیش اومده که اصلا نمیتونم تمرکز کنم
    دوست دارم برم ریاضی و بعدش بورسیه بگیرم چون رشته های مهندسی بهتر بورسیه میشن ولی میترسم
    لطفا راهنماییم کنید

  57. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محنای عزیز. تبریک میگم که موفق شدی تجربی الف بیاری. رشته های پردرآمد تجربی مثل داروسازی و پزشکی و دندانپزشکی و این موارد هست . اگر تلاش کنی حتما می تونی از پسش بربیاری.

  58. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ریحانه جان. پزشکی رشته خیلی خیلی خوبیه و تلاش زیادی هم می خواد. واقعیت رو بخوای هم رشته تجربی و هم رشته ریاضی سخت. اما وقتی یه خانم دکتر موفق بشی ارزشش رو داره.
    این امکان هست که شما رشته دبیرستانت ریاضی باشه و برای دانشگاه تجربی شرکت کنی اما باید زیست هم کنکور بدی.
    پس بهتره اگه میخوای پزشک بشی از همین دبیرستان تجربی بخونی. اما اگر میخوای مهندس بشی ریاضی بخون.

  59. Mohana گفت:

    سلام
    من رشته علوم تجربی رو تو الف آوردم خیلی هم دوس دارم این رشته رو فقط میخواستم بدونم تو کنکور چه رشته ای انتخاب کنم که خیلی درآمد زیاد باشه توی همین رشته تجربی باشه فقط ممنون میشم جواب بدین

  60. Reyhaneh گفت:

    سلام ..
    نمرات من در سه سال در درس های ریاضی و علوم بالای ۱۸ شدم به پزشکی علاقه دارم ولی میگن تجربی خیلی سخته ، آیا میشود رشته دبیرستان ریاضی باشه ولی در دانشگاه پزشکی خوند؟؟

  61. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مینا جان. شما باید 4 سال دانشگاه بخونی تا لیسانس بگیری و من پیشنهاد میکنم که حتما در هنگام تحصیل توی دانشگاه از استادات کمک بگیری و یه جایی برای کارآموزی معماری بری. به نظر من رشته خیلی خوبیه و من دیدم افرادی که درآمدهای خیلی خوبی دارن و موفق هستن توی این رشته.
    اگر توضیحات بیشتر درباره رشته معماری میخوای می تونی این مقاله که ما تهیه کردیم رو بخونی:
    https://peleyad.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  62. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پلیس آینده عزیز که امیدوارم حتما به آرزوت برسی. اگه ریاضی به حد نصاب نرسیده و شما تجربی قبول نشدی. می تونی وارد رشته علوم انسانی بشی و رشته های پول سازی مثل حسابداری که با ریاضی سر و کار داره رو انتخاب کنی.

  63. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مبینا جان. وقت شما هم بخیر و خوشی. نمرات خوبی توی هفتم و هشتم گرفتی. نمرات نهم هم خوبه و معدلت میرسه به رشته ریاضی.

  64. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نازنین جان. برای رفتن به رشته کامپیوتر بهتره که از ریاضی اقدام کنی. درسته سخته ولی ارزش داره. شما همزمان با درس خوندن توی دانشگاه باید مهارتی که بهش علاقه داری هم یاد بگیری، مثل برنامه نویسی، طراحی سایت و ….
    هنرستان هم برای ورود به رشته کامپیوتر خوبه و مهارت یاد میگیری اما دوباره باید کنکور بدی و از کاردانی وارد کارشناسی بشی.
    باز هم تصمیم با خودته.

  65. Mina گفت:

    سلام وقت بخیر….
    جمع نمرات ریاضی من در سه سال(هفتم،هشتم و نهم)شد18 و علوم هم شد16…
    ریاضی رو هم در هدایت تحصیلی الف اوردم میخواستم بدونم شرایط رشته معماری در دانشگاه چیه…
    چند سال طول میکشه تا موفق بشیم و به درآمد برسیم..
    اصلا بازار کارش خوبه یا نه.
    اگ امکانش هس یه توضیح کلی بدین. ممنون میشم

  66. پلیس آینده گفت:

    سلام
    من رشته ریاضی رو خیلی دوست دارم
    تو هدایت تحصیلی زدم ریاضی
    بعد بهم گفتن چون منطقه محروم هستش و بچه ها نمیرن ریاضی به حد نصاب نرسیده(سیستان وبلوچستان) باید تغییر رشته بدی
    منم بدون رضایت قلبی زدم تجربی
    بعد امتحان دادم
    هنوز جوابش نیومده
    دیروز هدایت تحصیلی رو نگاه کردم
    رشته ریاضی رو با درصد بالایی قبول شدم
    اما تجربی با اینکه درصدش باریاضی فقط چند صدم بود
    قبول نکردن
    الان من اگه مدرسه قبول بشم
    باید برم تجربی
    ولی نیوردم
    الان چی میشه
    من با مشاپر مدرسه هم صحبت کردم گفت حلش میکنه که نکرد🤦🏻‍♀️

  67. مبینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی 20. علوم 20
    هشتم ریاضی 20. علوم 20
    نهم ریاضی 15.75.علوم 15.5
    با این نمرات میشه رشته ریاضی رفت؟

  68. Nazanin گفت:

    سلام خسته نباشید
    من وقتی حساب کردم میتونم وارد رشته ریاضی بشم
    معدل سال نهمم ۲۰ شد هفتم و هشتم ۱۹.۷۰
    نمیدونم برای رشته کامپیوتر از طریق ریاضی بدم یا فنی و حرفه ای از اون طرف رقابت تو کنکور مخصوصا برای کامپیوتر در ریاضی خیلی سخته نمیدونم دانشگاه خوب میتونم قبول شم یا نه .از یک طرف تو هنرستان مهارت یاد میگیری،

  69. پلکان یادگیری گفت:

    سلام یاس عزیزم. ممنون از نگاه زیبات.

  70. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سجاد عزیزم. برای معلمی می تونی از هر رشته ای که در دبیرستان می خونی وارد بشی. شما باید ببینی کدوم درسهات بهتره و استعدادت توی چه درسهایی هست که اینم از علاقه و نمراتت مشخص میشه. شما هر رشته ای که باشی کنکور شرکت کنی بعد از قبولی می تونی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رو بزنی و برای معلمی اقدام کنی.

  71. سجاد گفت:

    سلام برایه معلمی از کدوم رشه میشه راحت تر معلمی قبول شد

  72. yas گفت:

    خوب بود

  73. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیرجان. طبق مقاله بالا که نوشتیم،
    یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.

  74. Amir گفت:

    سلام خوب هستید ببخشید
    من در سال نهم ریاضی ۱۶ و علوم ۱۷
    در سال هشتم۱۴و علوم۱۳
    در سال هفتم ۱۷ و علوم ۱۵
    خب میشه رشته ریاضی رفت

  75. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مرجان عزیزم. شما تمام نمراتت عالیه و فقط ریاضی هفتمه که اونم بالای 14 شدی و خوبه. میتونی ریاضی بری.

  76. مرجان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    پایه هفتم ریاضی ۱۵ و علوم ۲۰
    پایه هشتم ریاضی ۱۹ و علوم ۲۰
    پایه نهم ریاضی ۲۰ و علوم ۲۰
    با این نمره ها میتونم رشته ریاضی فیزیک برم؟

  77. پلکان یادگیری گفت:

    سلام حسین جان. بله چند سالی هست که رشته تربیت معلم ریاضی توی دانشگاه فرهنگیان خیلی طرفدار پیدا کرده. از طریق کنکور سراسری این کار امکان پذیره. اگر علاقه به رشته تربیت معلم ریاضی داری می تونی توی فرم انتخاب رشته کنکورت، این رشته رو انتخاب کنی.

  78. حسین گفت:

    سلام از طریق رشته ریاضی میشه دانشگاه فرهنگیان رفت ؟

    امکان داره برام توضیح بدین

  79. پلکان یادگیری گفت:

    اسلام جان. سلام و وقت شما هم بخیر. یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.

  80. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پانیذ جان. طبق این مقاله که براتون نوشتم: ( یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    و شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.)

  81. اسلام گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی ۱۲ علوم ۱۶ معدل کل ۱۸/۵۲
    هشتم ریاضی ۲۰ علوم ۱۵ معدل کل ۱۷/۷۹
    نهم ریاضی ۱۸ علوم ۱۹ معدل کل ۱۸/۳۳
    با این نمرات می تونم رشته ریاضی فیزیک یا تجربی را انتخاب کنم؟
    باتشکر.

  82. پانیذ گفت:

    سلام
    کلاس هفتم ریاضی ۱۲ و علوم ۱۴
    کلاس هشتم ریاضی ۱۳ و علوم ۱۸
    کلاس نهم ریاضی ۱۸/۵ و علوم ۱۹
    می تونم رشته ریاضی برم ؟؟
    لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم چون نمره های هفتم و هشتم اصلا خوب نبودن

  83. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر جان. نمرات پایه هفتم و هشتمت هم اگر مثل این نمرات باشه و معدلت هم بالا باشه حتما می تونی.

  84. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر علی عزیز. نمرات شما عالیه و مشخصه که علاقه به ریاضی داری. با این نمرات حتما می تونی بری ریاضی فیزیک.

  85. امیر گنگ گفت:

    با سلام .
    بنده نهم هستم و نمره ریاضی نوبت دوم ۱۹ و علوم رو ۲۰ شدم و معدلم ۱۹.۹۳ شده . آیا می توانم رشته ریاضی بروم؟
    به نظر شما کدامیک الف و کدامیک ب می شود؟

  86. امیر علی گودرزی گفت:

    سلام
    هفتم ریاضی ۱۹ علوم ۱۹ معدل کل ۱۷.۹۳
    هشتم ریاضی ۱۹ علوم ۱۹ معدل کل ۱۸.۶۸
    نهم ریاضی ۱۹ علوم ۱۹ معدل کل ۱۸.۹۹
    می تونم ریاضی فیزیک برم

  87. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم. ممنون
    به نظر من شما که اینقدر نمرات خوبی بدست آوردی یعنی دانش آموز درس خونی هستی. اینو بدون که هر آینده درخشانی با زحمت بدست میاد و شما تواناییشو داری چون توی نمراتت مشخصه.
    پس از هیچی نترس و پیش برو . اگر هم میخوای توی آموخته هات به تسلط برسی ما می تونیم کمکت کنیم. فقط کافیه توی گوگل بنویسی آزمون درسی و وارد لینک سایت https://peleyad.com/student/ بشی و آزمون رایگان شرکت کنی تا خودت رو بسنجی.

  88. خیراندیش گفت:

    سلام خسته نباشید…
    ببخشید من کلاس هفتم ریاضی و علوم ۱۹.۵ شدم هشتم ریاضی ۱۹.۲۵و۱۹.۵ شدم و علوم ۲۰و۱۹ و نهم ریاضی ۱۷و۱۹.۷۵ وعلوم ۱۹.۷۵و۲۰ شدم …
    من خیلی استرس دارم که میتونم برم ریاضی یا نه ؟ و آیا موفق خواهم بود یا شکست میخورم وسطش ؟ همه میگن ریاضی سخته و… انرژی منفی میدن ولی من نسبت به انسانی و تجربی بیشتر ریاضی دوست دارم
    واقعا میترسم ریاضی برم و بمونم…
    میشه راهنمایی ام کنید 🙏
    خیلی استرس دارم …
    برای نمونه ولی زیاد سوالاش نمیتونم حل کنم و این بیشتر به من استرس داده و منو توی شک انداخته😥😞

  89. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمد مهدی عزیزم. خیلی خوشحالم که الف گرفتی. برات آرزوی بهترینهارو دارم.

