logo-sm
ورود / ثبت نام
ورود / ثبت نام

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 -1403

در هر سال تحصیلی، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، برای ورود دانش‌آموزان با استعداد و توانایی هوشی بالا به مدارس استعدادهای درخشان ( تیزهوشان) به صورت تستی، برگزار می‌شود که دانش‌آموزان پایه ششم برای عبور از مقطع تحصیلی خود و ورود به پایه هفتم، می‌توانند در آن شرکت کنند و با قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان، از آموزش های سطح بالا و معلمان با سابقه و نمونه بهره مند شوند تا بتوان با کشف استعدادها و پرورش خلاقیت این دانش آموزان، آینده خوبی برای آنها رقم زد . مدارس تیزهوشان به‌علت کیفیت آموزشی بالا طرفداران زیادی دارد و بسیاری از دانش‌آموزان تمایل دارند که در این مدارس تحصیل کنند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هر سال جهت جذب دانش‌آموزان با استعداد پایه ششم، آزمون تیزهوشان را برگزار می نماید.

دانش آموزان پایه ششم متقاضی آزمون تیزهوشان، برای آمادگی و تسلط در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، معمولا” در آزمون های آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم شرکت می کنند تا بتوانند در مدرسه مورد علاقه خود به ادامه تحصیل بپردازند.  در آزمون شبیه ساز تیزهوشان پلکان یادگیری برای پایه های ششم، نهم، پنجم و هشتم از آزمون های جامع سالهای گذشته سمپاد و همچنین از آزمون های قلم چی تیزهوشان سال 1393 الی 1401 و نیز از کتاب هوش و استعداد تحلیلی ( هوش غیر کلامی و هوش کلامی) برای آشنایی با انواع سوالات،  استفاده شده است تا بتوان دانش آموز را به چالش کشید تا نقاط ضعف و قوت خود را بیابد.

آشنایی با آزمون تیزهوشان

دانش آموزان ششمی که علاقه مند به تحصیل در مدارس سمپاد در پایه هفتم هستید، برای شروع ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کنید. طبق اعلام سازمان استعداد درخشان ثبت نام از 15 الی 25 فروردین ماه 1402 می باشد. ثبت نام شما با واردکردن مشخصات فردی آغاز می‌شود و با بارگذاری مدارک موردنیاز ادامه پیدا می‌کند و در انتها با دریافت یک کد پیگیری که به‌منزله ثبت نام موفق و صحیح است، خاتمه پیدا می‌کند.

آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان هرساله برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم توسط سمپاد برگزار می‌شود. این آزمون به‌صورت هماهنگ و کشوری در یک روز مشخص برگزار می‌شود. برای شرکت در این آزمون باید ثبت نام اینترنتی خود را از قبل و در تاریخ مشخص‌شده انجام داده باشید.

هرساله قبل از برگزاری آزمون، دفترچه‌ای توسط سمپاد و در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود که حاوی اطلاعات جامع و کاملی در مورد شرایط، ضوابط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان است. شما با مطالعه دقیق این دفترچه تمام پیش‌شرط‌های واجدین شرایط ثبت نام را به دست خواهید آورد.

سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم my.medu.ir

مدارس تیزهوشان دبیرستان دوره اول، از جمله مدارس مطرح در کشور ایران محسوب می‌شوند که هر ساله دانش آموزان زیادی علاقه ‎مند به ورود به این مدارس هستند. با توجه به اینکه تنها دانش آموزان دارای قابلیت‌های خاص، قادر به ثبت نام در مدارس تیزهوشان هستند، هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان در سراسر کشور برگزار می‌شود که می‌توان در آن شرکت کرد و به مدارس تیزهوشان وارد شد. سایت ثبت نام تیزهوشان با آدرس اینترنتی my.medu.ir، تنها سایت اینترنتی است که می‌تواند برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مورد استفاده قرار گیرد. اگر به دنبال ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هستید، با ما همراه باشید تا بیشتر با نحوه ثبت نام و مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: امکانات مدارس تیزهوشان

در سال‌های اخیر، بسیاری از امور مربوط به آموزش و پرورش به صورت غیر حضوری انجام می شدند. ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نیز از جمله اموری است که توسط آموزش و پرورش به صورت غیر حضوری به دانش آموزان عزیز ارائه می‌گردد. کلیه دانش آموزان می‌توانند با داشتن اطلاعات مورد نیاز، به سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه وارد نمایند. سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، با آدرس اینترنتی my.medu.ir در گوگل قابل جستجوست.

