logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

زمان برگزاری کنکور 1402

زمان برگزاری کنکور 1402: کافی است کلمه «کنکور» را بشنویم، و در یک‌ لحظه حجم زیادی از احساسات نظیر دلواپسی، نگرانی، اضطراب و درعین‌ حال اشتیاق، انگیزه و رویا برای ورود به یک رشته و دانشگاه خوب را تجربه نکنیم. اگر که خواهان ادامه تحصیل و قرارگرفتن در یک مسیر آکادمیک هستیم، باید از «کنکور» شروع کنیم. کنکور همان نقطه شروع برای رسیدن به آن چیزی است که در سر داریم. فرقی ندارد که قصد داریم برای اولین‌بار کنکور بدهیم یا تجربه آن را در دوره‌های مختلف یا مقاطع دیگر هم داریم؛ تاریخ کنکور 1402 برای همه داوطلبان کنکور سراسری و آزاد سال پیش رو که به‌صورت تجمیعی و یک‌باره انجام می‌شود، بسیار مهم و حیاتی است.

آگاهی از زمان برگزاری کنکور 1402 و همچنین اطلاع یافتن از تاریخ ثبت نام در کنکور 1402 بسیار اهمیت دارد؛ زیرا که اطلاع از این دو زمان باعث می‌شود که بتوانیم برای این اتفاق مهم تحصیلی برنامه‌ریزی کنیم و با آمادگی ذهنی برای هر مرحله آن قدم برداریم. در ادامه به دو سؤال مهم «زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 چه وقتی است» و «تاریخ برگزاری کنکور چه زمانی است» که از بزرگ‌ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور است، پاسخ داده‌ایم. در صورتی که نیاز به محک زدن خود در آزمون آنلاین پلکان دارید می توانید از اشتراک رایگان آن استفاده نمایید.

logo

پلکان به شما کمک می‌کند تا با برنامه ریزی درست و با سوالات استاندارد مباحث مختلف درسی را یادگرفته و به تسلط برسید. برای دسترسی رایگان به آزمون‌های آنلاین و آشنایی بیشتر با پلکان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

کنکور سراسری سال 1402 در دو نوبت برگزار می‌شود

در تاریخ یازدهم مرداد، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش – دکتر حسن مروتی – در نشست خبری سازمان سنجش اعلام کرد که بر اساس ابلاغیه رئیس‌جمهور با موضوع اصلاحیه ساماندهی کنکور سال 1402، کنکور امسال با تغییراتی برگزار خواهد شد که مهم‌ترین این تغییرات، برگزاری کنکور سال 1402 در دو نوبت است. حالا این سؤال پیش می‌آید که به چه صورت آزمون کنکور در دو نوبت برگزار خواهد شد؟ خوب است بدانید که یک نوبت در همین امسال و نوبت بعدی، در سال دیگر برگزار می‌شود.

تاریخ ثبت نام در کنکور 1402 چه زمانی است؟

همان‌طور که گفته شد، تاریخ کنکور 1402 در نوبت اول، در روز‌های 29 و 30 دی‌ماه خواهد بود. داوطلبانِ شرکت در نوبت اول کنکور سراسری باید در روز‌های 8 تا 14 آبان اقدام به ثبت نام کنند. مراحل ثبت نام نیز مرحله‌به‌مرحله از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. تاریخ ثبت نام در کنکور 1402 برای نوبت دوم که در 14 و 15 تیرماه برگزار می‌شود، در 15 تا 21 فروردین انجام می‌شود.

تاریخ ثبت نام در کنکور 1402 چه زمانی است؟ - پلکان یادگیری

تاریخ برگزاری کنکور 1402 چه زمانی است؟

طبق گفته معاون امور آزمون‌های سنجش، صبح روز 29 دی، داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی به رقابت خواهند پرداخت. در بعدازظهر روز 29 دی نیز، آزمون گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. صبح روز 30 دی نیز به آزمون گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی اختصاص دارد. در بعدازظهر نیز آزمون گروه هنر برگزار می‌شود. جزئیات برگزاری آزمون نوبت اول به شرح زیر است:

  • صبح روز 29 دی: گروه آزمایشی علوم‌تجربی
  • بعدازظهر روز 29 دی: گروه آزمایشی زبان‌های خارجی
  • صبح روز 30 دی: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی
  • بعدازظهر روز 30 دی: گروه آزمایشی هنر
زمان‌بندی کنکور سال 1402 – نوبت اول
زمان ثبت‌نام زمان برگزاری
8 تا 14 آبانصبح و بعدازظهر 29 دی
صبح و بعدازظهر 30 دی

زمان برگزاری کنکور 1402 در نوبت دوم نیز، روز‌های 14 و 15 تیرماه است که ثبت‌نام آن در فروردین‌ماه سال 1402 انجام می‌شود. داوطلبان کنکور نوبت دوم باید پیگیر اخبار سازمان سنجش برای اطلاع از زمان ثبت‌نام کنکور 1402 در هر دو نوبت باشند.

حتما بخوانید: کنکور 1402 چگونه خواهد بود؟

جزئیات برگزاری آزمون نوبت دوم کنکور سراسری نیز به شرح زیر است:

  • صبح روز 14 تیرماه: گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی و علوم ریاضی و فنی
  • بعدازظهر روز 14 تیرماه: گروه آزمایشی هنر
  • صبح روز 15 تیرماه: گروه آزمایشی علوم‌ تجربی
  • بعدازظهر روز 15 تیرماه: گروه آزمایشی زبان‌های خارجی
زمان‌بندی کنکور سال 1402 – نوبت دوم
زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 زمان برگزاری
15 تا 21 فروردین صبح و بعدازظهر 14 تیرماه
صبح و بعدازظهر 15 تیرماه

سخن پایانی

اطلاع از تاریخ کنکور 1402 که قرار است برای اولین‌بار در دو نوبت برگزار شود و همچنین اعلام زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 تا حدودی موجب خاطرجمعی داوطلبان کنکور و برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه دروس می‌شود. لازم به ذکر است داوطلبان کنکور سال 1402 نباید از تأثیر مثبت 40 درصدی سوابق تحصیلی در نتایج کنکور غافل باشند. درصورتی‌ که سوابق تحصیلی فردی درخشان باشد و با برنامه‌ریزی دقیق و همچنین خودباوری بتواند از عهده کنکور بر بیاید، در پایان، شاهد نتیجه موفقیت‌آمیزی خواهد بود.

لطفا نظر ارزشمند خود را درباره این مقاله به صورت کامنت در زیر همین پست منتشر کنید.

بیشتر بخوانید
  1. Nj گفت:

    سلام
    میشه برای امتحان نهایی راهنمایی کنید
    بیشتر تمرکز روی چی باشه و از چی میشه کمک گرفت ؟
    و اینکه برادرم پلکان رو خریداری کرده بودند اما استفاده نکردند و گفت نمی‌خواد کلا درس بخونه.
    من میتونم وارد حساب‌کاربریشون بشم و چطوری؟
    یک سوال دیگه هم که داشتم پلکان تا کی معتبر هست؟

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام عزیزم برای اینکه مشاوره رایگان داشته باشی می تونی همین حالا شماره 02191314070 رو بگیری و داخلی 500 میتونه هر سوالی که داری پاسخ بده . درباره اشتراک پلکان برادرت هم صحبت کن تا برای خودت فعالش کنیم.

  2. حسن بیکی زاده گفت:

    خیلی برام مفید بود مرسی ازتون

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام عزیزم . خواهش می کنم و براتون آرزوی موفقیت می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–