  90. محمد مهدی حاجبی کیا گفت:

    آخر به من الف دادن

  91. آقای والا گفت:

    سلام صدرای عزیز. طبق مطلبی که در این مقاله از پلکان یادگیری نوشتیم:
    یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.

  92. صدرا گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    سال هفتم نمره ریاضی ۱۴ علوم ۱۹ معدل هم ۱۸
    سال هشتم ریاضی ۱۰ علوم ۱۹ معدل ۱۷
    سال نهم ریاضی ۱۸ علوم ۱۸ معدل هم ۱۸/۸۲
    ب نظر تون میتونم بزن رشته ریاضی

  93. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمدمهدی عزیز. باید ببینینم نمرات سالهای هفتم و هشتم به چه صورت بوده.
    طبق مطلبی که در این مقاله از پلکان یادگیری نوشتیم:
    یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.

  94. محمد مهدی حاجبی کیا گفت:

    سلام من ریاضی نهم ۱۶ و علوم ۱۵ میتونم برم رشته ریاضی

  95. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمدجان این نمرات میرسه به حد نصابی که باید باشه ولی حداقلش هست و معدلتون هم باید بالای 14 باشه.

  96. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیرجان. پس اگه استعداد و علاقه داری و نمراتت خوب هست به نظرم فکر شکست رو از سرت بیرون کن عزیزم. چون تمام افرادی که موفق میشن بارها شکست رو تجربه کردن و سختی هاشم کشیدن. آخرش که به موفقیت برسی به حرف من فکر می کنی.

  97. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ماهان جان . به نظر من چون نمرات ریاضیت خوبه حتما می تونی ریاضی رو خوب تحلیل کنی. بنظرم شما برو دنبال رشته ای که هم توش استعداد داری و هم علاقه مندی. چون این دو تا کنار هم باعث میشه شما زده نشی.
    این بدون رشته ریاضی خیلی رشته خوبیه و مخصوصا مهندسی هاش در آینده خیلی پولسازه. فقط اینکه همراه درس خوندن باید بری طبق اون رشته کارآموزی انجام بدی تا سریع تر کار پیدا کنی و موفق باشی.

  98. پلکان یادگیری گفت:

    سلام الینای عزیزم. وقت شما هم بخیر و خوشی. شما نمراتت خیلی خوبه و طبق اینکه مجموع نمره های ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشه می تونی وارد رشته ریاضی بشی. حالا تا جایی که من اطلاع دارم A گرفتن بستگی به ظرفیت داره.

  99. محمد گفت:

    سلام
    هفتم ریاضی ۱۴ علوم ۱۰
    هشتم ریاضی ۱۳ علوم ۱۸
    نهم ریاضی ۱۹ علوم ۱۶
    با این نمرات میشه رفت رشته ریاضی؟؟؟
    ؟

  100. الینا گفت:

    سلام واقعا ت بخیر اگه میشه لطفاً سریع جواب بدید عجله دارم
    من در سال هفتم علوم و ریاضی 20شدم دوتاشون
    و در کلاس هشتم علوم 16و ریاضی 14
    و در کلاس نهم علوم 20و ریاضی 18
    به نظرتون میتونم وارد رشته ریاضی بشم و در گروه A قرار بگیرم 😭

  101. امیر گفت:

    سلام من خودم حساب کردم نمرات قبولی برای رشته ی ریاضی فیزیک را دارم پایه ی هشتم هستم و پایه ی نهم را هم میدونم اینجوری نمراتم را میارم ولی ترسم از ریاضی است که خیلی سخته من علاقه به رشته ی ریاضی فیزیک دارم اما از کتاب هاش میترسم که خیلی سخت است میترسم وسط راه شکست بخورم)))))): لطفا راهنماییم کنید(:

  102. ماهان گفت:

    سلام
    من امتحان ریاضی همش بالای۱۹/۵شدم و علوم هم بالای۱۹/۲۵شدم بعد اینکه من هفتم و هشتم درس که آنلاین شد به درس زیاد اهمیت ندادم و الان که نهم هستم و حضوری شده همش ۲۰بعد من در انتخاب رشته نه فنی حرفه ای را دوست دارم نه بقیش پس نسبت به استعداد و علاقه ای که داشتم گفتم برم رشته ریاضی اما میترسم این علاقه گمراه کننده باشد و علاقم را از دست بدم
    لطفاً راهنمایی کنید
    ممنون میشم

  103. پلکان یادگیری گفت:

    سلام آتنا خانم عزیز . حسابداری کلا رشته خیلی خوبیه و اگر تحلیل ریاضی دخترتون خوبه به نظر من رشته خیلی پولسازی انتخاب کردین. برای ورود به رشته حسابداری اگر از هنرستان وارد بشن توی دانشگاه تا مقطع فوق دیپلم می تونن بخونن و دوباره باید آزمون بدن. اما اگه از ریاضی برن تا لیسانس به صورت یه تیکه ادامه می دن.

  104. آتنا مسلمی گفت:

    سلام دختر من سال نهم هست و به رشته حسابداری علاقه داره به نظر شما از رشته ریاضی فیزیک بره حسابداری یا از هنرستان
    از نظر ورودیه دانشگاه فرقی هم میانه یا نه
    ممنون

  105. پلکان یادگیری گفت:

    سلام زینب عزیزم. نمرات ریاضی و علوم شما خیلی خوبه. قطعا می تونی وراد رشته ریاضی بشی.

  106. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پانیذ عزیز. همونطور که داخل مقاله گفته شده:
    یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند.
    شرط معدل برای ورود به رشته ریاضی فیزیک حداقل 14 می باشد. به این ترتیب دانش آموزان عزیزی که در درس ریاضی پایه های هفتم و هشتم و نهم، نمرات 16 به بالا را کسب کرده اند؛ می توانند در این رشته موفق شوند.
    اما هیچ وقت نباید امیدت رو از دست بدی و همیشه اگر در حال تلاش باشی بهترینها رو می تونی بدست بیاری.

  107. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم. احسنت که انقدر نمرات خوبی داری. اینهمه زحمت میکشی و نباید استرس داشته باشی چون با این نمرات به راحتی می تونی وارد رشته ریاضی بشی.
    نمرات خیلی تاثیر داره و روی معدلت هم تاثیرگذاره . هر سال هم آموزش و پرورش ممکنه یه تغییراتی بده که به صلاح دانش آموزانه.
    موفق باشی اردبیلی عزیز.

  108. زینب گفت:

    با سلام خدمت شما
    سال هفتم نمره علوم ام شد ۲۰ ریاضی هم ۲۰
    سال هشتم علوم ۱۸ ریاضی ۲۰
    سال نهم علوم فک کنم ۱۸ بشم ریاضی به احتمال زیاد ۲۰ میشم
    با این شرایط امکان ورود به رشته ریاضی رو دارم؟؟

  109. پانیذ گفت:

    سلام من
    هفتم ریاضی ۱۱ علوم ۱۲
    هشتم ریاضی ۱۳ علوم ۱۸
    نهم ریاضی ۱۷ علوم ۱۹ معدل کل ۱۹/۸۶
    و اینکه مدرسه ما فقط ۳ نفر ب رشته ریاضی می خواهند بروند با این وجود من رشته ریاضی رو میارم ؟؟؟ ممنونم میشم جواب بدین

  110. B گفت:

    سلام لطفا جواب بدین دارم از استرس میمیرم
    من میخام برم ریاضی و فیزیک یعنی عاشق ریاضی ام و اگه نتونم برم ریاضی نابود میشم چون به سایر رشته ها علاقه مند نیستم، نمراتم:
    سال هفتم⬅️ نوبت اول :علوم ۲۰ ، ریاضی ۲۰ نوبت دوم :علوم ۲۰ ، ریاضی ۱۹.۵
    سال هشتم⬅️نوبت اول علوم :۲۰ ، ریاضی ۲۰ نوبت دوم: ریاضی ۱۸ ، علوم ۲۰
    سال نهم⬅️ نوبت اول :علوم ۲۰ ، ریاضی ۲۰
    نوبت دوم : که هنوز نتایج معلوم نشده ولی خب تا حدودی میدونم نمره هام قراره چند بشه : علوم ۱۸ یا ۱۹ (متاسفانه!) و ریاضی رو هم که امروز دادیم مطمعن نیستم چند بگیرم ولی خب با وجود این که همه رو بلد بودم یکی دو تا رو وقت نکردم بنویسم و فکر کنم دیگه خیلی افتضاح بگیرم میشم ۱۷ یا ۱۸ یا شایدم ۱۹ معلوم نیس! متاسفانه چون مریضم خیلی اذیت میشم ولی بازم تمام تلاشمو کردم
    حالا با این شرایط می تونم برم ریاضی ؟!
    و یه سوال چرا نمرات برا انتخاب رشته مهمه؟ آخه قبلنا خیلی مهم نبود
    از استان اردبیل

  111. پلکان یادگیری گفت:

    سلام علی جان احسنت بهت که انقد درس می خونی و نمراتت خوبه. شما حتما می تونی وارد رشته ریاضی بشی.
    اگر بخوای توی درسهات خودتو بیشتر تقویت کنی هم یه راه کار برات دارم اگر خواستی امتحانش کن تا نتیجه اش رو ببینی.
    ما آزمون درسی هم داریم که خیلی بهت کمک می کنه و بصورت آنلاینه. اگر خواستی می تونی توی گوگل بنویسی : آزمون درسی
    لینک 4 https://peleyad.com/student/ رو می تونی وارد بشی و توی آزمون ها شرکت کنی و خودت رو بسنجی.

  112. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیرعلی عزیزم. احسنت داری با اینهمه نمرات عالی. شما حتما می تونی وارد رشته ریاضی بشی و موفق هم میشی.

  113. علی گفت:

    سلام من کلاس نهم هستم و چند ماه بعد انتخاب رشته دارم. نمره علوم ام در کلاس هفتم :20 و ریاضی ام :19
    در کلاس هشتم علوم :18 و ریاضی :15.5
    در پایه نهم علوم :20 و ریاضی را : 18 یا 19 میشوم. با این شرایط میتونم برم رشته ریاضی فیزیک تحصیل کنم؟
    معدل هام هم همه بالای 19 بوده.

  114. امیرعلی گفت:

    سلام من امسال انتخاب رشته دارم و نمره علوم ام در کلاس هفتم شد 20 و ریاضی را شدم 19 و در هشتم علوم ام شد 18 و ریاضی ام شد 15.5 و امسال هم علومم شد 20 و ریاضی ام را 18 یا 19 میشوم با این شرایط میتونم برم رشته ریاضی؟
    معدل هام هم همه بالای ‌19 شدم.
    ما آزمون آنلاین درسی هم داریم که خیلی بهت کمک می کنه. اگر خواستی می تونی توی گوگل بنویسی : آزمون آنلاین درسی
    لینک 4 که https://peleyad.com/student/ هست رو می تونی وارد شی و توی آزمون ها شرکت کنی و خودت رو بسنجی.

  115. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمدجان هر دو مهم هستن و مجموع نمرات ریاضی و همچنین سه سال شما نباید کمتر از 42 باشه.

