logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

آزمون تیزهوشان 1403

ثبت نام تیزهوشان 1403

دانش‌آموزان برای راه‌یابی به مدارس تیزهوشان ، ملزم هستند که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند؛ برای شرکت در آزمون تیزهوشان، باید از تاریخ 18 الی 28 فروردین 1403، ثبت نام تیزهوشان را به صورت اینترنتی انجام دهند. دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند، باید برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳، در زمان مقرر تعیین شده به سایت my.medu.ir مراجعه کنند. توجه داشته باشید ثبت نام آزمون تیزهوشان، تنها به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است.

 

اگر هنوز برای تیزهوشان اقدامی نکردید می توانید همین حالا در آزمون های آمادگی تیزهوشان شرکت نموده و خود را برای تحصیل در بهترین مدارس آماده نمایید.

 

 

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳

زمان ثبت نام تیزهوشان  ۱۴۰۳، در سایت my.medu.ir از تاریخ 18 الی 28 فروردین 1403 اعلام شده است که دانش آموزان باید در این تاریخ برای ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳

شرکت و ثبت نام در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳، دارای یک‌سری شرایط عمومی و اختصاصی است؛ باید قبل از ثبت نام آزمون تیزهوشان ، دفترچه ثبت نام را دانلود کرده و شرایط لازمه ثبت نام تیزهوشان را بخوانید. ما در ادامه این مقاله، سعی کردیم این شرایط را به صورت کوتاه برای شما قرار  دهیم.

  • از شرایط عمومی می‌توان به داشتن تابعیت کشور ایران، داشتن حداقل معدل سالانه ۱۹ و اشتغال به تحصیل در پایه ششم یا نهم اشاره کرد.
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1401 – 1402 و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 1402 – 1403
  • از شرایط اختصاصی می‌توان به پذیرش داوطلبان تنها بر اساس نمره به‌دست‌آمده از آزمون تیزهوشان، (در صورت وجود چندین مدرسه در منطقه سکونت داوطلب) مجاز به انتخاب سه مدرسه، حق انتخاب مدارس بر اساس منطقه سکونت و… اشاره کرد.
  • برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم متولدین قبل از 1385/07/01 مجاز به شرکت نیستند.
  • دانش آموزان پایه نهم غیر مدارس سمپاد که معدل کل خرداد ماه پایه هشتم یا نوبت اول پایه نهم آنان حداقل 19 باشد.
  • دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل کل خرداد ماه پایه هشتم یا نوبت اول پایه نهم آنان کمتر از  18 باشد.

مدارک ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳

یکی از مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان، تکمیل فرم اطلاعات داوطلب بر اساس مدارک آن است؛ این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، معدل کسب شده، رشته تحصیلی انتخابی، تاریخ تولد و.. می‌شود. برای تکمیل ثبت نام تیزهوشان احتیاج به یک قطعه عکس پرسنلی ۳ در ۴ است که پس‌زمینه این عکس باید سفید و عاری از هرگونه اثر مگنه، مهر و لکه باشد.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان  ۱۴۰۳

دانش‌آموزان پایه ششم یا نهم اگر قصد دارند پایه بعدی را در مدارس تیزهوشان بگذرانند، باید در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند؛ برای شرکت در آزمون تیزهوشان، باید ثبت نام آزمون تیزهوشان را در سایت my.medu.ir انجام دهند. در ادامه این قسمت، نحوه ثبت نام تیزهوشان توضیح داده می‌شود.

  • در مرورگر خود، آدرس سایت my.medu.ir را وارد کرده و سپس  اقدام به ثبت نام نمایید.

  • حال در گزینه‌های نشان داده شده، روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.
  • صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که باید نام کاربری و رمز عبور خود را  در جاهای مشخص شده وارد کنید و در آخر روی گزینه ورود کاربران بزنید.

  • فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را با اطلاعات صحیح کامل کنید؛ برای کسب اطمینان از اطلاعات پس از تکمیل، مجدد آن را بررسی کرده تا به‌ دلیل اطلاعات نادرست، ثبت نام شما لغو نشود.
  • با در نظر گرفتن محل سکونت خود، مدارس تیزهوشان موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • حال زمان پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم رسیده است؛ با استفاده از یک کارت بانکی، از طریق درگاه مشخص شده هزینه را پرداخت کنید.
  • اگر تمام مراحل باموفقیت انجام شده باشد، در نهایت یک کد پیگیری ثبت نام آزمون به شما تعلق می‌گیرد. آموزش ورود دانش آموزان به سامانه my.medu.ir در ویدیو زیر مشاهده کنید:

 