کلیه دانش آموزانی که متقاضی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هستند، می‌توانند با کمک کد ملی و سریال شناسنامه به سایت هوش وارد شوند و مراحل ثبت نام خودشان را از طریق این سایت انجام دهند. کلیه اطلاعیه‌ها و شرایط مربوط به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیز در سایت ثبت نام تیزهوشان به شما عزیزان ارائه می‌شود که می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، این اطلاعیه‌ها را مطالعه کنید.

سایت اطلاعیه‌های ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

یکی از مهم‎ترین اقداماتی که دانش آموزان پایه ششم برای ورود به مدارس تیزهوشان هفتم باید انجام دهند، مطالعه اطلاعیه‌های ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم است. در واقع، برای ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام زمان برگزاری آزمون و حتی اعلام نتایج مربوط به آزمون تیزهوشان، باید به سایت اصلی ثبت نام مدارس تیزهوشان به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند و کلیه اطلاعیه‌های موجود در این سایت را بررسی کنند.

لازم به توضیح است که کلیه دانش آموزان می‌بایست قبل از ثبت نام در سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم، به شرایط ثبت نام توجه داشته باشند. چون تنها دانش آموزانی مجاز به ثبت نام در مدارس تیزهوشان و حتی آزمون تیزهوشان هستند که بتوانند شرایط مورد نیاز را احراز کنند.

مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

حال که با سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که با مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نیز آشنا شوید. به طور کلی، برای اینکه بتوانید مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان را انجام دهید، می‌بایست در اولین قدم اطلاعیه‌های ثبت نام مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم را پیگیری کنید. چون تنها زمانی امکان ثبت نام در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم وجود دارد که در سایت اطلاع ‎رسانی شده باشد.

پس از اینکه زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم فرا رسید، لازم است که از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. به منظور ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم به صورت اینترنتی، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید: برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان و آزمون اصلی این مدرسه، می‌بایست به سایت اصلی تیزهوشان ششم به هفتم مراجعه کنید. این سایت با آدرس اصلی my.medu.ir برای شما در دسترس است.

  • هنگام ورود به سایت  یک پنجره وجود دارد که باید در آن کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد کنید. پس از وارد کردن آنها، روی گزینه ورود بزنید تا وارد سامانه شوید.
  • پس از اینکه وارد سامانه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم شدید، باید فرم ثبت نام که نیاز به نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس محل سکونت دانش آموز و … دارد را وارد کنید.
  • امکان انتخاب سه مدرسه بر اساس اولویت برای هر دانش آموز وجود دارد. معمولا ظرفیت هر یک از مدارس و نام آن‌ها در فرم ثبت نام، درج شده است.
  • پس از اینکه فرم ثبت نام در سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم تکمیل شد، لازم است که افراد مرحله پرداخت را برای ثبت نام در سایت انجام دهند. در این مرحله، یک لینک برای پرداخت هزینه فعال می‌شود که می‌توان با کمک یک شماره کارت دارای رمز دوم، مراحل پرداخت را انجام داد.
  • پس از اینکه پرداخت هزینه در سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم انجام شد، می‌توانید با خیالی راحت منتظر دریافت کارت ورود به جلسه خودتان برای شرکت در این آزمون باشید.

زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم برای افرادی که قصد شرکت در آزمون سنجش هوش مدارس را دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. مدارس تیزهوشان از جمله مدارس سطح بالا در کشور هستند که هرساله از میان داوطلبان مستعد، دانش‌آموز می‌پذیرند. این آزمون جایگزین آزمون تیزهوشان پایه ششم ابتدایی برای پذیرش دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شده است. دانش‌آموزان باید از زمان و مهلت نام‌نویسی این آزمون اطلاع داشته باشند تا بتوانند با اعمال یک برنامه‌ریزی دقیق درصد موفقیت خود را بالاتر ببرند.

برای شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان می توانید همین حالا اقدام کنید و در بهترین مدارس تحصیل نمایید.