  116. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه عزیزم وقت شما هم بخیر و خوشی. شما برای ورود به رشته نجوم باید رشته ریاضی فیزیک رو پیش بری و بعد از اینکه لیسانس گرفتی می تونی برای فوق لیسانس گرایش های اختر فیزیک و کیهان شناسی و … که به نجوم مربوطه انتخاب کنی و ادامه تحصیل بدی.

  117. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    معدل کل بیشتر در انتخاب رشته تاثیر داره یا میانگین نمرات ریاضی و علوم؟
    باتشکر.

  118. فاطمه گفت:

    سلام وقت شما بخیر. یک سوال داشتم من به نجوم و اخترشناسی خیلی علاقه دارم با رشته ریاضی فیزیک میتونم دوران دانشگاه نجوم بخونم؟ اگر نه میشه لطفاً توضیح بدید کلا چطور میتونم نجوم بخونم؟ ممنون میشم از راهنمایی تون.

  119. پلکان یادگیری گفت:

    سلام اِلی عزیز. شما نمراتت عالیه و حتما می تونی وارد رشته ریاضی فیزیک بشی و مطمئنم موفق میشی. برای آشنایی با نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف توی درسها می تونی آزمون آنلاین درسی پلکان یادگیری رو شرکت کنی و نتایج رو ببینی.

  120. Eli گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    هفتم ریاضی ۱۷ علوم ۱۶
    معدل کل ۱۸/۷۵
    هشتم ریاضی ۲۰ علوم ۱۹
    معدل کل ۱۹/۹۳
    نهم ریاضی ۲۰ علوم ۲۰
    معدل کل ۲۰
    میتونم برم ریاضی فیزیک دیگه؟

  121. پلکان یادگیری گفت:

    سلام آرمان عزیزم وقت شما هم بخیر و خوشی باشه. احسنت که نمراتت انقدر خوبه. حتما می تونی و اگر هم خواستی می تونی آزمون آنلاین درسی پلکان رو شرکت کنی و خودت رو بسنجی.
    برای این کار می تونی توی گوگل این کلمه رو بنویسی : آزمون آنلاین درسی
    وارد لینک ( اشترک رایگان آزمون درسی به صورت آنلاین ) بشی و آزمون رایگان بدی.

  122. Arman گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    هفتم
    ریاضی ۱۸ علوم ۱۹
    معدل کل ۱۸.۵۸
    هشتم
    ریاضی ۱۵ علوم ۱۷
    معدل کل ۱۸.۸۶
    نهم(ترم اول)
    ریاضی ۱۵ علوم ۱۵
    معدل کل ۱۷.۸۶
    می‌تونم ریاضی برم

  123. پلکان یادگیری گفت:

    سلام علی جان بله میتونی منتهی اگر تلاش کنی نمرات خیلی بالایی بگیری خیلی تاثیرگذارتره و می تونی با نتایج خوبی که داری با خیال راحت و پایه قوی که داری هر رشته ای در دانشگاه بخوای قبول شی.

  124. ali گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر نمرات ریاضی و علوم در هفتم و هشتم و نهم را ۱۵ و ۱۶ را بگیرم می تونم برم ریاضی فیزیک؟
    باتشکر.

  125. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ریحانه جان وقت شما هم بخیر. عزیزم به صورت مستقیم تاثیر نداره روی انتخاب رشته ولی به هر حال در معدل شما تاثیرگذار هست.

  126. ریحانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    نمرات مستمر در انتخاب رشته تاثیر دارند؟
    باتشکر از زحمات شما.

  127. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مینا جان وقت شما هم بخیر و خوشی. بله عزیزم امکانش هست و معدلتون هم باید بالای 14 باشه.

  128. مینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی ۱۲ علوم ۱۶
    هشتم ریاضی ۲۰ علوم ۱۵
    اگر در ترم دوم ۱۶ یا ۱۷ بگیرم می تونم برم ریاضی فیزیک یا تجربی؟(نمرا پایانی)
    باتشکر.

  129. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر جان خواهش می کنم عزیزم. اگر منظورت، لیست رشته های ( آینده تحصیلی رشته ریاضی فیزیک یا رشته های ریاضی فیزیک دبیرستان) در مقاله هست به نظر من چه پسر چه دختر، هر کدوم از اینها رو که انتخاب می کنید باید در کنارش حتما یه مدتی کارآموزی هم برید و حرفه یاد بگیرید. شغل های مهندسی و پزشکی و پرستاری از شغل هایی هستن که همیشه براشون کار بوده و هست.

  130. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مقاله تون استفاده کردم کیشه بگید کدوم شغل آینده خوبی داره

  131. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نازنین عزیزم. شما نمراتت عالیه و من خیلی خوشحالم برات. حتما موفق میشی و همینطور ادامه بده تا به درجات عالی برسی.

  132. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر حسین عزیزم. اگه نمراتت خوبه و همینجور پیش بری حتما می تونی. چون مشخصه توان درک ریاضی بالایی داری.

  133. پلکان یادگیری گفت:

    سلام احمدرضای عزیز. اگر به این رشته علاقه داری از طریق رشته ریاضی فیزیک و شرکت در کنکور این رشته اقدام کن. چون بهترین متخصصای برتر کامپیوتر از همین روش وراد این رشته شدند.

  134. پلکان یادگیری گفت:

    سلام طاهای عزیز وق شما هم بخیر و خوشی. مجموع نمرات ریاضی شما در سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشه و معدلت هم باید بالای 14 باشه. شما نمراتت خوبه و می تونی.

  135. Nazanin گفت:

    باسلام من دانس اموز هشتم هستم و نمرات هفتم:
    ریاضی:۲۰
    فیزیک:۲۰
    شیمی:۱۹
    زیست:۲۰
    معدل کل:۱۹/۸۰
    (مدرسه ما دروس رو تفکیک کرده)
    میخواستم بدونم با اینکه نسبتا به رشته ریاضی علاقه دارم مطمعنا توش موفق میشم؟

  136. امیر حسین مجیدی گفت:

    سلام من نمره ریاضیم تقریبا 17 بوده و شب امتحانی بودم و فقط شب امتحان خیلی میخوندم نمره نوبت اولم 19 بوده و وقتی ریاضی رو ردزی نیم ساعت کار میکنم خیلی خوب میفهمم مطالب رو البته در سطح کتاب
    میتونم به رشته ریاضی برم

  137. احمدرضارمضانی گفت:

    سلام من به کامپیوتر علاقه دارم به نظر شما برم فنی حرفه ای یا ریاضی؟
    کدوم آینده شغلی بهتری داره؟

  138. طاها گفت:

    سلام وقت بخیر. من سال نهم هستم . نمرات ریاضی من در هفتم ۱۱ . هشتم ۱۵ و نهم ام هم ۱۶ هست و معدل کل ام هم به ترتیب ۱۹.۵۰ . ۱۹.۴۳ و ترم یک نهم ۱۸.۵۰ هست میخواستم بدونم میتونم در رشته ریاضی تحصیل کنم

  139. پلکان یادگیری گفت:

    سلام احمد جان وقت شما هم بخیر و خوشی. شما با این نمره می تونی بری اما باید مثل قبل تلاش کنی تا توی رشته ریاضی یا تجربی قوی باشی و خوب پیش بری.

  140. احمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر میانگین نمرات ریاضی و علوم ۱۶/۵ و جمع آنها ۴۸ یا ۴۹ باشد می تونم برم تجربی یا ریاضی فیزیک؟
    باتشکر.

  141. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیررضا جان نمرات خیلی خوبی داری عزیزم. حتما می تونی وارد ریاضی یا تجربی بشی.

  142. پلکان یادگیری گفت:

    سلام آقا یا خانم مرادی عزیزم. خوشحالم مطالب برات مفید بوده.
    شما نمرات خیلی خوبه و اینکه به ریاضی فیزیک علاقه مندی هم خیلی عالیه. شما با این معدل و نمرات هم میتونی ریاضی فیزیک بری هم تجربی.

  143. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مریم جان بله میتونی چون نمرات ریاضی و علومت خوبه.

  144. امیررضا گفت:

    سلام هفتم ترم اول ریاضی۱۹ علوم۱۸ معدل۱۷/۳۰ ترم دوم ریاضی۱۴ علوم ۱۸ معدل۱۹/۳۲ هشتم ترم اول ریاضی۱۸/۲۵ علوم۱۹ میتونم رشته ریاضی فیزیک یا تجربی برم

  145. Moradii گفت:

    سلام خدمت شما استاد عزیز خسته نباشید مطالبتون عالی بودن و من استفاده لازم رو ازشون بردم
    من الان پای هشتم هستم.. علاقه زیادیم به رشته های ریلضی. فیزیک دارم حل ریاضیم خوبه و فیزیک و خیلی دوس دارم هفتم نوبت اول:ریاضی 18/5 علوم 20 نوبت دوم ریاضی و علوم هردو 20 معدل کل 18/68 پایه هشتم نوبت اول علوم 17 و ریاضی 16 آفت تحصیلی داشتن ی مقدار… خاستم نظرتون رو بدونم استاد رشته ریاضی فیزیک یا علوم تجربی.رو میارم یا خیر

  146. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی ۱۷ علوم ۱۵
    هشتم ریاضی ۱۵ علوم ۱۸
    نهم ریاضی ۱۷ علوم ۱۵
    با این نمرات می تونم برم ریاضی یا تجربی؟
    باتشکر.

  147. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پوریای عزیز. جمع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول باید بدون ضریب کمتر از 42 و با ضریب 3 مجموع نمره ها باید حداقل 252 باشه.

  148. پوریا گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگر میانگین نمرات ریاضی و علوم ۱۶ یا ۱۷ باشد می تونم برم ریاضی فیزیک یا تجربی؟
    باتشکر از زحماتتون.

  149. پلکان یادگیری گفت:

    سلام راضیه جان. بله شما نمراتت میرسه به رشته تجربی. موفق باشی عزیزم.

  150. راضیه گفت:

    سلام
    من هفتم ریاضی شدم ۱۶و علوم ۱۸
    هشتم ریاضی ۱۵ علوم ۱۷
    نهم ریاضی شدم ۱۴علوم ۱۷
    می تونم رشته تجربی برم؟

  151. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمدجواد عزیرم ممنون. بله عزیزم نمرات این ترمت هم که همینطور خوب باشه می تونی بری ریاضی فیزیک.

  152. محمد جواد گفت:

    سلام خسته نباشید من هشتم هستم
    نمرات هفتم
    ریاضی نوبت اول۱۶نوبت دوم ۱۸
    علوم نوبت اول ۱۹ نوبت دوم ۲۰
    هشتم
    ریاضی نوبت اول۱۷
    علوم ۱۹
    آیا می تونم برم ریاضی فیزیک

  153. پلکان یادگیری گفت:

    سلام زهرا جان . آفرین به شما که انقدر پرتلاشی. حتما می تونی بری رشته ریاضی فیزیک و مشخصه خیلی هم استعداد داری. موفق باشی عزیزم.