حتما بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

سوالات آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳

  • سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، به صورت ترکیبی ( سوالات استعداد تحصیلی، سوالات استعداد تحلیلی) و به صورت تستی طراحی می‌شوند.
  • برای آزمون تیزهوشان نهم اغلب ۵۰ سوال در دسته استعداد تحلیلی قرار داده می‌شود؛ داوطلبان برای پاسخگویی به این دسته از سوالات، ۵۰ دقیقه زمان دارند‌ و ۵۰ سوال از دسته استعداد تحصیلی داده می‌شود که برای پاسخگویی به این سوالات نیز داوطلبان ۷۰ دقیقه زمان دارند.
  • برای آزمون تیزهوشان ششم، دو دفترچه سوال در اختیار دانش آموز قرار می گیرد. که اولین دفترچه مربوط هوش کلامی و ادبی، هوش ریاضی و منطقی و هوش تصویری و فضایی است که شامل 60 سوال با مدت زمان پاسخگویی 75 دقیقه می شود.
  • دفترچه دوم تیزهوشان ویژه پایه ششم شامل 60 سوال از مبحث سرعت و دقت با مدت زمان پاسخگویی 25 دقیقه شامل می شود. 

توجه داشته باشید سوالاتی که غلط پاسخ داده شوند، نمره منفی به همراه دارند؛ بنابراین اگر از جواب یک سوال اطمینان ندارید، به آن پاسخ ندهید. هر یک از دروس دارای ضریب اختصاصی خود است؛ هر چقدر آن درس سخت باشد، پاسخ به سوالاتش امتیاز بیشتری به همراه دارد.

منابع سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

طبق اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، نصف سوالات این آزمون را سوالات استعداد تحصیلی و نصف دیگر را سوالات استعداد تحلیلی تشکیل می‌دهد.

سوالات استعداد تحصیلی برگرفته از کتاب‌های درسی پایه هشتم و نهم است؛ بنابراین شما با تسلط کافی بر این منابع، می‌توانید حداقل نصف سوالات را به درستی جواب دهید. اما سوالات استعداد تحلیلی بر اساس ارزیابی توانایی و همچنین هوش متقاضیان شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان نهم است و متقاضیان با حل تست های زیاد میتوانند خود را برای سوالات دشوار استعداد تحلیلی این آزمون آماده نمایند.

پیشنهاد مطالعه : منابع آزمون تیزهوشان نهم

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

یکی از سوالات داوطلبان پس از ثبت نام تیزهوشان، زمان برگزاری آزمون است. همان طور که می‌دانید مجری برگزاری آزمون تیزهوشان، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است؛ این سازمان اعلام داشته است که زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ ششم به هفتم در روز پنجشنبه مورخ 31 خرداد 1403 و آزمون تیزهوشان نهم به دهم در روز جمعه مورخ 1 تیر 1403 برگزار خواهد شد.

دانش آموزان عزیز! شما باید چند روز قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را از طریق سایت my.medu.ir دریافت کنید.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

هنوز زمان دقیقی از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ منتشر نشده است؛ اما در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۲، نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم در تاریخ ۲ مرداد در سایت پادا منتشر شد. شما می توانید بعد از حدود 4 هفته بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان 1403، برای اطلاع از نتایج آزمون به سایت پادا مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که حتما در زمان مشخص شده برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان به سایت پادا مراجعه کنید تا در صورت قبولی در آزمون، به موقع برای ثبت نام در مدرسه تیزهوشان مورد علاقه خود اقدام کنید؛ عدم مراجعه به موقع قبول شدگان برای ثبت نام در مدارس، به‌معنای انصراف از پذیرش است.

پیشنهاد مطالعه: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم

سوالات متداول

  • ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم از چه طریقی انجام می‌شود؟

ثبت نام آزمون تیزهوشان، فقط به صورت اینترنتی در سایت پادا انجام می‌شود.

  • برای شرکت در آزمون تیزهوشان، داشتن معدل بالا شرط است؟

بله، حداقل معدل کسب شده سالانه شما باید ۱۹ باشد.

  • زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم چه موقعی است؟

در حال حاضر هنوز زمانی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم اعلام نشده است.

در صورتی که دانش آموز تیزهوش در پایه ششم دارید می توانید همین حالا برای آشنایی با آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید و هر آنچه می خواهید در مقاله آن بخوانید.

در صورتی که از این مقاله راضی بودید می توانید نظر ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید
  1. ناشناس گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج هوش

27 مرحله آزمون شبیه ساز تیزهوشان، وبینارهای آموزشی و کارنامه تشریحی

۱۰ روز اشتراک رایگان پکیج پلکان هوش