ثبت نام این امتحان به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. برای انجام ثبت نام آزمون پایه هفتم دبیرستان استعدادهای درخشان باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کرد. پس از ثبت نام و در زمان مناسب دانش‌آموز باید کارت ورود به جلسه را دریافت کند و در آزمون شرکت کند. این سنجش با هماهنگی وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌گیرد و اخیراً با دستور این وزارت‌خانه تغییراتی در آزمون ایجاد شد تا دانش‌آموزان استرس کمتری داشته باشند. حذف آزمون تیزهوشان پایه هفتم و جایگزینی سنجش هوش و استعداد خود دلیلی است که در ادامه این مقاله به بررسی مهلت و زمان ثبت نام تیزهوشان، منابع آزمون تیزهوشان ششم، زمان برگزاری و اعلام نتایج نهایی بپردازیم.

 تاریخ ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

ثبت نام آزمون تیزهوشان سال 1402، طبق اطلاع رسانی سازمان استعداد درخشان از 15 فروردین ماه الی 25 فروردین انجام می گیرد. برای ثبت نام باید به این سامانه مراجعه کرد و پس از واردکردن اطلاعات خود اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام کرد. این دو مرحله به‌صورت کاملاً آنلاین و از طریق خود سامانه انجام می‌گیرد.

به طور معمول دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون در سایت my.medu.ir انتشار پیدا می‌کند. دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه آن از شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون اطلاع دقیق‌تری پیدا کنند.

درصورتی‌که در زمان ثبت نام تیزهوشان استقبال از این آزمون بالا باشد ممکن است سازمان پرورش استعدادهای درخشان مهلت بیشتری برای ثبت نام دانش‌آموزان در نظر بگیرد تا رقابت بین آن‌ها بیشتر شود. البته ممکن است در تاریخ‌های دیگری امکان ثبت نام برای دانش‌آموزان جامانده فراهم شود.

پیشنهاد مطالعه : هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم در سال جدید

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و انجام دادن مراحل ثبت نام اینترنتی را دارند، باید پیش‌شرط‌هایی را برای این کار داشته باشند. به دلیل سطح بالای مدارس تیزهوشان و همچنین استقبال بالای دانش‌آموزان از این مدارس، شرایطی برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است. این شرایط به‌صورت عمومی و اختصاصی هستند که در ادامه آن‌ها را بیان  می‌کنیم.

شرایط ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم - پلکان یادگیری

شرایط عمومی آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی

سؤالات این آزمون مرتبط باهوش و استعداد تحصیلی هستند؛ به همین دلیل دانش‌آموز باید قدرت تحلیل مسئله و هوش ریاضی داشته باشد.

شایستگی‌های عمومی متقاضی باید با مقیاس خیلی خوب پاس شوند. شرایط عمومی در زمان ثبت نام تیزهوشان عبارت‌اند از:

  • دارابودن تابعیت ایرانی یا داشتن شرایط خاص اتباع دیگر کشورها
  • کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنج ابتدایی
  • کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی

داوطلب موظف است تمامی این اطلاعات را به‌صورت اینترنتی وارد کند. در صورت اشتباه واردکردن این اطلاعات در زمان ثبت نام تیزهوشان، قبولی وی در آزمون لغو خواهد شد. البته اگر دانش‌آموز در مجموع دروس پایه پنجم و ششم حداکثر یک درس با نمره خوب داشته باشد می‌تواند در این آزمون شرکت نماید.

 تمام مسئولیت صحت مندرجات در ثبت نام اینترنتی به‌طور کامل بر عهده داوطلب است. اگر مدارک درستی بارگذاری نشده باشند، ثبت نام دانش آموز بی‌اثر و کأن‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.

در صورتی که چند مدرسه تیزهوشان در منطقه محل زندگی متقاضی وجود دارد، دانش آموز حق انتخاب حداکثر سه دبیرستان دوره اول متوسطه را به ترتیب علاقه‌مندی خواهد داشت.

دانش آموزانی که قصد ثبت نام اینترنتی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم را دارند، باید تمام شرایط ذکرشده را دارا باشند و سپس با تجمیع مدارک، ثبت نام خود را در سامانه انجام دهند. در اتمام ثبت نام، گرفتن کد پیگیری الزامی است.

شرایط اختصاصی آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی

در دفترچه راهنما شرایط اختصاصی هم برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است.