  154. Zahra گفت:

    سلام خسته نباشید
    نمرات هفتم
    ریاضی نوبت اول ۱۸
    نوبت دوم ۱۸٫۷۵
    علوم نوبت اول ۱۸٫۵
    نوبت دوم ۱۶٫۵
    معدل کل ۱۸٫۹۸
    نمرات هشتم
    ریاضی نوبت اول ۱۸
    علوم نوبت اول۱۷٫۷۵
    معدل نوبت اول ۱۹٫۴۳
    میشه رفت رشته ریاضی فیزیک ؟؟

  155. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیرمحمد عزیز. رتبه کنکور برای رشته هوافضا توی دانشگاه های مختلف متفاوته. مثلا اگر بخوای دانشگاه های خوب تهران قبول شی پارسال با آخرین رتبه حدود 439 دانشگاه شریف یا 1951 دانشگاه خواجه نصیر پذیرفته شدن. مناطق دیگه هم همین حدودا بوده. حتما اون موقع با مشاوره های تحصیلی هم مشورت کن تا بهترین مسیر رو بهت نشون بدن عزیزم.

  156. امیرمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    خیلی ممنون بابت پاسخگویی
    من سال نهم هستم. وبه رشته ریاضی هم خیلی علاقه دارم
    وتو دانشگاه به رشته هوافضا علاقه دارم برا انتخابش و موفق شدن تو دانشگاه باید رتبه تو کنکور چقدر باشه؟؟

  157. پلکان یادگیری گفت:

    سلام یوسف جان وقت شما هم بخیر . از نظر من علاقه خیلی مهمه و اگر نباشه،به مرور نمیتونه ادامه بده.

  158. یوسف گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر کسی به فیزیک و شیمی علاقه ای نداره می تونه در رشته ریاضی فیزیک یا تجربی تحصیل کرد؟
    باتشکر.

  159. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سینا جان وقتت بخیر. نمرات ترم دوم در انتخاب رشته شما تاثیر گذار هست.

  160. پلکان یادگیری گفت:

    سلام زهره عزیزم . احسنت به این نمرات خوبی که داری. شما حتما در ریاضی موفق خواهی شد.

  161. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جان. رشته ریاضی برای خانم ها هم آینده داره. شما اگر به کامپیوتر و ریاضی علاقه مندی و می تونی از پس تحلیل ها بربیای حتما وارد رشته مهندسی نرم افزار بشو چون پولش خیلی خوبه و می تونی برنامه نویسی رو انتخاب کنی و از الان آینده خوبی را پیش ببری.

  162. پلکان یادگیری گفت:

    سلام هدیه جان خوشحالم که برات مفید بوده. به نظر من حسابداری رشته خیلی خوبیه و پولسازه. برای خانم ها هم که بازار کارش خیلی خوبه.
    از طریق هنرستان بری هم خوبه و معدل بالای 18 میخواد.
    مدرکش هم که عالیه . شما از هر راهی وارد حسابداری بشی می تونی موفق بشی نگران نباش عزیزم.

  163. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پارسا جان اگر سوالی داری می تونی از ما بپرسی . در خدمتم عزیزم

  164. پلکان یادگیری گفت:

    سلام یکتا جان برای دبیر ریاضی شدن باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنی که هر ساله برگزار میشه و فقط با داشتن مدرک لیسانس و فوف لیسانس ریاضی و آمار میشه وارد این شغل شد.

  165. پارسا گفت:

    سلام شما الان انتخاب رشته کردید و ریاضی میخونید ؟ یه سری سوال داشتم اگه دهم باشید

  166. هدیه گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از مقاله خوبتون مفید بود،من نهم هستم و۲ماه دیگه انتخاب رشته دارم فقط یه سوال داشتم،من به رشته حسابداری علاقه دارم ولی احساس میکنم،در حل شکل‌ها مشکل دارم یعنی از نظر هندسه میگم ،ولی خانوادم میگن از ریاضی برو حسابداری بخون ویه جورایی دارن مجبورم میکنن ولی خب من خودم میگم از هنرستان بهتره ،از زبان هم،متنفر هستم،وبه زور دارم میخونم
    نظر شما چیه؟از ریاضی برم که اگه منصرف شدم،دستم باز باشه؟یا از فنی برم حسابداری؟از لحاظ سطح مدرک واستخدام،چطوره؟ممنون میشم کمکم کنید

  167. زهره‌انصار گفت:

    سلام‌من‌هفتمم‌ریاضی‌۱۹‌نوبت‌دوم
    علوم‌۲۰‌نوبت‌دوم
    معدل‌کل۱۹/۴۹
    هشتم
    ریاضی‌۱۹‌نوبت‌اول
    علوم‌۲۰‌نوبت‌اول‌
    معدل‌نوبت‌اول۱۹/۹۳
    میتونم‌برم‌رشته‌ریاضی

  168. فاطمه گفت:

    سلام من میخواستم ببینم رشته ریاضی فقط برای پسر ها آینده شغلی داره یا دختر ها هم میرن؟ اخه به کامپیوتر و ریاضی علاقه زیادی دارم و در مورد مهندسی نرم افزار میشه بگید چطوریه ؟!نهم هستم

  169. سینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    نمرات مستمر در انتخاب رشته تاثیر دارند؟
    باتشکر.

  170. یکتا گفت:

    آیا با رشته ریاضی دبیری هم امکان پذیر است ؟

  171. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سلمان عزیز. مجموع نمرات ریاضی و تجربی سه پایه هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب، در خرداد یا شهریور اصلا نباید کمتر از 42 باشه تا بتونی وارد رشته ریاضی بشی. شما نمراتت نزدیک هست این ترم هم تلاش کن نمره بالا بیاری. ولی ممکنه که بتونی بری تجربی

  172. سلمان گفت:

    سلام خوبی اگه تو پایه هفتم اگه جمع نمرات ریاضی پایه هفتم41باشه علوم 39
    پایه هشتم علوم 57ریاضی 50
    پایه نهم ریاضی نوبت اول 17علوم19میتونه بره رشته ریاضی

  173. پلکان یادگیری گفت:

    سلام صلاح الدین عزیزم وقت شما هم بخیر و خوشی. احسنت به شما که نمرات خوبی داری. در این ترم هم تلاش کن که نمراتت بالای 16 باشه و خیالت راحت شما می تونی چون برای ورود به این رشته ها معدل باید بالای 14 باشه.

  174. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سهیل عزیزم. خیلی خوشحالم که انقدر موفق هستی. شما چون ریاضی ات هم خوبه می تونی ریاضی فیزیک رو انتخاب کنی و وقتی خواستی بری دانشگاه، بجز گرایش های ریاضی، در کنکور زبان هم شرکت کنی که هر کدوم رو دوست داشتی بری.

  175. سهیل عابدینی گفت:

    سلام، من توی درس ریاضی و زبان انگلیسی موفقم ولی درسهای حفظی رادوست ندارم، میخواستم بدونم برای رشته زبان باید کدام رشته تحصیلی را انتخاب کنم‌ ویا پیشنهاد شما برای من چیه.باتشکر

  176. صلاح الدین گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ترم اول ریاضی ۱۵ علوم ۱۶ ترم دوم ریاضی ۱۴ علوم ۱۶ معدل کل ۱۸/۵۲
    هشتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۸ ترم دوم ریاضی ۲۰ علوم ۱۸ معدل کل ۱۷/۷۹
    نهم ترم اول ریاضی ۲۰ علوم ۱۹ معدل ۱۸/۸۶
    در ترم دوم با چه نمراتی و معدل می تونم برم تجربی یا ریاضی فیزیک؟
    باتشکر.

  177. پلکان یادگیری گفت:

    سلام حسین جان ممنونم. نمره کل خیلی تاثیرگذاره. آرزوی موفقیت دارم برات.

  178. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    در انتخاب رشته نمره پایانی بیشتر تاثیرگذاره یا نمره کل؟
    باتشکر.

  179. پلکان یادگیری گفت:

    احسنت به نظر ارزشمند شما مهدی عزیزم.

  180. مهدی حسینی گفت:

    اره میتونی بری میانگین حد نمرات ۱۴ هست اگه تو بتونی امتحان خرداد رو هردو رو بالای ۱۷ یا۱۸ بگیری رشته ریاضی راحت میتونی ور داری به اونشم ربط داره که میخای مدرسه دولتی بری یا غیر دولتی خصوصی

  181. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نازنین عزیز. شما نمراتت عالیه و حتما میتونی. این ترم هم خوب تلاش کن تا بهترین باشی.

  182. پلکان یادگیری گفت:

    سلام اشکان عزیزم. خانواده و دوستان خیلی مهمن ولی شما نباید تحت تاثیر این صحبتها آینده خودت رو خراب کنی و باید همچنان به تلاشت ادامه بدی تا ثابت کنی که شما می تونی خیلی بهتر درس بخونی و دنبال علاقه ات بری که خیلی هم آینده داره.

  183. پلکان یادگیری گفت:

    عزیزم این رشته اگر پایه خوبی داشته باشی مناسبه. اما اگر نمرات پایه خوب نشده باشه قطعا برات سخت می شه بخوای ادامه بدی. شما می تونی در رشته های دیگه هم موفق بشی.

  184. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ارکان عزیز. همونطور که داخل مقاله درباره نمرات صحبت کردیم شما باید نمرات ریاضی و علومت بالای 16 باشه. این ترم تلاش کن که بتونی با نمرات خوبت ریاضی هفتم رو جبران کنی و بسته به علاقه ای که داری، وارد ریاضی یا تجربی بشی.

  185. نازنین گفت:

    سلام من سال هفتم ریاضی 20 شدم وعلومم هم 18
    سال هشتم هر دو رو بیست شدم و سال نهم ترم اول ریاضی 19 شدم و علوم 17 آیا میتونم بریم رشته ریاضی فیزیک

  186. اشکان گفت:

    سلام من اشکان هستم.
    من نمراتم علوم و ریاضی پایین ۱۵ نبوده در کل
    ومیخوام برم رشته ریاضی ولی دوستام خانوادم میگن فلانی انقد خوند معلمی اورد بعد تو میخوای بری ریاضی فیزیک همچین دودلم کردن برم یا نرم ولی شاید نمرات ۲۰ نباشه ولی درس ریاضی و فیزیک و دوس دارم
    نظر شما چیه ؟؟؟
    باتشکر.

  187. م گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    متاسفانه من تو پایه های هفتم و هشتم نمره های خوبی نگرفتم.
    ولی توی نهم ریاضی‌م ۱۹ و ۲۰ هست خواستم بدونم من هم می‌تونم وار. این رشته بشم؟

  188. ارکان گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی۱۲ علوم۱۶
    هشتم ریاضی۲۰ علوم۱۵
    نهم ریاضی۱۷ علوم۱۶
    با این نمرات می تونم برم ریاضی یا تجربی؟
    باتشکر.

  189. پلکان یادگیری گفت:

    سلام علی اکبر عزیز. همونطور که توی مقاله نوشتیم، مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب نباید کمتر از 42 باشه .

  190. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر جان. خیلی خوبه که انتخابت رو دوست داری و برات آرزوی موفقیت می کنم.برای قبولی در این رشته با 10 درصد احتمال زیاد بتونی شهرستان قبول بشی اما اگر بخواهی دانشگاه های فرهنگیان تهران بری باید درصدهات خیلی بالاتر باشه.

  191. علی اکبر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من کلاس هفتم که مجازی بود و هشتم ریاضیم خوب نبود تقریبا ۱۵ علومم هم ۱۷ ولی امسال که جدی تر بوده ترم اول ریاضیم ۲۰ و علومم ۱۹ شده بنظرتون میتونم تو این رشته موفق باشم؟

  192. پلکان یادگیری گفت:

    بله ستاره جان می تونی.

  193. پلکان یادگیری گفت:

    سلام علی جان ممنون زنده باشی. شما نمراتت عالیه برای ورود به رشته ریاضی فیزیک. شما 3 تا فیزیک خواهی داشت که اگر قبل از اینکه تدریس بشه خودتم مطالعه کنی خیلی زودتر یاد میگیری. اصلا نگران نباش و همینطور قوی پیش برو عزیزم.

  194. علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من هفتم ریاضی شدم 20 و علوم شدم 19 (پایانی)
    و هشتم ریاضی شدم 17 یا 18 و علوم شدم 19(پایانی)
    و نهم ترم ریاضی شدم 20 و علوم شدم 19 (ترم اول)
    میخواستم بدونم این شرایط محیا است برای ورود به این رشته
    و سوال دیگم اینکه چقدر از حجم فیزیک داخل این رشته هست؟ آخه فیزیک رو خوب نمیفهمم

  195. ستاره گفت:

    اگر ۴۷ باشد می تونم؟
    متشکرم.

  196. Amir گفت:

    سلام من ۳ ساله ک دانش آموز رشته ریاضی هستم و از انتخاب خودم خیلی راضیم
    امسال سال اخر تحصیلم هست و من یکم دغدغه کنکور رو دارم
    میخواستم بپرسم اگه تو امتحانات نهایی ۴۰ درصد رو کامل بگیرم و تو کنکور هر درس رو حدودا ۱۰ درصد بزنم میتونم تو دانشگاه های فرهنگیان خوب قبول بشم به عنوان دبیر ؟

  197. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ماهان عزیز. شما نمرات ریاضی و علومت خوبه و برای این ترم هم نمرات خوبی بگیر . حتما می تونی بری رشته ریاضی فیزیک.

  198. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ستاره عزیز وقت شما هم بخیر و خوشی. شرط ورود به این رشته این هست که مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب، کمتر از 42 نباشد .

  199. ماهان گفت:

    سلام‌من‌کلاس هفتم‌نمره ریاضی‌۱۹و‌علوم‌۱۸‌وکلاس‌هشتم‌
    نمره‌ریاضی‌۱۹‌و‌علوم ۲۰‌و‌کلاس‌نهم‌ترم‌اول‌نمره ریاضی شده‌۱۷‌و‌علومم‌شد ۱۶‌آیا‌میتونم‌برم‌رشته‌ریاضی‌فیزیک

  200. ستاره گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر جمع نمرات خرداد ماه ریاضی و علوم ۴۳ یا ۴۴ باشد می تونم برم ریاضی فیزیک؟
    باتشکر.

  201. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ندا جان شما نمرات خوبی داری و این ترم هم تلاش کن تا بتونی خوب بدرخشی. حتما می تونی وارد یکی از این رشته ها بشی.

  202. پلکان یادگیری گفت:

    سلام یوسف جان . وقت شما هم بخیر عزیزم. معدل کل خیلی تاثیرگذاره .

  203. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مبینا جان. از نظر من این ترم هم تلاش کن تا به امید خدا نمره های خوبی بگیری و بتونی بری ریاضی.

  204. مبینا گفت:

    سلام خسته نباشید:)
    من در هفتمم معدل کل ۱۸شد و هشتمم زیاد نمرات خوبی نمیوردم و اصلا تلاش نمیکرد ریاضیم ۱۶ و علومم ۱۴
    امسال چون واقعا ب ریاضی علاقمند شدم و خیلی زود مطالبو یادم میگرم نمرات ترم اولم ریاضین۲۰شد علومم ۱۶ واقعا نمیدونمم چیکار کنم:)؟

  205. یوسف گفت:

    سلام وقت بخیر
    معدل کل باید بالای ۱۴ باشد یا معدل پایانی؟
    باتشکر از زحماتتون.

  206. ندا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ترم اول ریاضی۱۵ علوم۱۵ ترم دوم ریاضی۱۲ علوم۱۶ معدل کل ۱۸/۶۳
    هشتم ترم اول ریاضی۱۴ علوم۱۸ ترم دوم ریاضی۲۰ علوم۱۵ معدل کل ۱۷/۸۲
    نهم ترم اول ریاضی۲۰ علوم۱۸ معدل۱۸/۸۶
    اگر در ترم دوم هم نمرات و هم معدل ۱۶ یا ۱۷ بگیرم می تونم برم تجربی یا ریاضی؟
    باتشکر‌

  207. پلکان یادگیری گفت:

    خوشحالم که تونسته به شما عزیز دل کمک کنه.

  208. پلکان یادگیری گفت:

    سلام صدف جان . احسنت به شما انقدر درس خونی و مطمئنم که هم با پشتکاری و هم استعدادشو داری. موفق باشی عزیزم.

  209. صدف گفت:

    سلام من هفتم نوبت اول ریاضی 18 علوم 19 نوبت دوم ریاضی 19 علوم 20
    هشتم نوبت اول ریاضی 18 علوم 20 نوبت دوم ریاضی 20 علوم 20 ایا استعدادشو دارم

  210. ناشناس گفت:

    کمکم کرد خیلی ممنون

  211. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سارا جان. همونطور که داخل این مقاله درباره نمرات ورود به رشته ریاضی فیزیک صحبت شده، مجموع نمرات ریاضی و علوم سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که نمرات ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 محاسبه می شوند. همچنین می تونید وارد رشته تجربی هم بشید.

  212. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ریاضی ۱۴ علوم ۱۶
    هشتم ریاضی ۲۰ علوم ۱۸
    اگر در پایه هم ریاضی و هم علوم را ۱۶ یا ۱۷ بگیرم برم ریاضی یا تجربی؟

  213. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جان.شما باید تلاش کنی نمراتت بالای 16 بشه تا بتونی وارد رشته ریاضی فیزیک بشی.

  214. فاطمه گفت:

    هفتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۲ ترم دوم ریاضی ۱۲ علوم ۱۴
    هشتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۸ ترم دوم ریاضی ۲۰ علوم ۱۵
    نهم ترم اول ریاضی ۲۰ علوم ۱۸
    اگر در ترم دوم نمراتم پایین تر از ۱۶ باشند می تونم برم ریاضی فیزیک؟

  215. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فریده عزیزم. شما باید تلاش کنی تا نمراتت بالای 16 الی 17 باشه.

  216. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ماهان عزیز شما نمراتت عالی شده و همچنان به تلاشت ادامه بده. می تونی بری رشته ریاضی.

  217. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمد جان شما نمراتت خوبه و می تونی بری رشته ریاضی.

  218. پلکان یادگیری گفت:

    سلام حسین جان. شما نمراتت خوبه و اگر بالاتر از 16 بگیری حتما می تونی بری رشته ریاضی فیزیک. توصیه دوستانه من به شما اینه که وارد هر رشته ای که شدی همراه با درس خوندن به فکر مهارت آموزی توی رشته خودت باش تا به محض فارغ التحصیل شدن بتونی به راحتی کار پیدا کنی تا نیازی به پارتی هم نداشته باشی.

  219. پلکان یادگیری گفت:

    سلام آرین جان. هر کدوم مزایای خودشو داره . به نظر من شما باید ببینی در دوران تحصیلت کدوم درسات نمرات بالاتری داره و علاقه ات به کدوم بیشتره. اگر دوست داری پزشک و پرستار و رشته های آزمایشگاهی بخونی باید بری تجربی. اما اگر دوست داری مهندس بشی و به کامپیوتر و فضا و این قبیل علاقه مندی باید بری ریاضی.

  220. پلکان یادگیری گفت:

    سلام کیارش عزیز. آفرین که انقدر نمرات خوبی داری. حتما می تونی وارد رشته ریاضی بشی و موفق هم خواهی شد.

  221. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جان. برای ورود به رشته ریاضی فیزیک نمرات قبلت چطور بوده؟ اگر نمراتت خیلی خوب بوده باشه و حد نصاب رعایت شده باشه بله می تونی وارد این رشته بشی.

  222. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر نمراتم در نوبت اول بیشتر از نوبت دوم باشند می تونم برم ریاضی فیزیک؟
    باتشکر از زحماتتون.

  223. کیارش★ گفت:

    سلام من به رشته مهندسی عمران علاقه دارم . . .
    داخل هفتم 18/90اینا شدم و هشتم 17و نیم و نهم 19 میتونم به ریاضی فیزیک برم ؟ و ریاضی اکثرا 18/19/20 بود و علوم هم 17/18

  224. آرین گفت:

    سلام
    من به رشته های ریاضی و تجربی علاقه دارم، به نظرتون کدوم مناسب تره؟

  225. حسین گفت:

    سلام من کلاس هفتم هستم و خیلی به ریاضی فیزیک علاقه دارم.ترم اول ریاضی ۱۹وعلوم۱۹شدم و معدلمم ۱۹ونیم شد.خواستم ببینم اگه نمرات بعدیم رو بالاتر از ۱۶بگیرم .می تونم برم ریاضی فیزیک بخونم؟
    و اینکه به هرکس می گم می خوام ریاضی فیزیک بخونم.میگه باید پارتی داشته باشی.می خواستم ببینم این حرف درسته یا نه نیازی به پارتی نیست؟

  226. محمد گفت:

    سلام من معدلم در کلاس هفتم ۱۷/۴۳ شد و در هشتم ۱۹/۵۱ و در نهم هم ۱۹/۵ نمرات ریاضی در کلاس هفتم ۱۵ و در کلاس هشتم و نهم ۱۸ امکان ورود به رشته ریاضی هست به نظرتون ؟

  227. ماهان گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم نوبت دوم ریاضی۱۶ وعلوم ۱۷ معدلم ۱۹/۵۰
    هشتم نوبت دوم ریاضی ۱۷ وعلوم ۱۸ معدلم ۱۹/۶۹
    نهم نوبت اول ریاضی ۲۰ وعلوم ۱۹ معدلم۱۹/۸۶
    میتونم در رشته ریاضی فیزیک قبول بشم؟
    ریاضیمم نهم خیلی خوب شده
    با تشکر

  228. فریده گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ترم اول ریاضی ۱۵ علوم ۱۲ ترم دوم ریاضی ۱۴ علوم ۱۶
    هشتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۸ ترم دوم ریاضی ۲۰ علوم ۱۸
    نهم ترم اول ریاضی ۲۰ علوم ۱۹ در ترم دوم با چه نمراتی می تونم برم تجربی یا ریاضی؟
    باتشکر از زحماتتون.

  229. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ملیکا جان. نمرات کل مهمتره اما شما برای ورود به رشته ریاضی فیزیک و تجربی باید معدلت بالاتر از 14 باشه.

  230. پلکان یادگیری گفت:

    جعفر جان شما می تونی وارد این دو رشته بشی. چون برای ورود به این دو رشته معدلت باید بالای 14 باشه و حتما موفق میشی.

  231. جعفر گفت:

    یعنی اگر ۱۷ بگیرم نمی تونم برم تجربی یا ریاضی؟

  232. ملیکا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر نمرات کل بالاتر از نمرات پایانی باشد می تونم برم تجربی یا ریاضی فیزیک؟(مثلا نمره کل ۱۸ نمره پایانی ۱۵).
    باتشکر.

  233. پلکان یادگیری گفت:

    سلام جعفر جان. شما سعی کن که نمرات بالاتر از 16 و 17 بگیری.