از جمله این شرایط عبارت‌اند از:

  • پذیرش در این آزمون صرفاً بر اساس نمره کسب شده در آزمون خواهد بود.
  • درصورتی‌که در زمان ثبت نام تیزهوشان امکان ثبت نام در بیشتر از یک مدرسه داشته باشید می‌توانید بر اساس محل سکونت خود حداکثر سه مدرسه را انتخاب کنید.
  • انتخاب مدرسه تیزهوشان برای داوطلب صرفاً با توجه به محل سکونت انجام می‌گیرد.
  • در صورت انتخاب چند مدرسه تیزهوشان در یک استان، انتخاب اول در اولویت پذیرش داوطلب خواهد بود.
  • در صورت‌پذیرش یکی از فرزندان دوقلو در آزمون، نفر دیگر تنها با کسب 80 درصد از نمره کل آخرین نفر قبولی می‌تواند در مدرسه تیزهوشان پذیرفته شود.
  • این قبولی در صورتی امکان‌پذیر است که حدنصاب کمترین امتیاز مدرسه قبولی جدید، بیشتر از کمترین نمره مدرسه محل قبولی اول باشد.

برای شرکت در آزمون آنلاین تیزهوشان می توانید همین حالا به لینک آن مراجعه نموده و خود را با آزمون های تخصصی هوش، برای آزمون اصلی تیزهوشان آماده نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در اینجا قصد داریم در مورد مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم صحبت کنیم و از نزدیک با مدارک ثبت نام این آزمون آشنا شویم. مدارس تیزهوشان بالاترین سطح آموزش را در کشور ارائه می‌دهند و تمام دانش آموزان و خانواده‌ها از تحصیل در این مدارس استقبال می‌کنند. دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، علاوه بر آمادگی درسی برای آزمون، باید به دنبال تجمیع مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نیز باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان باید در موعد مقرر آماده‌شده و به مراجع ذی‌صلاح ارائه شود تا دانش آموزان بدون معطلی و مشکل بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - پلکان یادگیری

هرساله قبل از برگزاری آزمون، دفترچه‌ای توسط سمپاد و در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود که حاوی اطلاعات جامع و کاملی در مورد شرایط، ضوابط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان است. شما با مطالعه دقیق این دفترچه تمام پیش‌شرط‌های واجدین شرایط ثبت نام را به دست خواهید آورد.

برای شروع ثبت نام شما به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت:

  • تکمیل فرم ثبت نام به‌صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه سنجش هوش my.medu.ir
  • اسکن یک قطعه عکس ۴ در ۳ (زمینه عکس سفید و حتماً باید در سال جاری گرفته شده باشد)
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و گرفتن کد پیگیری

اگر روند ثبت نام را بدون مشکل و به شکل صحیح به سرانجام برسانید، باید یک کد تحت عنوان کد پیگیری دریافت کنید که با آن کد می‌توانید کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و در زمان اعلام نتایج نیز به کارنامه آزمون خود دسترسی پیدا کنید. عدم دریافت کد پیگیری در انتهای مراحل ثبت نام اینترنتی به‌منزله عدم ثبت نام موفق شما در آزمون خواهد بود.

بیشتر بخوانید : دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ششم

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

برای ثبت نام  دانش آموز خود در این آزمون باید به سامانه my.medu.ir  مراجعه کنید و با وارد نمودن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز وارد پرتال شخصی وی شوید.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم - پلکان یادگیری

با ورود به پرتابل لیستی از خدمات ارائه شده توسط وب‌سایت را مشاهده می‌کنید که باید بر روی گزینه ” آزمون سمپاد” کلیک کنید و ثبت نام خود را انجام دهید.

آزمون سمپاد - پلکان یادگیری

سپس شما باید فرم های ثبت نامی تان را تکمیل نموده و توافق نامه را تایید کنید تا بتوانید وارد مرحله بعدی شوید.

توافق نامه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم - پلکان یادگیری

پس از کلیک بر روی گزینه تأیید، اطلاعات مهم ثبت نامی به شما نمایش داد می‌شود و با کلیک بر روی گزینه پرداخت هزینه می‌توانید هزینه آزمون را پرداخت کنید. پس از پرداخت و بازگشت می‌توانید رسید ثبت نامی خود را دریافت کنید.

هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم - پلکان یادگیری

 

 

معمولاً به دلیل طرح سؤالات خاص هوش و عدم برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی، قبولی برای بسیاری از دانش‌آموزان مشکل است. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با سؤالات آزمون و بالابردن شانس قبولی پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: طعم شیرین موفقیت با مدیریت زمان در آزمون تیزهوشان

سؤالات آزمون مدارس تیزهوشان ششم

حال که دررابطه‌با زمان ثبت نام تیزهوشان و نحوه ثبت نام صحبت کردیم بهتر است تا به بررسی سؤالات آزمون بپردازیم. تمامی سؤالات آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم مرتبط با هوش و استعداد داوطلب است. لازم به ذکر است در طرح سؤال‌های این آزمون از کتب درسی استفاده نمی‌شود. برای شرکت‌کردن در این آزمون نیازی به آموزش‌های غیرضروری و تخصصی ندارید و می‌توانید با استفاده از منابع هوش وتست‌های مختلف در این زمینه خود را آماده کنید.

سؤالات طرح شده، مشابه و در سطح سؤالات تست هوش ریون هستند. لازم است تا دانش‌آموزان برای داشتن آمادگی بیشتر سؤالات هوش آزمون‌های سال‌های قبل و همچنین سؤالات تست هوش ریون را حل کنند. داوطلب بااطلاع از نحوه طرح سؤالات و اگاهی یافتن از سؤالات پرتکرار می‌تواند خود را برای شرکت در امتحان آماده کند.

زمان برگزاری آزمون مدارس ششم ابتدایی

زمان برگزاری آزمون مدارس ششم ابتدایی سال قبل در خردادماه بود. آزمون 1402 در روز پنجشنبه مورخ 1 تیرماه برگزار می شود.

لازم است که داوطلب یک هفته قبل از شرکت در امتحان نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه از طریق سامانه اقدام کند. در زمان مراجعه به محل آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه باید یک مدرک هویتی مانند شناسنامه یا کارت ملی همراه داشته باشید.

نتایج برگزاری آزمون مدارس ششم به هفتم

نتایج برگزاری آزمون مدارس ششم به هفتم معمولاً سی روز پس از پایان سنجش بر روی سایت my.medu.ir  قرار می‌گیرند. تمامی دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاع از نتیجه تلاش‌های خود به سایت مذکور مراجعه و نتیجه آزمون خود را دریافت کنند. در صورت پذیرفته‌شدن در سنجش باید نسبت به تهیه مدارک موردنظر برای ثبت‌نام در مدرسه اقدام کنید.

معمولاً زمان ثبت نام تیزهوشان پذیرفته‌شدگان بستگی به مدرسه‌ای دارد که در آن پذیرفته شده‌اید. برای اطلاع از زمان ثبت‌نام تیزهوشان ششم می‌توانید به سایت مدرسه موردنظر مراجعه و یا با مدرسه در تماس باشید.

ممکن است در طول ثبت‌نام، سؤالاتی داشته باشید و یا مشکلاتی برای شما ایجاد شود. برای یافتن پاسخ سؤالات و یا رفع مشکلات می‌توانید با مشاوران و کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید. تمامی راه‌های  ارتباطی در سایت قرار داده شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی با ما در تماس باشید و تا حصول نتیجه با ما ارتباط برقرار کنید.

حتما بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان ششم

سامانه اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

پس از اینکه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برگزار شد، دانش آموزان به دنبال اعلام نتایج هستند. اعلام نتایج نیز در سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم به آدرس pada.medu.ir صورت می‌گیرد. البته تنها زمانی امکان دریافت نتایج وجود دارد که نتایج در سایت اعلام شده باشند. در صورت نیاز به ثبت اعتراض به نتیجه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، باید حتما در زمان مقرر مراحل لازم را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات متداول درباره سایت ثبت نام تیزهوشان

 

  • ثبت نام اینترنتی تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است؟

برای انجام مراحل ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم به صورت اینترنتی، نیاز به ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم my.medu.ir دارید. پس از ورود به این سایت، می‌توانید طبق مراحلی که در این مقاله آن‌ها را توضیح دادیم، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

  • آیا می‌توان بدون آزمون وارد مدرسه تیزهوشان شد؟

برخی از دانش آموزان به دلیل اینکه علاقه زیادی به مدارس تیزهوشان دارند، علاقه مند هستند که بدون آزمون وارد مدرسه تیزهوشان شوند. امکان ورود به مدرسه تیزهوشان بدون آزمون برای هیچ فردی وجود ندارد. بنابراین، برای قبولی در این مدرسه، بهتر است که به دنبال ثبت نام در آزمون باشید.

  • شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، باید حتما با شرایط عمومی و اختصاصی آشنایی داشته باشید که همه این شرایط در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ذکر می‌شوند.

  • سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

اگر به دنبال ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم هستید، باید به سایت اصلی my.medu.ir مراجعه کنید. این سایت، سایت ثبت نام و اطلاع ‎رسانی تیزهوشان ششم به هفتم است.

سؤالات متداول درباره زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

 

  • زمان ثبت نام تیزهوشان چه موقع است و از طریق چه سایتی انجام می‌شود؟

زمان ثبت نام در آزمون در 15 الی 25 فروردین‌ماه است. در حال حاضر ثبت نام از طریق سایت ذکر شده در مقاله بالا صورت می‌گیرد.

  • منابع موردنیاز برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کدام‌اند؟

منابع خاصی برای این آزمون وجود ندارد. داشتن یک برنامه اصولی، حل‌کردن سؤالات آزمون‌های سال قبل و آزمون‌های هوش می‌تواند کمک‌کننده باشد.

  • داوطلب در زمان ثبت نام تیزهوشان باید دارای چه شرایطی باشد؟

یکی از مهم‌ترین شرایطی که داوطلب باید داشته باشد، کسب نمره خیلی خوب در دروس پایه پنجم و ششم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابط با شرایط شرکت در آزمون می‌توانید مقاله بالا را مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان

  • اگر مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون را نداشته باشم، آیا می‌توانم ثبت‌نام را انجام دهم و بعداً مدارک را تکمیل کنیم؟

خیر، برای ثبت‌نام باید مدارک مربوطه را آماده داشته باشید.

  • آیا فردی که تابعیت غیرایرانی دارد، می‌تواند در آزمون ثبت‌نام و شرکت کند؟

بله.

  • آیا ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؟ از طریق چه سایتی باید ثبت‌نام کرد؟

بله مراحل ثبت‌نام به‌صورت آنلاین و از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود.

دوست عزیزم لطفا نظر ارزشمند خود را در پایین این مقاله در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالبی طبق خواسته شما عزیزان ارائه نماییم.

 

بیشتر بخوانید
  1. نازنین زهرا زارع گفت:

    سلام
    خواستم ببینم امکانش هست کلاس هایی که گذشته رو دوباره برگزار کنین؟
    چون من تا قبل از این از اینکه کلاس داره مطلع نبودم و میخوام توی کلاس ها شرکت کنم.

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام نازنین عزیز. اگر کلاس های آزمون تیزهوشان منظورته دو جلسه گذشته اما بازم توی جلسات دیگه که مونده می تونی ثبت نام کنی که همون مباحث صحبت می شه. برای این کار وارد صفحه https://peleyad.com/tizhoosh/ بشو و در تاریخ 18 خرداد می تونی از بخش لینک ورود به زودی، سومین همایش رو شرکت کنی.

  2. سونیا گفت:

    سلام.ما امسال به شهر دیگه ای نقل مکان میکنیم.مدرسه انتخابی رو در شهری که قراره به اونجا بریم انتخاب کردیم .آیا این مورد که حوزه ای که میخواهیم امتحان بدیم و مدرسه انتخابی با هم متفاوته مشکلی پیش نمیاره؟؟؟
    البته موقع ثبت نام این اجازه به ما داده شد و خطا نداد

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام سونیای عزیز. حوزه امتحانی معمولا جایی هست که الان زندگی می کنی و اگر موقع انتخاب مدرسه خطایی رخ نداده حتما پذیرفته شده و گرنه اجازه داده نمیشد. اما برای اینکه بازم خیالت راحت بشه با مدرسه ای که انتخاب کردی تماس بگیر و اینو حتما باهاشون در میون بزار.

  3. مهدی بیرانوند گفت:

    سلام شماره تلفن من اشتباه ثبت شده اشکالی به وجود نمیآد؟

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام مهدی جان. شماره درستت رو همینجا بفرست تا برات درستش کنیم.

  4. مهرسانا گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون.

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام مهرسانا جان. خواهش می کنم . موفق باشی.

  5. مینا گفت:

    سلام میخواستم بدونم زمان ثبت نام تیزهوشان کی هست؟

    1. پلکان یادگیری گفت:

      سلام مینا جان. فعلا زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 -1403 اعلام نشده اما به محض اعلام شدن از همین مقاله می تونید تاریخش رو ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%20 تخفیف در جشنواره یلدا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

———–