  234. پلکان یادگیری گفت:

    پریا جون حرف شما درسته. در حال حاضر اینطوره ولی دیگه خانوما هم دارن پا به پای آقایون پیش میرن. هر چند که به قول شما واسه بعضی مشاغل، کارفرماها ترجیح میدن آقایون رو استخدام کنن تا خانومها.

  235. پریا گفت:

    نه بحث از پسش بر اومدن نیست
    زمینه شغلی کمه

  236. جعفر گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۸ ترم دوم ریاضی ۱۰ علوم ۱۵ معدل۱۶/۵۰
    هشتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۸ ترم دوم ریاضی ۲۰ علوم ۱۵ معدل۱۷/۷۹
    نهم ترم اول ریاضی ۲۰ علوم ۱۸ معدل ۱۸/۸۶
    اگر در ترم دوم نمرات ۱۶ یا ۱۷ بگیرم می تونم برم ریاضی فیزیک یا تجربی؟
    باتشکر.

  237. پلکان یادگیری گفت:

    سلام محمدمهدی جان. شما نمرات خوبی داری برای قبولی در رشته های مهندسی و فنی. به نظر من رشته های فنی می تونه برات پول ساز باشه، اگر علاوه بر درس به یادگیری مهارت بپردازی.

  238. پلکان یادگیری گفت:

    سلام قاسم جان . وقت شما هم بخیر و خوشی. اگر شما میخوای دانشگاه های خوبی در تهران قبول شی مثل دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید رتبه کمتر از 500 بیاری. اما دانشگاه های روزانه شهرستان رتبه های حدود کمتر از 2000 رتبه قبولیه. البته هر سال ممکنه متفاوت باشه اما همین حدودا هستن.

  239. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سپهر جان. رشته هایی که بهش علاقه داری خیلی خوب هستن. به نظر من هم رشته های فنی برای پسرا خیلی خوبه و می تونن خوب پول دربیارن. شما اگه مهندسی ها رو هم بخونی می تونی خیلی خوب پول دربیاری به شرطی که فقط به درس اکتفا نکنی و دنبال یادگیری فنش هم باشی.

  240. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم وقت شما هم بخیر و خوشی. مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین شاخه‌های مهندسی چه در ایران و چه در خارج از کشور هست و از اونجایی که کشور ما از نفت‌خیزترین کشورهای دنیا است و اقتصادی کاملا وابسته به نفت داره پس درآمد یه مهندس نفت حرفه ای می تونه خیلی بالا باشه. با توجه به حقوق های ایران می تونم بگم حداقل 20 میلیون تومان.

  241. پلکان یادگیری گفت:

    سلام ثنا جان. شما نمرات خوبی داری و حتما این ترم هم تلاش کن تا نمرات خوبی بگیری. به احتمال زیاد با تلاش بتونی توی ریاضی قبول شی. بله درسته باید رشته هوافضا بخونی.

  242. ثنا گفت:

    سلام
    نمرات هفتم ریاضی ترم اول ۱۸ علوم ۱۹ ترم دوم ریاضی ۱۷ علوم ۱۹
    نمرات هشتم ترم اول ریاضی ۱۸ علوم ۱۹ و ترم دوم ریاضی ۱۶ و نیم و علوم ۱۵
    نمرات نهم هم ترم اول ۱۸ شدم و علوم ۱۸
    به نظر شما شانس قبولی برای ریاضی رو بیشتر دارم یا تجربی چون ریاضی رو علاقه دارم و میترسم نتونم بیارم
    و برای ناسا هم باید رشته ی هوا فضا رو خوند درسته؟
    ممنونم

  243. I L Y گفت:

    سلام وقت بخیر
    درامد مهندسی نفت چقدر است؟
    باتشکر.

  244. سپهر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال نهم هستم و بین دو رشته ی فنی حرفه ای و ریاضی فیزیک موندم ، بنظرتون کدومو بزنم و آینده شغلی کدوم بهتره ؟
    در رشته ریاضی به مهندسی برق، مهندسی نفت، مهندسی هوا فضا علاقه دارم ؛ توی فنی حرفه ای به رشته های مکانیک خودرو.
    از ۲ ،۳ تا دانشجو پرسیدم گفتند اگر دنبال پول هستی برو فنی.
    من خودم میخوام برم ارتش بنظرتون کدومو بزنم؟؟
    ممنونم

  245. قاسم گفت:

    سلام وقت بخیر
    رتبه لازم برای مهندسی نفت چند است؟
    باتشکر از زحماتتون.

  246. محمدمهدی گفت:

    سلام
    من امسال ترم اولم ریاضی ام شدش ۲۰ علوم هم شدم ۱۸ یا ۱۷ ، بعد امسال انتخاب رشته دارم بین فنی حرفه ای و ریاضی فیزیک موندم از یه طرف از چند نفر پرسیدم میگن اگر دنبال پول هستی سمت نظری نرو ، از یه طرفی دوست دارم بدم ارتش اونم بیشتر با رشته نظری میگیره حالا چه رشته ای بزنم بنظرتون با نمرات ریاضی و علوم بالا مدرسه خوب میشه رفت ؟
    در ضمن فنی حرفه ای چه رشته هایی از اون خوبه من به مکانیک خودرو علاقه مندم
    ریاضی به رشته های مهندسی برق، مهندسی هوا و فضا ،مهندسی نفت
    کدومشون هم از این دو رشته بیشتر درآمد داره. ممنون

  247. پلکان یادگیری گفت:

    سلام علی جان. برای ریاضی فیزیک باید نمراتتون خیلی بالا باشه و اون نمره پایین هم تاثیرگذاره. اما شما تلاش کن امیدوارم که بتونی توی رشته مورد علاقه ات ادامه بدی.

  248. علی گفت:

    سلام آقا خسته نباشید من تومهرماه ریاضی را۳ گرفتم اما از آبان ماه نمرات ریاضی ام بالای ۱۰ است مثلا تو امتحان ترم اول ریاضی۱۷ گرفتم و دراسفندماه ۱۶ گرفتم من ترسم از این است که
    به خاطر مهرماه میتونم ریاضی فیزیک را بردارم فقط مهرماه ریاضی۳ گرفتم ازآبان ماه نمرات ریاصی ام بالای۱۰ است آیا میتونم رشته ریاضی فیزیک رابردارم؟

  249. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم. نمرات ریاضی و علوم خیلی تاثیرگذاره و شما باید تلاش کنی تا ریاضی و علوم نهم خیلی خوب باشه تا بتونی در رشته دلخواهت موفق بشی.

  250. توت فرنگی کوچولو گفت:

    سلام من ریاضی هفتم ۱۰ شدم علوم ۲۰
    هشتم ریاضی ۱۷ شدم علوم ۱۱
    اگ ترم دوم نهم جبران کنم میتونم رشته ریاضی فیزیک یا تجربی بردارم نمونه دولتی؟؟

  251. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سارینا جان. معلمت دیده حتما درس خونی بهت گفته قبول میشی. پس اصلا استرس نداشته باش و فقط تلاش کن و مطمئن باش با تلاش به همه چی می رسی.

  252. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جان شما اگر نمرات ریاضی و علوم دیگه ات خوب باشه و فقط این یکی خوب نبوده می تونی قبول بشی.

  253. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مهدی جان شما از طریق رشته ریاضی فیزیک می تونی پیش بری.

  254. مهدی گفت:

    سلام. من میخوام فضانورد ناسا بشم باید چه رشته ای تحصیل کنم؟

  255. فاطمه گفت:

    سلام من پایه هشتم ریاضی رو ۱۲ شدم، ایا احتمال قبولی در رشته ریاضی هست؟

  256. سارینا گفت:

    سلام خسته نباشید من رشته ریاضی و خیلیییییی دوست دارم به هیچ رشته ای علاقه ندارم فقط به ریاضی علاقه دارم معلممون میگه قبدلذمیشم ولی میترسم نمره نیارم برای آزمون نهایی یا اگه آموزش پرورش قبولم نکنه چی از استرس دارم میمیرم انق استرس دارم گیج شدم دیگه ترو خدا برام دعا کنید این رشته ریاضی قبول بشم چون خیلی علاقه دارم. ما حتما دعاگوی شما عزیزان هستیم.

  257. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سهند جان ممنونم عزیزم. اتفاقا ریاضی رشته خیلی خوبیه. مثلا اگر دوست داری مهندس بشی باید همزمان با درس خوندن، تخصص یاد بگیری و وقتی فارغ التحصیل شدی می تونی به راحتی کار پیدا کنی. تجربی هم که اگر پزشکی بخونی آینده خیلی خوبی داره و همزمان با درس خوندن میری بیمارستان و یاد میگیری و تجربه کسب می کنی.

  258. سهند گفت:

    سلام خسته نباشید
    من بر سر دوراهی موندم که تجربی برم یا ریاضی
    درسته ریاضی سخته ولی علاقه دارم
    همه میگن ریاضی آینده نداره و بیکار میمونی
    خودمم موندم.نگرانم.
    لطفا راهنمایی کنین

  259. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم دور از جونت. شما که خوب درس خوندی با این نمراتی که گفتی. شما نهوبت دوم هم همینجوری تلاش کنی میتونی. شک نکن.

  260. پلکان یادگیری گفت:

    سلام پریا جون. علاقه خیلی مهمه. توی زمونه ای که ما هستیم خانم ها مثل آقایون قدرتمند هستن و میتونن از پسش بربیان.

  261. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نیکا جان . آره عزیزم مهمه. خواهش میکنم گلم

  262. پریا گفت:

    سلام
    من دلم میخواد خلبانی بخونم
    ولی میترسم
    میترسم اگه خلبانی قبول نشم نتونم رشته دیگه برم
    آخه میگن توی ریاضی برای خانوما کار نیست

  263. INTP گفت:

    سلام من کلاس نهمم و امسال انتخاب رشته دارم و از امتحان نوبت دوم پارسال به ریاضی علاقه ی زیادی پیدا کردم ولی خب انقدر احمقم که تازه دوزایم افتاده که باید مثل آدم درس بخونم
    نوبت دوم هفتمم رو ریاضی ۱۶ و علوم ۱۶
    نوبت دوم هشتمم رو ریاضی ۱۶ علومم ۱۷
    و نوبت اول نهمم رو ریاضی ۱۸ و نیم و علوم رو ۱۹ شدم
    من میخوام برای دهمم برم نمونه دولتی ولی خب با این نمره ها شک دارم که قبول شم در اصل هشتاد درصد مطمئنم قبول نمیشم
    ولی در کل میخواستم بدونم که شانس اینکه ریاضی فیزیکه نمونه دولتی الف بیارم و قبول بشم چقدره😅

  264. nika گفت:

    سلام وقت بخیر
    نمرات نوبت اول (هفتم هشتم نهم) در انتخاب رشته موثرند؟
    با تشکر از زحماتتون.

  265. پلکان یادگیری گفت:

    اسلام جان عزیز سلام. شما حتما باید نمرات بالا بگیری برای ترم دوم . قطعا” با تلاش می تونی عزیزم.

  266. ESLAM گفت:

    سلام وقت بخیر
    هفتم ترم اول ریاضی ۱۵ علوم ۱۲ ترم دوم ریاضی ۱۴ علوم ۱۶ معدل ۱۷
    هشتم ترم اول ریاضی ۱۴ علوم ۱۸ ترم دوم ریاضی ۲۰ علوم ۱۸ معدل ۱۷/۸۲
    نهم ترم اول ریاضی ۲۰ علوم ۱۹ معدل ۱۸/۸۶ در ترم دوم با چه نمراتی و معدل میشه رشته ریاضی فیزیک قبول بشم؟
    باتشکر.

  267. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم علاقه شما خیلی مهمه برای موفق شدن. تلاشت رو کنی به اون چیزی که میخوای می رسی .

  268. ناشناس گفت:

    من کلاس نهم هستم و الان به ریاضی علاقه دارم ولی میترسم موفق نشم

  269. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیرعلی جان . خداروشکر نمره هات خوبن . می تونی بری رشته ریاضی خیالت راحت.

  270. امیرعلی گفت:

    سلام. من الان کلاس نهمم و میخوام برم رشته ریاضی و واقعا هم ریاضیم خوبه. من نمره کلاس هفتمم شد 19 و علومم شد 20 در پایه هشتم علومم شد 18 و ریاضی ام شد 15.5 چون معلممون تو کلاس هشتم خوب درس نمی‌داد و تا الان هم در کلاس نهم نمرات ریاضی ام 19 یا 20 بود اگر امسال امتحان نهایی ریاضی ام 20 شود میتونم برم رشته ریاضی. اولویت الف ام میشه؟

  271. پلکان یادگیری گفت:

    سلام سینا جان تبریک می گم که انقد پسر موفقی هستی و درساتم خوبه. شما با روزی 4 الی 5 ساعت درس خوندن با کیفیت می تونی توی رشته ریاضی که انقدر خوب هستی، موفق تر بشی و در کنار اون می تونی تست حل کنی . اگر هم دوست داشته باشی می تونی از آزمون های آنلاین پلکان استفاده کنی تا هم استرست برای آزمون اصلی، کم بشه و هم بتونی توی درسهات به تسلط برسی.

  272. sina گفت:

    سلام من پایه هشتم هستم و به ساخت و ساز خیلی علاقه دارم یعنی الکترونیکی نه معماری مثل رباتیک و اینا راستش نمره ی علوم ریاضیم تا الان ۲۰ بوده از اینکه ریاضی قبول بشم مطمعنم فقط خیلی استرس دارم چون از درس خوندن بدم میاد بیشتر کار های عملی رو دوست دارم نه خوندنی ریاضی و علومم رو هم چون دوست دارم و اسون هستند میخونم حوصله ی زیاد ندارم برای درس خوندن مدرک ابتدایی تعمیرات موبایل رو هم گرفتم اما اینکار ها درامدی نداره و میخوام یه کار خوب بهم معرفی کنید و خیلی استرس برای مدرسه نمونه دولتی دارم که قبول میشم یا نه؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنید و اینکه چقدر بایستی درس بخونم باتشکر فراوان از شما عزیزان

  273. پلکان یادگیری گفت:

    شیوا جان، شما به رشته خیلی خوبی علاقه مندی و بهتره که از ریاضی فیزیک بری. هر درسی و هر رشته ای زحمت داره گلم و باید بری دنبال اون چیزی که علاقه داری. خب رشته ریاضی فیزیک به زحمت زیادی نیاز داره و مطمئن باش با تلاشی که می کنی آینده خیلی خوبی در انتظارته.

  274. Shiva گفت:

    من پایه نهمم و به معماری داخلی علاقه دارم اما از هر کی پرسیدم از فنی حرفه ای برم یا از ریاضی فیزیک همه گفتن ریاضی فیزیک اما میگن خیلی سخته و نمیتونم
    میترسم و واقعا ذهنم بهم ریختش نمیدونم باید چیکار کنم:)

  275. پلکان یادگیری گفت:

    احسنت عزیزم

  276. پلکان یادگیری گفت:

    سلام نازی عزیز. به نظر من شما باید دنبال علاقه ات بری. درسته که ریاضی فیزیک کمی سخته ولی همه اونا که موفق شدن و الان کار خوبی دارن این روزهارو گذروندن. شما هم می تونی تلاشت رو بیشتر کنی. اگه خواستی یه برنامه اصولی همزمان با درس خوندن داشته باشی با ما تماس بگیر حتما که راهو بهت نشون بدیم. ما خوشحال میشیم موفقیت شما رو ببینیم.

  277. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جون. از اینکه انقد دوست داری به موفقیت برسی خیلی خوشحالم. اگر تلاش کنی مطمئن باش که موفق میشی. می تونی همزمان که درس میخونی، با آزمون آنلاین درسی به یه برنامه ریزی درست و اصولی برسی.
    اولش اشتراک رایگان رو امتحان کن و طبق اون پیش برو تا متوجه بشی کدوم مباحث رو مشکل داری. ما بهت کمک می کنیم که با خوندن اصولی به تسلط برسی.

  278. فاطمه گفت:

    سلام
    ببخشید من ریاضی رو واقعا دوست دارم و همیشه هم نمره خوبی میگیرم
    ولی درس علومم ضعیفه میترسم نتونم قبول بشم آخه مشاور مدرسه با توجه به کارنامه های سال قبلم بهم گفت تو نمیتونی بری رشته ریاضی فیزیک و من الان حسابی ترس دارم و آره
    بچه زیاد درس خونی نیستم و چرا دروغ معدلم هم پایینه ولی واقعا الان تازه فهمیدم چه کار اشتباهی کردم که درس نخوندم
    امسال تمام تلاشمو میکنم که نمره بالای بگیرم به نظر شما میتونم قبول بشم ؟
    آ راستی من پایه نهم هستم

  279. Nazy♡ گفت:

    با توجه به علاقه ای که داری بهنظرم رشته هوافضا خوبه👍

  280. Nazy♡ گفت:

    سلام من پایه هفتم و یک دخترم
    و از الان میخوام واسه انتخاب رشته ام آماده باشم
    من برای شغل ” خلبانی یا فضانوردی” میخوام با رشته مهندس هوافضا آشنا شم و انتخابش کنم …
    علاقه زیادی به ریاضیات ندارم ولی خب مجبورم که انتخابش کنم
    شغلای خوب زیادی واسه این رشته هست
    من داداشم هم خودش مهندس هوافضاست توی قسمت مکانیک هواپیما … الان داره برای شغلش توی فرودگاه کلی امتحان میده تا مدرکش رو بگیره . اگه بخواین توی این کار باشین سخته ولی ارزشش رو داره
    خودم هم نمیدونم وقتی علاقه ای به ریاضی فیزیک ندارم میتونم توش موفق شم یا نه 🥲
    درکل نگرانم واسا این قضیه(:

  281. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم ممنونم شما هم خسته نباشید. شما لطف کن به من بگو نمره هات چنده که من جواب کلی رو بهت بگم.

  282. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پایه 9هستم
    معدل علوم تجربی من در 3سال دوره متوسطه اول
    بدون ضرب اگه بشه 36میتونم رشته ریاضی فیزیک رو بردارم یا نه

  283. ناشناس گفت:

    خب من به این علاقه دارم که توی مهندسی عمران بتونم برم سر ساختمان،شغل های دیگر مهندسی عمران رو دوست ندارم..
    اما خب بعید بدونم این شغل واسه خانم ها پیدا بشه.

  284. حمید گفت:

    کار گیرت نمیاد یا خیلی سخت گیرت میاد گیرتم بیاد صد درصد از خونه خیلی دوری

  285. پلکان یادگیری گفت:

    عزیزم اگر علاقه داشته باشی حتما موفق میشی. اصلا نگران نباش و این رو بدون الان توی جامعه ما خانم ها پا به پای آقایون کار می کنن و می تونن در هر زمینه ای فعال باشن و درآمد خوبی داشته باشن.

  286. پلکان یادگیری گفت:

    سلام هستی خانوم عزیز . من این اطمینانو به شما می دم که توی هر رشته ای علاقه داشته باشی روز به روز به دنبال پیشرفتت هستی. هر رشته ای برای خودش جایگاه خوبی داره. منتهی خب همه جای دنیا پزشکی و مهندسی و این قبیل شغل ها طرفدارای زیادی داره . حالا شما ببین به کدوم علاقه مندی و دنبال همون برو.

  287. ‌... گفت:

    سلام.
    من علاقه به رشته‌ی ریاضی فیزیک دارم و خانوادم هم کاملا موافق‌اند
    اما من از آینده شغلی کمی نگرانم که نتونم به جایی برسم،چون برای خانم ها سخت تر از آقایون میشه به شغل موردنظرمون برسیم.

  288. هستی خانووم[= گفت:

    سلام
    من از همون اول اول خیلی ب فکر انتخاب رشته بودم و ب شدت هم خلاق هیجوقت نمی‌دونستم ج رشته ای برم؟
    فکر میکردم آخرشم ب خاطر علاقه م ب هنر و این جور چیزا میرم هنر
    تا اینکه دو تا از رفقام نشون دادن بهم ک علاقه م چیه
    بنی در واقع دیوونه ریاضیات
    کلا مباحث پایه بالاتر و میخونم و کل تابستونی صرف ریاضی خوندنع
    خونوادم آزاد گذاشتن تو انتخاب رشته ولی خب متوجه هستم ک چقددررر دوست دارن پزشکی بخونم و….(:
    از یه طرف هم میترسم برم ریاضی و واقعا آینده ای نداشته باشه
    و از طرف دیگر هم واقعا دلم میسوزه عشقمو ول کنم و ده سال وقت بزارم تا بلکم یه مدرکی بگیرم و ی تخصصی داشته باشم ب چیزی ک علاقه ندارم
    کاش می‌تونستم اون کسی ک جا انداخته ریاضی آینده ای ندارد رو ببینم…!😭🥲

  289. پلکان یادگیری گفت:

    سلام فاطمه جان. شما اگر از الان یک سره بخونی و تلاشت رو کنی قطعا به هدفت می رسی و موفق میشی.

  290. فاطمه گفت:

    سلام من امسال کلاس دهمم حسابداری میخونم میخوام تو اردیبهشت امتحان تغییر رشته بدم بیام تو ریاضی فیزیک . اگه از الان شروع کنم بخونم یک سره ب نظرتون میتونم تو امتحانش قبول شم و بیام‌تو ریاضی

  291. پلکان یادگیری گفت:

    خیلی خوبه که خوشت اومده soma جون. موفق باشی گلم.

  292. soma گفت:

    واقعا عالیه در مورد همه ی انها توضیح داده. متشکرم🌱💜

  293. پلکان یادگیری گفت:

    سلام کوثر عزیزم شما اگر به دنبال علاقه ات بری قطعا موفق میشی و این رو هم بدون که برای اینکه مهندس بشی باید تلاشت رو بیشتر کنی.

  294. یک دوست گفت:

    با سلام کوثر جان شما باید دنبال استعداد خودی روید درست است علاقه دارید اما نداشتن استعداد کار شما را سخت می‌کند اما اگر فقط به این رشته علاقه دارید سراغ رشته دیگری نروید چون علاقه هم نیز یکی از ملاک های مهم انتخاب رشته است پس بهترین راهکار پرورش استعداد و تلاش در یادگیری بهتر رشته ریاضی و فیزیک است

  295. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم از اینکه انقدر علاقه به ریاضی و فیزیک داری خیلی خوشحالم برات. در صورتی که بخوای وارد رشته ریاضی بشی باید به آموزش و پرورش منطقه خودت مراجعه کنی و مراحلش رو جویا بشی و برای قوی شدن در دروس هم باید کتابها رو کامل بخونی و برای محک زدن خودت از کتابهای کمکی و آزمون های درسی استفاده کنی. وقتی از رشته مطمئن شدی میتونی با کارشناسهای ما تماس بگیری تا مرحله به مرحله کمکت کنیم تا پیشرفت تحصیلی داشته باشی.

  296. F گفت:

    سلام من دیپلم انسانی دارم وازهمون ابتداعلاقه ی خیلی زیادی به فیزیک وریاضی داشتم حتی بعضی ازسوال های ریاضی راجوابشو به روش خودم بدست میاوردم یاازسال بالاتریکم بهم توضیح میدادن مبحثشویادمیگرفتم و میتونستم سوال هاشوحل کنم ولی متاسفانه بخاطرحرفهای خانوادم نتونستم برم رشته ریاضی😞والان دروس سه سال روعقب افتادم میشه راهنماییم کنید چجوری میتونم دروس تخصصی رشته ریاضی روازپایه قوی کنم ازچه طریقی راهنماییم کنید لطفا

  297. پلکان یادگیری گفت:

    سلام عزیزم. احسنت به شما که انقدر با انرژی و با دلی بزرگ به دوستات انرژی مثبت میدی. موفق باشی عزیزم.

  298. ... گفت:

    سلام من دانش اموز پایه دهم رشته ریاضی فیزیک هستم…خواستم به عنوان دوست به عزیزانی که میخوان تو هین رشته شرکت کنن پیشنهادی بدم…دوستان همیشه به دنبال علاقه تون برین و به حرف مردم اهمیت ندین.دانش اموزای ریاضی علاوه بر اینکه دانش اوزای باهوش هستن افراد منطقی هستن چون یاد گرفتن تو ریاضی با استدلال و منطق صحبت کنن و با پشتکار و مهارت به جای خوبی خواهند رسید..

  299. کوثر گفت:

    من کلاس نهم هستم و جدیدا به رشته مهندسی علاقه مند شدم و از اول دبستان یادم میاد تو رشته ریاضی کاملا ضعیف بودم مخصوصا هفتم و هشتم…
    یعنی با این حساب و تلاش کامل تو نهم بازم باید قید ریاضی فیزیک رو بزنم؟!
    لطفاً راهنمایی کنید 🙂

  300. ناشناس گفت:

    عالی بود متشکرم از این همه اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید من این مطالب رو برای بروشور نهم استفاده کردم و ازتون متشکرم خیلی به من کمک کر

  301. ماهان گفت:

    مهندس نفت بازارش چجوریه؟؟

  302. پلکان یادگیری گفت:

    علی جان ملاک اصلی برای انتخاب رشته، میانگین نمرات هفتم و هشتم و نهم است که نهم سهم بیشتری نسبت به هفتم و هشتم داره. شما با علاقه و تلاشت حتما می تونی به موفقیت برسی.

  303. پلکان یادگیری گفت:

    محمد جان از نظر من با این نمرات عالی و علاقه ای که داری می تونی حتما در رشته های مرتبط با ریاضی موفق بشی.

  304. پلکان یادگیری گفت:

    عباس جان شما همچنان تمرکزت رو بزار روی ریاضی نهم تا در اون موفق بشی تا جبران بشه.

  305. پلکان یادگیری گفت:

    سلام امیر جان بله اگر نمراتت بالای 16 بشه می تونی توی این رشته تحصیل کنی و موفق بشی.

  306. پلکان یادگیری گفت:

    سعید جان نمراتت خیلی خوبه و می تونی بری رشته ریاضی و اگر تلاش مستمر داشته باشی در اون رشته موفق میشی و آموزش آنلاین هم یه تکنولوژی هست که روند آموزشت رو سرعت میده و با برنامه ریزی میتونی به راحتی تحصیل کنی. اصلا نترس و با امید به خدا پیش برو عزیزم.

  307. پلکان یادگیری گفت:

    محمد جان نترس عزیزم. علاقه مهمترین اساسه. مطمئن باش موفق میشی.

  308. پلکان یادگیری گفت:

    سلام مهندس عزیز. چقدر خوشحالم که تونستم مطلب مفیدی برات بذارم . موفق باشی عزیزم.

  309. پلکان یادگیری گفت:

    سلام معمار آینده عزیز. قطعا که شما موفق خواهی شد با توجه به نمرات خوبی که داشتی. تلاش کن حتما جواب میده.

  310. پلکان یادگیری گفت:

    سلام هدیه جان. کاملا از نمراتت مشخصه که اهل تلاشی و درسته که به مرور محاسبات سنگین تر میشه اما شما وقتی از ابتدا خوب تلاش کردی و پیش رفتی و علاقه هم داری. شک نکن که موفق میشی عزیزم.

  311. ممد فیزیک گفت:

    داری فنی رو با ریاضی فیزیک مقایسه میکنی؟

  312. پلکان یادگیری گفت:

    نظرتون قابل احترامه مهدی جان و فنی حرفه ای هم خیلی خوبه همینطور که شما می گین.

  313. مهدی گفت:

    بنظر من در فنی حرفه ای و رشته شبکه نرم افزار رایانه میتوانیم راحت تر مدرک it بگیریم

  314. Mahdis گفت:

    رشته ی هوافضا هم رشته ایه که رتبه ی بالایی میخواد هم اینکه باید اینو درنظر بگیری توی ایران محدودیت زیاد داره !… ولی اگه به ریاضی علاقه داری میتونی خیلی رشته های مختلفی رو دربارشون تحقیق کنی و شانسشونم خیلی بیشتره

  315. ali گفت:

    سلام ببخشید میشه من راهنمای کنید من هشتم آخه من از چند نفر پرسیدم که من میخام برم رشته ریاضی فیزیک هفتم خوب نشد یعنی الان من نمی توانم برم رشته ریاضی فیزیک 😥😥

  316. محمد گفت:

    میخوای هوافضا بخونی؟
    منم تقریبا علاقه دارم ولی میترسم از دبیرستان ریاضی ////:

  317. محمد گفت:

    سلام من به کار های فنی و ساخت و ساز های اکثرا الکتریکی علاقه دارم
    امسالم نهم هستم هشتم علوم 19 و ریاضی 18 شدم
    بنظرتون خوبه که ریاضی بخونم و دانشگاه برم هوا فضا یا رشته های مثل اون؟

  318. پلکان یادگیری گفت:

    سلام. برای آشنایی بیشتر با رشته های مختلف تحصیلی می تونی مقالات مرتبط رو از لینک زیر مطالعه کنی:
    https://peleyad.com/introduction-of-academic-disciplines/

  319. :) گفت:

    سلام ، من کلاس نهم هستم و کلاس هفتم نمره ام ۱۹ و هشتم ۲۰ شد نهم فعلا مشخص نیست ، به رشته ریاضی فیزیک خیلی علاقه دارم ولی نمی‌دونم برای دانشگاه و یا ادامه تحصیلم چکار کنم ، به شغل های معلمی علاقه دارم ولی می‌ترسم آینده نداشته باشه
    چی کار کنم به نظرتون ؟

  320. پلکان یادگیری گفت:

    سلام
    ممنون از شما برای ثبت نظر

  321. مهسا گفت:

    سلام اونایی که میترسم ریاضی قبول نشن اصلا نترسن من خودم هفتم ریاضی ۱۷ هشتم ۱۹ و نهم ۱۸ شدم ولی با این حال ریاضی الف آوردم و سریع ثبت نام شدم پس نترسید . بعدشم هفتم و هشتم در تعیین رشته ضریبشون یکه اگه برای نهم بخونید که ضریبش سه مطمئنا قبول میشید

  322. عباس همتی گفت:

    سلام من ریاضی هفتم و هشتم و نمراتم تو درس ریاضی بشدت افت کرد و 14 شد اگه بخوام برم رشته ریاضی و نهم و خوب بخونم و نمره بالا بگیرم امکانش هست بتونم برم ریاضی.

  323. هدیه گفت:

    سلام من هشتم هستم وریاضیم در تمام سال های تحصیلی عالی بوده چون علاقه زیادی دارم ونمرات ریاضی درسال های ۷و۸ معمولا ۲۰یا۱۹بوده البته فقط هفتم ۱۸ شدم وهشتم ۲۰ وخب چونکه اصلا از تجربی وانسانی خوشم نمیاد تصمیم گرفتم برم ریاضی ،بنظر شما میتونم موفق بشم؟،چون اطرافیان میگن اصلا مثل دوره متوسطه اول نیست وخیلی سخت تر میشه وبرای کنکور هم خیلی سخته محاسباتش

  324. پوتک گفت:

    مثل قبلا درس بخون امید داشته باش میتونی

  325. پوتک گفت:

    نگران نباش با ارامش و پشتکار درس بخون

  326. . گفت:

    نمرات سال های قبل خیلی مهم نیست و بیشترین نمره ای که مورد نظر ثبت نام کننده قرار می گیرد نمرات خرداد پایه نهم می باشد.

  327. . گفت:

    باید برای این کار در رشته متافیزیک تحصیل کنی و این رشته تنها در یک دانشگاه تدریس می شود که در آمریکا قرار دارد و بیشتر به صورت علاقه این رشته انتخاب می کنند ( آینده شغلی نداره ولی می تونی یوتیوبر بشی)

  328. معمار آینده گفت:

    سلام ریاضی من کلاس هفتم و هشتم و نوبت اول نهم بیست شد علومم هم همینطور ولی نوبت دوم هنوز مشخص نیست و احساس می کنم تازگی درسم افت کرده اگه نوبت دوم گند بزنم می تونم برم رشته ریاضی با توجه به نمرات قبلیم که بیست بودن؟

  329. مائده گفت:

    سلام من کلاس هفتم هستم و به چیز های عجیب علاقه ی زیادی دارم و خیلی عجول هستم و منظور از چیز های عجیب اینه که چیز هایی که کشف نشده مثل مثلا همین جهان های موازی و درس های یادگیری مثل ریاضی رو بیشتر از درس های خوندی بلدم
    به نظرتون چه رشته ای برم تا جایی که می دونم فیزیک چیز های عجیبی داره
    لطفا راهنمایی کنین 🙏

  330. امیر گفت:

    سلام من کلاس نهم هستم و دوست دارم برم رشته ریاضی فیزیک و نمره ریاضی درکلاس هفتمم ۱۸ بوده و در هشتم و نهم۱۶ آیا میتونم ت. این رشته تحصیل کنم

  331. Saeed گفت:

    سلام
    من پایه نهم هستم و ریاضی هفتم و هشتم 20 شدم ولی متاسفانه به دلیل آموزش حضوری و امتحانات آنلاین افت تحصیلی داشتم و امتحانات رو حدود 17 اوردم و شک کردم که میتونم ریاضی برم یا نه؟ و واقعا علاقه دارم ولی میترسم از آموزش انلاین و اینکه میتونم در این رشته به راحتی تحصیل کنم؟ برام سخت نیست؟

  332. مهندس اینده هوا فضا گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما..میخواستم عرض کنم مطالبی که در رابطه با رشته ریاضی فیزیک گذاشتید بسیار بسیار مفید بود و باعث شد مسیر زندگیم تغیر کنه…ممنونم از سایت خوبتون.بالاخره رشته هودم رو پیدا کردم و متوجه شدم چی به چیه………………………………..باز هم ممنووووووووووووووووون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *